Изложения

София 2019: Японските марки "вадят самурайски мечове"

08.10.2019

София 2019: Японските марки "вадят самурайски мечове"

В битките японските самураи залагали на два меча – дълъг (основен) и къс, използван предимно за места, където движението е ограничено, защото са компактни и лесно се вадят от калъфа. Подобно на предците си, японските инженери от Mazda, Honda, Suzuki и Mitsubishi продължават да правят както малки, така и големи автомобили, че да предложат модел за всеки вкус и всеки джоб.

За голяма част от клиентите най-важно е колата да бъде проектирана и произведена в Япония. И това никак не е случайно. И до днес автомобилите, идващи от страната на изгряващото слънце, са много надеждни и иновативни. С новите си модели марките Mazda, Honda, Suzuki и Mitsubishi не само предлагат сигурни и емоционални автомобили, но и развиват нови тенденции в задвижването, основно в две посоки – хибриди и коли с икономични, но ефективни бензинови двигатели.

На тазгодишния автомобилен салон София 2019 Mazda ще представи изцяло новия си компактен кросоувър Mazda CX-30. Японската компания позиционира новия кросоувър между двата успешни модела CX-3 и CX-5. Тройката в името означава, че е изграден на базата на новата Mazda 3.

Новата CX-30 е насочена към младата аудитория и компанията очаква да привлече клиенти, които искат да купят ярък и стилен автомобил. Това е първият кросоувър, който получава нова интерпретация на дизайнерския стил Kodo, запомняща се с ярък външен дизайн.

В салона линиите са елегантни, преобладават меките повърхности, таблото е облицовано с висококачествена кожа. Има нов 3-лъчев волан и голям 8,8-инчов екран на мултимедийната система. Новата Mazda CX-30 ще се предлага с новия бензинов двигател SkyActiv-X, съчетан с 6-степенна механична и 6-степенна автоматична скоростна кутия.

Предлага се както със задвижване само на предните колела, така и с двойно предаване. Новият революционен бензинов двигател SkyАctiv-X е с работен обем от два литра, но не използва турбокомпресор, а комбинира предимствата на традиционния атмосферен мотор с отзивчивостта и ефективността на дизеловия агрегат.

Новата технология на горене не разчита на запалителна свещ, а работи на принципа на компресионно самозапалване при висока степен на сгъстяване. Базовото ниво на оборудване е доста богато, а цените започват от 45 980 лева. През следващите години японците ще използват новия двигател SkyActiv-X в почти цялата си гама, тъй като според първите тестове той е с 30% по-икономичен.

С него ще дебютира и новата Mazda 3 във варианти хечбек с 5 врати и седан. Тя може да се поръчва с нова система за задвижване на четирите колела, при която има сериозно намаляване на загубите на въртящ момент.

4х4 предаването прецизно дозира тягата между предната и задната ос, а със спирачни импулси към вътрешните на завоя колела се подпомага по-прецизното следване на кривата. Още на пръв поглед новата 3-ка пленява с агресивния си дизайн и страстния червен цвят на хечбека, а седанът се отличава с елегантни линии, хармонични пропорции и престижно излъчване.

Може би най-вълнуващата премиера на щанда на Mazda на изложението в София ще бъде двуместният открит роудстър MX-5 в своята лимитирана юбилейната версия, посветена на 30-ата годишнина от появата на модела. Тя е екипирана с най-богатото оборудване и всички екстри, които се предлагат за четвъртото поколение на MX-5.

Моделът се отличава по уникалния оранжев цвят на каросерията Racing Orange и черните алуминиеви джанти Rays. Същият оранжев цвят се използва за спирачните апарати, които на предната ос са Brembo, а на задната Nissin, както и за декорация на интериора.

Специалната версия е оборудвана със спортни седалки Recaro с тапицерия Алкантара и озвучителна система Bose. Юбилейната Mazda MX-5 30th Anniversary Edition се предлага като роудстър с текстилен гюрук, но и с твърд сгъваем покрив RF. Всеки автомобил има метална табелка с пореден номер на серията. Общият брой на юбилейната MX-5 е 3000 екземпляра, от които 3 бройки са предназначени за България.

Honda ще има цели три премиери на софийския автосалон. Марката ще покаже новия кросоувър CR-V с революционна версия Hybrid. Ако досега хибридите на Honda бяха от вида на така наречените „меки хибриди“, с новата система i-MMID сега нещата се променят.

Тук хибридното задвижване използва два електрически агрегата, като всеки от тях работи и като електромотор, и като генератор. Три са режимите на задвижване – електрически, при потегляне и при ниска скорост, хибриден, при ускорение, и бензинов, при висока скорост. При спускане по наклон и при спиране i-MMІD ползва излишната енергия за дозареждане на батерията.

Новата Honda CR-V Hybrid пристигна в България непосредствено след старта на европейските продажби на модела и вече може да бъде открит в шоурумите на оторизирания вносител на марката за България – „Бултрако Моторс” АД. Цените на модела започват от 63 990 лева. Най-ниското ниво на оборудване е Comfort с предно предаване, а най-високото – Prestig с четири задвижващи колела. За останалите два варианта на обзавеждането – Style Plus и Premium - купувачите могат да избират между двата вида предаване.

Другите две звезди на щанда ще бъдат на две колела - мотоциклетите CB500F и CBR650R. Honda ще покаже общо 7 автомобили и 9 мотоциклета, което значи почти пълната гама на марката – от обновения Jazz, десетата генерация на Civic във версии хечбек и седан, фейслифта на HR-V и бензиновата версия на световния бестселър CR-V, вече и със 7-местна конфигурация.

По традиция в последния ден от изложението посетителите, попълнили анкетна карта за автомобил по избор, участват в томбола с многобройни награди, най-голямата от които е нова кола. Именно през октомври е моментът някой почитател на марката да избере Honda Jazz, който е сред чудесните възможности от богатия списък с модели. Традиционно именно този модел се нарежда сред най-здравите автомобили на вторичния пазар.

Щандът на японската марка Mitsubushi се превръща в поле за изява на обновения компактен ASX – третият най-продаван модел на компанията. Outlander PHEV – най-продаваният Plug-in хибрид в Европа пък блести с ново задвижване, включващо 2,4-литров бензинов агрегат и два електромотора.

Изненадите не свършват дотук – в тест-драйв зоната може да бъде открит, отново премиерно за България, новият L200 – поредното издание на легендарния пикап, отправящо заявка да остане още дълго в сърцата на феновете си. Бестселърът на изминалата година – Eclipse Cross, също ще може да бъде видян на изложението, като новото около него е, че вече се предлага и с дизелов двигател. Нека не забравяме и Outlander – рационалният SUV със седемместна версия и двулитров бензинов двигател.

Основната тежест при Suzuki тази година се пада върху постепенното въвеждане на технология от типа мек хибрид в цялата европейска гама на марката. Хибридната система на Suzuki комбинира интегриран стартер-генератор и литиево-йонна батерия, като тя се зарежда с електричество, генерирано от енергията при намаляване на скоростта на автомобила, за да подпомогне ускорението при потегляне и да намали разхода на гориво.

Моделите Swift и Ignis вече са оборудвани с леката и компактна хибридна система в цялата си продуктова линия, а в края на 2019 година ще започне и производството на новите хибридни SUV модели – Vitara и S-Cross. Това реално означава, че от началото на 2020 г. всички модели в гамата на Suzuki ще се предлагат с технология мек хибрид, а автомобилите ще бъдат още по-икономични.

Новината в пълната версия на уеб сайта

София 2019: Японските марки "вадят самурайски мечове" София 2019: Японските марки "вадят самурайски мечове" София 2019: Японските марки "вадят самурайски мечове" София 2019: Японските марки "вадят самурайски мечове" София 2019: Японските марки "вадят самурайски мечове" София 2019: Японските марки "вадят самурайски мечове" София 2019: Японските марки "вадят самурайски мечове" София 2019: Японските марки "вадят самурайски мечове" София 2019: Японските марки "вадят самурайски мечове" София 2019: Японските марки "вадят самурайски мечове" София 2019: Японските марки "вадят самурайски мечове"