Skoda Fabia: по-голяма, с нова платформа и нови технологии

Fabia Mk4 е огромно отклонение в сравнение с предшественика си на всички фронтове – разбира се, в най-добрия смисъл на думата.

След като Volkswagen актуализира Polo и SEAT направи същото за еквивалентната си Ibiza през последните седмици, сега е ред на Skoda да обнови Fabia. За разлика от братските модели, чехът навлиза директно в изцяло ново поколение. Най-накрая Fabia е качена на платформата MQB A0.

Fabia Mk4 е огромно отклонение в сравнение с предшественика си на всички фронтове – разбира се, в най-добрия смисъл на думата. Както се очакваше за Skoda, моделът е по-голям от своя предшественик, както и от Polo и Ibiza. С 4108 милиметра дължина колата е със 111 мм по-дълга от преди, съобщава Motor1.com.

Fabia остава градски ориентирана кола както преди, но с товарен обем, който е по-голям с 50 литра и вече отговаря на Volkswagen Golf 8 с 380 литра общ обем. Сгънете задната седалка и общият обем нараства до масивните за този сегмент 1190 литра.

Изцяло новото купе също е много по-елегантно от преди, а коефициентът на съпротивление спада от 0.32 до 0.28 за подобряване на горивната ефективност.

Интериорът е напълно преработен и има силно вдъхновение от Scala, както и от по-голямата Octavia. Fabia най-накрая получава фирмения 10.25-инчов цифров инструментален клъстер и тъчскрийн инфотейнмънт екран с размер до 9.2 инча.

Прочети още:
Оригиналният Hyundai IONIQ слиза от поточните линии през юли месец тази година

Други приложения за първи път във Fabia включват двузонов климатичен контрол, отопляем волан, отопляемо предно стъкло, LED амбиентно осветление и централни вентилационни отвори за задните седалки. Има и централен подлакътник отзад, който рядко виждаме в конкурентния европейски B-сегмент.

Гамата от двигатели включва познатите заподозрени, започващи с атмосферен 1.0-литров бензинов двигател с три цилиндъра. Предлага се с 65 или 80 конски сили и в двата случая развива въртящ момент от 93 Нм. Тази базова Fabia се нуждае от 15.5 секунди, за да достигне 100 км/ч при по-слабата версия.

Пристъпете към турбо 1.0-литровия двигател и мощността скача до 95 к.с. и 129 Нм. Версията с повече мощност има 110 к.с. и 200 Нм и се предлага с 6-степенна ръчка или 7-степенен DSG автоматик.

Флагманът на Fabia маркира завръщането на четирицилиндров двигател в серията. Това е 1.5 TSI със 150 к.с. и 250 Нм, който ни е познат от по-големите Scala и Octavia. Предлага се само с DSG и осигурява спринт до 100 км/ч за 7.9 секунди.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget