www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Jaguar F-Type S – Юсейн Болт в костюм

18.07.2013 | Тест драйв | 2557 прочитания | Автор:
A+ | A-


Когато нов модел с дълга история и традиции зад гърба си се появява на пазара, винаги погледът към него е по-различен. Когато колата идва от Великобритания, очакванията са за безкомпромисно качество и много емоции. А когато на предния капак скача малък хромиран ягуар, дори и сърцето ускорява пулса си.
Без последното, всички тези условия се изпълняват от абсолютно новата разработка на Jaguar – F-Type. Без последното, защото котката в емблемата не скача и не е на предния капак, а върху радиаторната решетка. Тя пък може би е и най-директната връзка в дизайна на кабриото с неговите легендарни предшественици. Да, не е като при знаменитата XK серия – изправена и яйцевидна, но с формата си препраща към E-Type, неслучайно определян често като най-красивата кола на миналия век. Представете си и останалата част от каросерията на E-Type – овалното тяло, острата задна част и супер ниския профил в комбинация с широка следа, внушителни 19-цолови колела и дързост в оформянето на всеки детайл. Всъщност, точно заради смелия размах при задаването на визията е трудно да отличиш един или два детайла отвън, които да грабнат вниманието ти веднага и да пренебрегнеш останалите. Вместо това, стоейки до ягуара, изпитваш желание да се въртиш отново и отново около него, за да попиваш формите му с очи пак.



Колкото и да не искаш да отлепиш поглед от елегантния костюм, в който е облечен спортистът, някак си желанието да се настаниш в салона и да провериш какво следва надделява. А вътре, под платнения гюрук, който по-скоро ще побързате да отворите, буквално ще ви обгърне типичната прецизна работа на британските дизайнери. Не е нужно да сте специалист, за да установите, че те са майстори на дървото, кожата и алуминия и всички малки възхищаващи детайли, които могат да се направят от тях. Вниманието към изработката е наистина феноменално, еквивалентно по качество с това в луксозните лайнери от моделната гама на Jaguar. Една от запазените марки на фирмата от последните няколко години – автоматично показващите се електрически дюзи на климатичната система, този път е поставена над изключително интуитивно подредената централна конзола. Задължителната правилна стойка на шофьора и неговия спътник се осигурява бързо от бутони на вратите, които контролират всички видове наклони по спортните кресла.



Но стига за всичко онова, което има по-малко значение от най-важното при подобен тип коли – чувството зад волана при движение. Шофирането е предшествано от мощно изреваване на мотора при стартиране и последващо спокойно боботене от ауспуха. След едно-две пробни спирания и резки завъртания на волана идва най-приятната част – ускорениетопо права. То отнема 4,9 секунди при тестваната модификация S. Но сухите стойности, които можете да следите от специално приложение в инфоразвлекателната система, стават маловажни, когато ви догони звука от двойната изпускателна система в задния край. Всички тези звуци са електронно генерирани, но има ли значение, след като са истинска наслада за ухото.
Тягата за задвижване на F-Type S идва от бензинов двигател с работен обем от 3000 куб.см. и компресор, който е свързан с 8-степенна автоматична скоростна кутия Quickshift. И двата агрегата са по собствен начин връх в инженерната работа в автомобилната индустрия. Благодарение на тях, дори и в най-предпазлив маниер на каране можете да разберете какво е вложил концептуално в колата производителят – да бъде ексклузивен, с една глава пред останалите в технологично отношение и да ви предлага перфектни динамични показатели за забавление.



Когато настъпите котката – минете на динамичен режим на настройка на двигателя, спирачките, скоростната кутия и управлението, сякаш сте в коренно друг автомобил. Недозавиването приключва много по-рано от очакваното, спирачките с най-големите серийно произвеждани дискове от Jaguar буквално превръщат високата скорост във феродов прах, а 3,0-литровият агрегат с 380 к.с. започва да реагира драматично бързо. По-бързо, отколкото шофьорът очаква. Педалът на спирачката и воланът оживяват и дават актуална информация за това, което се случва с гумите в завой или при деускорение. Последното пък е почти толкова приятно, колкото и спринтът, защото идва със звучни откоси от ауспуха при сваляне на предавката. Брилянтно!
Не забравяйте, че всички тези емоции се изпитват под открито небе. Точно това, че автомобилът е кабрио внася един по-различен привкус от карането. Макар и по-немощен, с по-компактен мотор и като цяло не толкова внушителен, колкото Nissan GT-R, автомобилът създава дори по-„стряскащо“ чувство зад волната поради близката среща с вятъра и по-директното усещане за работата на двигателя.



Ако сравним Jaguar F-Type с човек, то той е неуморно трениращият атлет, постоянно подобряващ постиженията си, но облечен в шикозен фрак. Роудстърите на Ягуар винаги ще са неразделна част от настоящето и бъдещето на марката, а брандът несъмнено ще запази някои основни традиции в стайлинга, техниката и предлаганата емоция. В момента всички тези важни фактори намират своята кулминация в едновременно най-характерния и най-екстравагантния модел на фирмата в актуалната им палитра от представители.



До началото на юли 2013 британците бяха вече продали над 3000 екземпляра от модела. Малко по-рано медии от Острова цитираха вътрешна информация, че половината от тазгодишната продукция на модела е вече разпродадена. Това говори само едно - когато няма компромиси в техническо отношение, смело се вграждат нови технологии, не се пестят пари за дизайн и материали – резултатите винаги ще са впечатляващи. Цената на новия Jaguar F-Type S в България стартира от 168 500 лв. с ДДС. У нас със сигурност има достатъчно заможни клиенти, които могат да си платят за подобен автомобил. А ако питате мен – не би трябвало и да се замислят да го направят.
 
Ангел Сергеев







Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ