www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Renault Twingo – пъстра мобилност за града

06.05.2012 | Тест драйв | 3207 прочитания | Автор:
A+ | A-


Не лесно да си MINI Cooper или FIAT 500, но е още по-трудно да гониш имиджа им. За малките икони от миналото е писано много – в първото си поколение бяха некачествени, моторите им се разваляха често, вътрешното пространство беше оскъдно, но все пак бяха и още са хит на Стария континент, а и извън пределите му. С новия век дойде и промяната – имиджа, цената и изработката на двете градски машини се повдигнаха до неочаквано високо ниво. Къде в цялата картина се подрежда Renault Twingo? Първата генерация беше евтина, достъпна за всеки, но и критично калпава. С новия Twingo французите решиха да сменят тактиката - ценово го позиционираха близко до по-големия Clio, подобриха изработката и материалите и показаха премиум амбиции. Тоест – действия, подобни на британските и италианските.
Външният вид на машината определено няма да остави равнодушен никого – големите ококорени „очи“ сякаш приветстват собственика си преди всяко потегляне, а пастелените цветове предизвикват усмивка дори и у най-негативно настроените към марката. Спокойният, дори заспалият, дизайн на първото поколение, дошъл в следствие предимно на „сънливите“ фарове, е отстъпил място на доста по-агресивен „поглед“ отпред и малко по-„възмъжала“ задна част. Пропорциите са запазени, като возилото е пораснало с няколко сантиметра във всички измерения. 
Тестовото шофиране на новия Twingo се проведе изцяло в рамките на София в доста откъм трафик натоварен петък. Първото очакване на останалите участници в движението е, че зад волана на колата стои младо момиче. Машината кара мъжете да се усмихнат снизходително, а жените – да я проследят със завистлив поглед. И нормално – лъчезарната визия определено се нрави на нежната част, а по-наперените водачи на немски „резачки“ гледат с недоумение. 
Движението с френското отроче обаче създава смесени чувства. Очакването за динамика, породено от дизайна, е опровергано от анемичния 1,2-литров бензинов мотор, който на всичкото отгоре работи само в комплект с 5-степенна механична трансмисия. Двигателчето, което разполага с приличните 75 конски сили и 107 Нм въртящ момент, ръмжи приятно, но като че ли възможностите му си остават някъде в 90-те години на миналия век. Предавките от своя страна се превключват малко капризно, но не чак толкова, че да попречат на общото спокойствие на шофьора. А то е най-приятната част от пътуването с Twingo – нищо не нарушава усещането за релакс по време на кормуване. Едва доловими шумове от околния свят, приятна атмосфера в купето от аудио системата и не на последно място – достатъчно място за двама пътника. Маневреността по светофари и тесни улички, както предполагат размерите, е доста добра, а най-приятният момент идва, когато стане време за паркиране. Радост ще има и на бензиностанцията - потреблението на гориво от около 5,5 литра на сто километра градски пробег ще се понрави на всички.
За жалост, в България поне засега няма да бъде предлагана далеч по-бързата версия на модела RS. 133 конски сили биха „лепнали“ далеч по-добре на автомобилчето, но все пак цената е неподходяща за нашата действителност. 
Като градски спътник, новият Twingo не прекалява с екстрите в интериора. Не че нещо ще ви липсва – климатичната инсталация, електрическият пакет и аудио системата с възможност за възпроизвеждане на MP3 идват като стандарт, а в по-високите нива на оборудване се предлагат климатроник, сгъващ се платнен гюрук на тавана (точно както в първата генерация) и множество окраски за екстериора, наподобяващи татуировки. Подобна на тази при рисунките за тяло е и идеята им – да придадат индивидуалност на търсещите я. Разбира се, говорейки за купето, не бива да се очаква феноменално по размери място за пътниците на втория ред. Отзад спокойно могат да влязат две деца, но за хора на зряла възраст положението става по-трудно. Приятно допълнение към комфорта е възможността за реглаж на пространството за крака на задните седалки, което става за сметка на багажния отсек. Там без притеснение ще влязат пазарските чанти, рекламните брошури или играчките на някой мъник. От прегледността на арматурното табло има какво да се желае, но пък заигравките като централната конзола в пиано лак или „козирката“ над километража са нестандартни и придават чар. 
Да си красив в съвременния свят не е достатъчно. Но е една от предпоставките останалите да те възприемат сериозно. В това изглежда са вярвали и конструкторите на новия Renault Twingo, които очевидно са си поиграли доста по визията на рожбата си. Ако направим едно директно сравнение на качествата на двете поколения на модела (ако приемем второто и неговия фейслифт за едно) за времето, в което се подвизават, можем спокойно да обобщим – старият „мъник“ се бореше за масовост, а новият търси различните сред младите хора. Онези, които намират дори MINI Cooper и FIAT 500 за прекалено популярни. Новият Twingo определено ще ви кара да се усмихвате всяка сутрин, а пътуването с него из града ще се превръща в безпроблемно и забавно преживяване.

Ангел Сергеев



Още по темата

Honda X-ADV – мотоциклет по мярка за мен, а и за теб

Peugeot 508 комби: да спасим D-сегмента!

Новият Peugeot Rifter е готов за приключения. А вие?

Повече уют и грижа за пътниците в най-продаваната джипка Honda CR-V (видео)

BMW i3S предлага допълнително удоволствие в града





Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ