Прогноза: 4.4 милиона продадени електромобили в ЕС до 2026 година

Пазарните данни показват, че европейският пазар на електромобили ще достигне 11.9 милиона единици до 2028 г.

Европейският съюз (ЕС) е водещият пазар на електромобили в световен мащаб. И според анализ на StockApps.com, ЕС ще е продал поне 4.4 милиона електромобили до 2026 г. Сайтът предполага, че нарастващото самосъзнание за опазване на околната среда ще стимулира този растеж.

Едит Ридс от StockApps.com обсъжда данните. Тя твърди: „Европейският EV пазар процъфтява и това, което го движи, не е само обещанието за по-чист въздух и по-ниски емисии. Това също е въпрос на избор на потребителите, тъй като има нарастваща загриженост на потребителите относно изменението на климата в целия регион.“

Пазарните данни показват, че европейският пазар на електромобили ще достигне 11.9 милиона единици до 2028 г. Ръстът се дължи на няколко фактора, преди всичко е повлиян от инициативите на ЕС за ограничаване на емисиите.

ЕС ратифицира Европейския закон за климата, насочен към неутралността на климата до 2050 г. Този закон също има за цел да намали емисиите на парникови газове с 55% спрямо нивата от 1990 г. до 2030 г. Този ход накара държавите да прилагат политики, които насърчават използването на електромобили, включително въвеждането на по-строги стандарти за емисии на CO2.

Тези стандарти изискват автомобилните производители да произвеждат по-ефективни превозни средства. Те ще бъдат въведени поетапно в продължение на няколко години в готовност за пълно прилагане до 2030 г. В резултат на това автомобилните производители инвестират сериозно в програми за научноизследователска и развойна дейност за разработване на по-икономични двигатели и хибридни превозни средства, които могат да работят както на бензин, така и на електричество.

Прочети още:
EQ моделите на Mercedes: Къде ще ги произвеждат?

Освен екологичните закони, правителствата на ЕС също стимулират производството и възприемането на електромобили. Чрез субсидии те насърчават автомобилните производители да се откажат от ДВГ в полза на електрическите машини. По същия начин те предлагат данъчни облекчения за хората, които ги купуват.

Освен това има бързо разширяване на инфраструктурата за зареждане и технологията за батерии, което ще направи електромобилите по-привлекателни за потребителите и бизнеса. Също така, разходите за батерии за електромобили намаляват с времето, което намалява производствените разходи и ги прави достъпни за мнозина.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *