www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Land Rover Discovery Sport: Да запазиш лукса в кал и сняг

17.03.2015 | Тест драйв | 3744 прочитания | Автор: Kiril Stoykov
A+ | A-


Стилният аеродинамичен силует на новия Discovery Sport в съчетание с легендарната проходимост на Land Rover и функционален интериор създават един автомобил с впечатляващ външен вид и още повече възможности.

Мечтата на всеки производител е да създаде универсалния автомобил. Land Rover Discovery Sport е от тези коли, които имат претенциите, че са еднакво удобни в града, на дълъг път, а в същото време ще се набутат с кеф и в дълбоки води, снежни преспи и кал. Че новата английска джипка вози комфортно и безшумно, се уверихме малко след потеглянето от шоурума на Мото-Пфое в софийския квартал Люлин. По заснежените пътчета в Банско и околностите, пък се удивихме и на офроуд качествата му. Друг е въпросът, че всъдеход, който струва от 70 до 110 хиляди лева, едва ли си струва да му причинявате такова издевателство, като тежък офроуд.



Технологиите на новия Discovery Sport са тествани при всякакви терени в продължение на повече от 18 месеца при най-тежки условия за шофиране в над 20 държави.

Засега Discovery Sport ще се предлага с два дизелови и един бензинов двигател. Нафтовите са с обем 2,2 литра, като мощностите са 150 или 190 к.с. Въртящият момент и в двата случая е 420 Нм. Бензиновият агретат е с 240 коня. Всички агрегати са оборудвани с 9-степенна автоматична скоростна кутия. По време на теста изпробвахме нафтовия агрегат със 190 коня и 420 Нм въртящ момент. Този мотор е напълно достатъчен да се чувствате спокойно на пътя, дърпа прилично и е безшумен. Разходът на гориво зависи от тежестта на крака. Ако карате с максимално разрешената скорост и малко отгоре по магистрала джипката ще харчи около 9 литра на сто, но ако шофирате спокойно по нормално шосе той може да падне на 7 литра.



Discovery Sport предлага опционална конфигурация за сядане 5+2, като същевременно запазва по-компактни размери в сравнение с традиционните петместни SUV автомобили.

Типичната за марката висока проходимост е запазена, като ключов за нея е ходът на амортисьорите, достигащ до 34 см. Клиренсът от 21,2 см също впечатлява. Предната броя при тежък офроуд може лесно да се махне, което позволява ъгълът на атака да нарасне от 31 на 45 градуса. Масксимално допустимият страничен наклон е 21 градуса. Discovery Sport разчита и на асистент за спускане по наклон, система за намаляване на риска от преобръщане, стабилизираща програма, електронен контрол на въртящия момент на двигателя.



Максималната теглителна способност за европейските петместни SD4 автоматични модели е два тона и половина.

Land Rover Discovery Sport е със задвижване на четирите колела, която разчита на последното поколение на системата Terrain Response, предлагаща максимално добро сцепление при различни пътни условия (асфалт, трева/сняг/чакъл, кал, камъни, пясък и коловози). Този английски всъдеход има възможност да преодолява водни препятствия с дълбочина до 60 см. За целта купето е отлично херметизирано, за да не може да влезе вода. При изпитанията салонът на Discovery Sport е умишлено наводняван и оставен потопен в продължение на половин час, след което двигателят стартира нормално.



Този английски всъдеход има възможност да преодолява водни препятствия с дълбочина до 60 см.

Дългият 4,59 метра Land Rover Discovery Sport може да се поръча и със седем места, което не само ще облегчи многодетните семейства и големите компани, но и ще намали бюджета при покупка с 20 процента заради ДДС-то. Задното окачване е тип мултилинк, което е позволило да се отвори достатъчно място в салона за третия ред седалки. Креслата от втория ред са на релси, като имат ход от 15 сантиметра. Формата на облегалките е специално направена така, че да има повече място за коленете на пътуващите най-отзад в багажника. Специално внимание е обърнато на местата за подаване на електричество - има четири изхода като за запалка и шест за USB кабели.



Отличните фарове позволяват да карате дълги часове през нощта без да се уморявате.

Discovery Sport има и функция за екстренно спиране. Чрез цифровата камера системата, наречена AEB (Autonomous Emergency Braking) позволява предотвратяването на удари до 50 км/ч, а при скорост до 80 км/ч намалява съществено вероятноста от сблъсък. Колата стандартно разполага с осем предпазни въздушни възглавници, включително и за коленете на предните пътници. Има и еърбег за пешеходци. Тя е с обем от 110 л и е разположена в основата на предното стъкло.



С опционален плъзгащ се втори ред седалки, с пространство за краката подобно на това при Range Rover, и опционален трети ред можете да адаптирате пространството според вашите нужди за сядане и товарене на багаж.

Част от стандартното оборудване на Discovery Sport е климатроникът с две температурни зони. Въздуховодите за пътуващите отзад са монтирани на В и С колоните, като това решение също осигурява повече място за краката. Климатичната система има сензори, които засичат кога са налице условия за замъгляване на стъклата. Сензор затваря автоматично притока на мръсен въздух отвън в задръствания.



Свръх модерните бутони за управление отличават едно подредено арматурно табло, снабдено с 8-инчов сензорен екран и опционален Head-Up дисплей с най-новата технология за интуитивно взаимодействие.

Сред асистиращите системи ще намерите самостоятелното паркиране (успоредно и перпендикулярно), предупреждение за автомобил в мъртвата зона на огледалата, сигнализация за напускане на избраната лента за движение, камера, разпознаваща пътните знаци и др. Не са малко и тези, които ще оценят системата за подпомагане на закачането на ремарке, маневрирането с него и стабилизирането му на пътя.



Още по темата

Plug-in хибридни BMW забавления в блокирана София (2)

С MINI Cooper SE край Северно море

Повече уют и грижа за пътниците в най-продаваната джипка Honda CR-V (видео)

С компания на борда

Новият VW Touareg ще пребори и последните съпротивляващи се на SUV манията






Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ