www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

С модела Q50 Infiniti отваря широко вратата към бъдещето

03.12.2013 | Тест драйв | 15535 прочитания | Автор:
A+ | A-


На летището в Барселона заставам пред автомобила, който ще тествам. На пръв поглед – кола, спортен седан. Но какво всъщност се крие под агресивните линии на модерния дизайн? Ултра луксозен хибрид с 364 коня мощност, с истинско 4х4 задвижване, екипиран с множество технологични новости, настроен не от кой да е, а от самия Себастиан Фетел… 



Но преди да споделя преките си впечатления от колата, нека ви разкажа малко повече за марката, чиято история може и да е кратка, но се развива бурно. Създадена e през 1989 г. като дъщерна фирма на японския гигант Nissan, за да произвежда за американския пазар луксозни автомобили с авангарден дизайн. За много кратко време доста от ценителите на лукса, които искат да демонстрират собствен стил, лудват по екзотичните красавици с име Infiniti отвъд океана и започват да ги отнасят със себе си в Европа, Азия и къде ли не по света. В резултат на този интерес днес, едва наскоро навършила пълнолетие, марката вече е глобален играч в премиум сегмента, с централа в Хонг Конг и европейски офис в Швейцария. И, макар плановете за продажбите през следващите години да са много амбициозни, бройките не са най-важното. Тук философията е различна, приоритетите са други. Главното, което Infiniti иска да предложи на клиентите си, е оргинален стил, силна емоция и персонално отношение, но също така и инженерни иновации и техническо съвършенство.
Имиджът на марката, изграден досега, е за луксозни автомобили от американски тип, с уникален дизайн и върхова изработка от най-добри материали. Обикновено са стъпили на огромни по цолаж джанти, оборудвани са с мощни двигатели, за които икономията на гориво не е приоритет.



И нека, в този ред на мисли, да се върнем към конкретния модел Q50. Защо това е най-важния модел в историята на Infiniti?
Отключвам без ключ, само с докосване, сядам зад волана и виждам светлината на Старт/Стоп бутона, която пулсира с ритъма на сърце. Той съвпада с ритъма на моето и така, още от първата секунда усещам, че сливането ми с този нов организъм ще е органично.
Пред очите ми оживяват два дисплея, единият е 8-инчов, другият – 7. Системата Infiniti InTouch ми предоставя всичко. Само с едно докосване или плъзване на пръст мога да управлявам системите в колата, на един светофар успях да прегледам имейлите си. А за тези, които вместо да общуват с живи хора предпочитат да се гмурват в социалните мрежи, е също лесно и удобно. Слушам музика, сякаш само за миг се озовавам в концертна зала със супер акустика, осигурена от 14 високоговрителя Bose, 3 от които събуфъри.



В Барселона трафикът е тежък, макар да няма нищо общо със софийския кошмар. Но интелигентният круиз контрол (ICC) автоматично намалява скоростта ми, дори веднъж спира автомобила. Асистентът за контрол на дистанцията, чрез вграден радар, следи движението не само на колата пред мен, но и на тази пред нея, която е извън моя пряк поглед, предупреждава ме и коригира скоростта ми. А, докато паркирам, системата за видео наблюдение на 360 градуса (AVM – Around View Monitor) ми показва ясно не само статичните препятствия, но чрез два сонара улавя и ме предупреждава и за движещи се обекти.
За всичко, което ме изненадва, впечатлява и очарова, докато съм в новото Infiniti Q50, мога да продължа да разказвам още дълго. А, да не пропусна само да спомена и за автоматичното превключване на къси и дълги светлини. Изобщо куп системи ми гарантират сигурност и безопасност. Технологични новости улесняват живота ми, а качествените материали и безукорната изработка ми вдъхват усещане за петзвезден лукс.



Всичко това е важно, но лично за мен съществената отлика от много други четириколесни превозни средства е усещането. В XXI век от точка А до точка Б можем да стигнем без затруднения по десетки начини. Мерим времето за придвижване в повечето случаи като изгубено и досадно. Всъщност, истински важното е да се опитаме да превърнем това време за придвижване в нещо вълнуващо и приятно. Оказва се, че е възможно да преобразуваме механичната сила в емоция. Скоростта е нещо повече от просто движение. И, колкото повече я увеличаваме, натискайки газта на Q50, толкова по-силна е вълната от усещания, която ни залива. Това е философията, която подчинява цялата техника в този ключов, преломен модел на премиум марката.



Аеродинамичният дизайн (0.26 коефициент на съпротивление), двубуталните амортисьори и широките гуми на 19-цоловите четири задвижвани колела държат колата ми като залепнала за асфалта. За невероятното усещане на здрава връзка с пътя гаранция ми дава и най-впечатляващата за мен технологична иновация – Direct Adaptive Steering. Директното адаптивно управление, вградено за първи път в света в новото Infiniti Q50, ми дава възможност сам да определям и регулирам на степени остротата на воденето на колата в завои, докато получа точно реакциите, които най-добре прилягат на моя стил и темперамент на шофиране. На практика за първи път тук не съществува механична връзка между волана и кормилната уредба – всичко става по електронен път. Така се филтрират и нежеланите вибрации на кормилото. Усещането е невероятно – карах по полигон, умишлено осеян с неравности. Във всяка секунда някое от колелата бе в различна равнина. Макар адаптивното окачване да поемаше бабуните, колата се тресеше така, че ми се накъдриха бъбреците. И въпреки това воланът в ръцете ми не трепваше и усещах, че е готов за реакция от моя страна.




Чрез ръчен селектор мога да избирам и променям режима на управление в зависимост от условията, от скоростта, че даже и от настроението ми. Трябва да призная, че при спортния режим воланът ми стана толкова тежък и стегнат, че трябваше да напрегна сериозно ръцете си. За шофиране в нормални условия ми бе малко тегаво и се върнах към по-стандартните. Но включих пак SPORT на пистата, където усещането за контрол на колата при висока скорост бе уникално. Там усетих как работи и системата AWD. Когато условията са нормални, 100% от мощта е прехвърлена към задните колела за по-спортни реакции и динамика. Но системата следи постоянно и за части от секундата прехвърля до 50% и към предните колела. Изобщо комбинацията от технологии и дизайн осигуряват най-добрата връзка с пътя.



Разказвам за мощ, скорост, вълна от усещания, а все още не съм споменал двигателите… Върховото изпълнение е 3,5-литров V6 агрегат с Infiniti Direct Response Hybrid с обща мощност 364 конски сили. Тя преминава от изцяло електрически режим към хибридно задвижване и разбива досегашните представи за хибридите. Набира до 100 километра скорост за 5,1 секунди. Автоматичната скоростна кутия идеално отговаряше на моите желания и прищевки, но за по-буйните има и магнезиеви лостчета зад волана, с които да превключват предавките още по-бързо. Средният разход на бензин е 6,2 литра, а отделяните въглеродните емисии са 144 г/км. Q50 има и версия с 2,2-литров турбо дизелов двигател с директно впръскване. Той използва най-новите технологии и работи толкова прецизно, че дава разход от 4,4 литра нафта за 100 километра пробег и 115 г/км СО2. Мощността му е 170 к.с., а въртящият момент е 400 Нм.



В Infiniti Q50 са вградени множество технически иновации и модерни разработки. Но това не е достатъчна причина колата да е много добра. За да се превърне от добра машина в съвършен организъм е необходимо някой да я балансира и настрои по възможно най-прецизния начин. И кой ли би могъл да го направи по-добре от 4-кратния и настоящ шампион във Формула 1 Себастиан Фетел? Най-добрият трябва да направи най-доброто. Множество тестове, яка работа с инженерите, пак тестове и на края резултатите са факт. Да не мислите, че Себ работи във F1? Не, той заема позицията със скучно име „Директор по експлоатационните качества” в Infiniti.

Борислав Цаков







Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ