728 x 90

Toyota Prius – хибридният пионер в ново издание с 223 к.с.

Toyota ще пусне на пазара пето поколение на Prius. Моделът ще е plug-in хибрид с по-голяма системна мощност. С Prius концернът Toyota беше един от първите автомобилни производители, които използваха техника за хибридно задвижване. В хода на глобалната тенденция към чисто електрически автомобили обаче Prius изоставаше все повече и повече. През лятото на 2022 г.

Toyota ще пусне на пазара пето поколение на Prius. Моделът ще е plug-in хибрид с по-голяма системна мощност.

С Prius концернът Toyota беше един от първите автомобилни производители, които използваха техника за хибридно задвижване. В хода на глобалната тенденция към чисто електрически автомобили обаче Prius изоставаше все повече и повече. През лятото на 2022 г. той изпадна напълно от моделната гама в Германия.

На 16 ноември 2022 г. японците представиха обявеното по-рано пето поколение на Prius, което отново ще се предлага и в Германия. Пазарната премиера ще е през лятото на 2023 г.

Новото поколение на plug-in хибридната система в Prius предлага повече мощност и по-голяма батерия за по-дълъг електрически пробег. Комбинацията от по-мощен електродвигател и 2,0-литров бензинов мотор катапултира Prius към непознати досега нива – според техническите данни системната мощност е равна на цели 223 к.с.. Това е придружено и от значително по-спортни динамични характеристики. Новият Prius може да спринтира от нула до 100 км/ч за 6,7 секунди. От Toyota обаче все още не предоставят други данни, като например за пробега. Съобщава се, че бензиновият двигател осигурява 148 к.с., а електромоторът на предния мост – 120 кВт. Литиево-йонната батерия под задната седалка е с капацитет 13,6 кВтч. Може да се зарежда чрез кабел или с опционалния соларен покрив. При оптимални условия той трябва да събира електричество за до 1250 допълнителни километра годишно.

На други пазари Prius се предлага и с нормални хибридни задвижвания (HEV). Те осигуряват 140 к.с. при 1,8-литровия вариант и 193 к.с. при двулитровия.

За да направи всичко това възможно, новото издание на Prius е преминало към платформата GA-C. Тази втора нова глобална архитектура на Toyota (TNGA) намалява теглото и увеличава устойчивостта на усукване. Оптимизираното разположение на батерията и резервоара за гориво снижава центъра на тежестта, което допринася за активно и директно шофиране.

Новост в Prius са и два контакта, които могат да се използват за захранване на външни консуматори с до 1500 вата.

Източник: AMS.bg

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт