www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

„Уикенд Х6“

19.11.2013 | Тест драйв | 2893 прочитания | Автор:
A+ | A-


Това кодово заглавие всеки може да го изтълкува, както прецени. Но май само аз мога да обясня защо за мен то има две значения, макар и свързани. Едното е, че края на седмицата ми е бил „на шест!”. А второто е, че именно управлявайки с удоволствие BMW X6 40d xDrive, в красива есен, сред прекрасна природа, обиколих интересни места из Родопите. 



Усещането за едно интересно и приятно пътуване започва още от сядането в колата. Хвърлям саковете в обемния багажник с двойно дъно. Кожената седалка хем здраво ме поставя в комфортната правилна позиция, хем нежно ме прегръща. Материалите в купето са от най-високо качество, оборудването е пълно – разполагам с екстри, за някои от които дори не съм си и помислял. И това е нормално за марката – удоволствието от шофирането при BMW е издигнато в култ. 



Излизам от задръстванията в центъра на града и изведнъж ми олеква, всичко ми изглежда някак по-светло и усмихнато. Настъпвам по-сериозно газта по нашенската си, така наречена магистрала „Тракия”. Ходовата част с лекота поема вълните и неравностите, колата стъпва стабилно и устойчиво. Тежка е, но двигателят е сериозен и реагира точно така, сякаш едновременно забивам шпорите си в 306 расови мустанги. Точно толкова са конските сили на 6-цилиндровия 3-литров BiTurbo дизелов двигател с директно впръскване. Въртящият момент е 600 Nm при режим от 1500 до 2500 оборота. Не разполагах с техниката, за да засека дали съм успял да кача 100 км/ч за каталожните 6,5 секунди, но подозирам, че е така. А дали съм успял на някой безопасен участък да кача максималната скорост от 237 км/ч, не бих тръгнал да споделям, ако не се появят до дни снимкови доказателства по пощата. 



И друг път съм тествал BMW X6, но с други двигатели – някои по-слаби, други по-мощни. По мое лично мнение точно този е най-балансирания и подходящия за модела. Очаквано мощен, за да носи с лекота сериозното купе, но и достатъчно икономичен, за да можем с един резервоар да изминем почти 900 километра. По каталог разходът в града е 8,8 л/100 км, а средният не би трябвало да надвишава 7,5 литра. Реалният резултат от моя комбиниран тест при разнообразни пътни условия, при положение, че бях с освободено съзнание и натежал крак, бе под 8 литра на сто. Е, как го правят баварците, при такъв голям автомобил, със задвижване на 4-те колела и така зверски мощен конвенционален двигател, да докарват такъв икономичен режим, аз не знам. Пък и явно не само аз – важното е да могат да си го обяснят всички техни конкуренти от премиум класа. 



Сериозните завои из Родопите голямата кола ги захапва здраво и стои на пътя като залепена. Гъвкавата 8-степенна скоростна кутия за части от секундата се напасва към релефа, управлението е леко и се чувствам сигурен. Този автомат е вече добре познат и аз до момента не съм чул някой да е успял да му намери кусури, независимо с кой мотор е съчетан. И понеже вече е ноември, стъмва се рано, точно по този силно начупен терен, включих една нова за мен джаджа – автоматичната смяна на къси и дълги светлини. Ако трябва да съм честен – не вярвах, че ще работи достатъчно прецизно в тези гъсти завои и мислех, че ще отнеса множество „благопожелания” от колегите на пътя. Да, ама не! Системата реагираше за стотни от секундата, независимо дали застигах друга кола или пък се разминавах с такава. Понякога човек трудно си представя какво улеснение може да му донесе някоя, на пръв поглед, несъществена екстра… 



За два дни обиколих със семейството си, удобно разположени в BMW X6, югоизточната част на Родопите и успяхме да видим много интересни места. Българският Стоунхендж може и да е по-малък и неизвестен от английския, но е разположен на много по-живописно място. Този кромлех е древнотракийска култово – обредна конфигурация от големи камъни, подредени в кръг. Стигнахме и до село Мезек, където не опитвахме вина от различни сортове грозде, а влезнахме в истинска тракийска гробница, скрита под голяма могила. Сравнително близо, до харманлийското село Александрово, има още една такава могила, криеща тайните на друга тракийска гробница. В нея не може да се влиза, но в близост японци са ни изградили мащабен музеен комплекс с пълно нейно копие в реални размери и изложба на предметите, намерени вътре. Тези места бяха нови и за мен, но най-любопитен беше 9-годишният ми син, който точно сега учи за траките в училище. Безспорно обаче най-силно впечатление ни направиха Глухите камъни. Това е невероятно интересен скален комплекс, разположен високо в планината, скрит във вековна гора. Уверено можем да го причислим към едно от новите чудеса на България, а може би и на света. За съжаление кризата удря и парите за археология, което затруднява по нататъшната активна работа на специалистите. По същата причина това чудо все още не е достатъчно популярно сред хората, мястото е трудно достъпно и не добре обозначено. 



Споменах всички тези интересни места, от една страна за да можете и вие, приятели, да направите маршрут в тази посока. Но и по друга причина - защото те са далеч от големите градове и общоприетите дестинации. Те са дори далеч от главните пътища. Но не бяха никакъв проблем за намиране от навигационната система на Баварския производител. Обикновено фабричните изработки не функционират достатъчно надеждно, ако търсите точка, югоизточно от Виена. А сега дори и аз бях изненадан – безотказно ме закара до всяко място, до което исках. Подсказа ми дори за по-кратко да мина по черен път покрай невероятно красивата река Арда, който не беше обозначен със знаци и табели, но въпреки това фигурираше в навигацията.

Така че - дотук бяхме с илюзията, че фабричните навигационни системи не работят добра в България. Поне тази, в това BMW X6 40d xDrive, опровергава подобно твърдение. 

Борислав Цаков







Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ