728 x 90
Error, no Ad ID set! Check your syntax!

Skoda Fabia: по-голяма, с нова платформа и нови технологии

Fabia Mk4 е огромно отклонение в сравнение с предшественика си на всички фронтове – разбира се, в най-добрия смисъл на думата.

След като Volkswagen актуализира Polo и SEAT направи същото за еквивалентната си Ibiza през последните седмици, сега е ред на Skoda да обнови Fabia. За разлика от братските модели, чехът навлиза директно в изцяло ново поколение. Най-накрая Fabia е качена на платформата MQB A0.

Fabia Mk4 е огромно отклонение в сравнение с предшественика си на всички фронтове – разбира се, в най-добрия смисъл на думата. Както се очакваше за Skoda, моделът е по-голям от своя предшественик, както и от Polo и Ibiza. С 4108 милиметра дължина колата е със 111 мм по-дълга от преди, съобщава Motor1.com.

Fabia остава градски ориентирана кола както преди, но с товарен обем, който е по-голям с 50 литра и вече отговаря на Volkswagen Golf 8 с 380 литра общ обем. Сгънете задната седалка и общият обем нараства до масивните за този сегмент 1190 литра.

Изцяло новото купе също е много по-елегантно от преди, а коефициентът на съпротивление спада от 0.32 до 0.28 за подобряване на горивната ефективност.

Интериорът е напълно преработен и има силно вдъхновение от Scala, както и от по-голямата Octavia. Fabia най-накрая получава фирмения 10.25-инчов цифров инструментален клъстер и тъчскрийн инфотейнмънт екран с размер до 9.2 инча.

Други приложения за първи път във Fabia включват двузонов климатичен контрол, отопляем волан, отопляемо предно стъкло, LED амбиентно осветление и централни вентилационни отвори за задните седалки. Има и централен подлакътник отзад, който рядко виждаме в конкурентния европейски B-сегмент.

Прочети още:
Гърците си направиха хиперкола - 3000 к.с. за 14.4 милиона долара

Гамата от двигатели включва познатите заподозрени, започващи с атмосферен 1.0-литров бензинов двигател с три цилиндъра. Предлага се с 65 или 80 конски сили и в двата случая развива въртящ момент от 93 Нм. Тази базова Fabia се нуждае от 15.5 секунди, за да достигне 100 км/ч при по-слабата версия.

Пристъпете към турбо 1.0-литровия двигател и мощността скача до 95 к.с. и 129 Нм. Версията с повече мощност има 110 к.с. и 200 Нм и се предлага с 6-степенна ръчка или 7-степенен DSG автоматик.

Флагманът на Fabia маркира завръщането на четирицилиндров двигател в серията. Това е 1.5 TSI със 150 к.с. и 250 Нм, който ни е познат от по-големите Scala и Octavia. Предлага се само с DSG и осигурява спринт до 100 км/ч за 7.9 секунди.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *