www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Голямо изпитание за малкия Toyota Yaris

14.05.2012 | Тест драйв | 4109 прочитания | Автор:
A+ | A-


Короната на Toyota напоследък беше поразклатена – корейци, германци и американци отдавна имаха сериозни апетити към лидерското място в автомобилната индустрия, а някои компании вече спокойно се афишират като първи. Неприятностите около сервизните акции подкладиха огъня, а трудното възвръщане на пълните мощности след земетресението в Япония допълнително наля масло в него. Изглежда хибридната одисея на японската фирма няма да се окаже достатъчна за дълголетно безгрижно пребиваване на върха и тя ще трябва да се заеме с качествено обновяването на някои от най-успешните си модели в миналото. Точно в такъв след появата си към края на миналия век се превърна малкия Yaris, който в последното си поколение е станал един достоен наследник на признат талант.
Ще си призная честно – първото ми впечатление от последната генерация на модела беше разочароваща. Дебютната ми среща с мъника бе по време тестовете за „Автомобил на годината в България“ на Боровец през ноември, като японецът тогава, както се убедих сега, бе в изключително неподходяща компановка – 1,33-литров бензинов двигател и автоматична трансмисия. Реших да дам втори шанс на колата, като за целта  я подложих на нестандартно изпитание за автомобил от този клас – междуградско пътуване по магистрала и планински път и доста малка част градски пробег. 
И истината си пролича почти веднага – дизеловият двигател 1,4 D4D напълно променя усещането за автомобила още след няколко километра движение в града. Малкият нафтов агрегат разполага с 90 конски сили и 205 Нм, които се оказват напълно достатъчни за гъвкаво движение в натоварения трафик. По-интересното обаче се случи на магистралата и пътя от Пловдив до Бачково, където „услужливият“ мотор се държа като такъв с по-голям работен обем и спомагаше изпреварванията да стават без абсолютно никакво напрежение. Около 2000 об/мин турбината дава осезаем ряз на лекото купе, а обороти над 3000 са напълно ненужни дори и при по-екстремни ситуации. След около 300 километра по магистрала, около 150 по междуградски пътища и приблизително 100 в София и Пловдив, бордовият компютър отчете средно потребление на гориво от 5,3 л/100 километра. Постижение, което трябва да бъде адмирирано с оглед на скоростта от 130-140 км/час по аутобана, натоварването от четири човека с багаж и относително стръмните отсечки около Асеновата крепост. Единственото относно двигателя, което може да се отчете като минус, беше липсата на финалния щрих на икономичността – старт-стоп система и автопилот, които със сигурност биха паснали на „зелената“ концепция.
Приятно усещане създават и останалите механизми по новия Yaris – скоростите, с изключение на първа в някои случаи, влизат директно без излишна „борба“, управлението е пряко, а спирачната система върши задълженията си с лекота. Малко по-натрапчиво е окачването, което определено не е за дълги преходи из страната, но това с оглед на междуосието е напълно нормално. 
Добри условия за пътуване гарантира размерът на салона – в него наистина спокойно могат да се возят четирима възрастни, а ако разсъждаваме от гледна точка на нуждите на градския човек, можем да кажем, че пространството е повече от задоволително. Забележки обаче трябва да бъдат отправени към седалките, които и отпред, и отзад не гарантират почти никаква упора, а след повече от час зад волана дори могат да причинят умора. Инфотеймънт системата, разположена в централната конзола на нивото на контролните уреди, се обслужва лесно и предлага бърза и безпроблемна връзка със смартфон. На пръв поглед излишна, но след кратко свикване – доста полезна, се оказа камерата за заден ход. Устройството прави възможно бързото и много точно наместване на автомобила в малки пространства. Не, че не би било възможно и без нея, но така маневрите се извършват с лекота. Багажникът от своя страна не е нещо сензационно – побира 2-3 нормални по големина сака или пътните раници на всички от купето. За размерите на машината – напълно нормално.
На младите трябва да се дава втори шанс. Това, както се оказа в случая с Toyota Yaris, е от ключова важност за отношението към даден автомобил, че дори и цяла марка. Японският представител в класа на градските возила непременно трябва да бъде с дизелов двигател, ако мъките при ускорение и изпреварване са ви неприятни. Автоматичната трансмисия също е нежелателна, но за по-спокойните е възможност за безгрижно движение из натоварените улици. След тези уточнения, може да бъде обобщено - бъдещето определено принадлежи на младите, а както доказва малкия Yaris - на свежите, компактните и пъргавите.

Ангел Сергеев



Още по темата

Honda X-ADV – мотоциклет по мярка за мен, а и за теб

Peugeot 508 комби: да спасим D-сегмента!

Новият Peugeot Rifter е готов за приключения. А вие?

Повече уют и грижа за пътниците в най-продаваната джипка Honda CR-V (видео)

BMW i3S предлага допълнително удоволствие в града





Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ