www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Adam - новият цветен път за Opel

14.08.2013 | Тест драйв | 1855 прочитания | Автор:
A+ | A-


Новото лице на марката - по-приветливо и пъстро от всякога

От много време не е имало Opel, в който да се влюбиш от пръв поглед. Отдавна отминаха годините на класиките от 70-те, първия Kadett от 80-те или яките GSI-ки в края на миналия век. През новото столетие компанията вади стабилни модели, но далеч от любовта от пръв поглед. Добре, че дойде краят на 2012 и 2013 година. В този период видяхме три силни опита за промяна в общото възприятие на немската марка. Става дума за Mokka, Adam и Cascada. Първият вече се доказа, като направи сензационно голям брой реализации в Европа, кабриото тепърва ще бъде обсъждано, а върху градския представител изглежда ще се стовари най-голямата тежест. Сами можете да се досетите колко надежди възлага Opel на Adam, след като кръсти най-малкия си модел именно на основателя на компанията Адам Опел.



Сухите факти показват возило със супер компактни размери – дължина 3,70 метра, широчина 1,72 метра и междуосие 2,31 метра. На практика, това пространство е достатъчно за двама възрастни отпред и в най-добрия случай – две малки деца на задните седалки. На предните две кресла, обаче, ще стоите наистина комфортно, почти като в голям автомобил. Неудобство представляват големите врати, но те са характерен минус за двувратите коли, особено с подобни мащаби. В багажника може да настаните най-много пазарските чанти и лаптопа си, например. Стига да намерите от раз скрития в емблемата бутон за отварянето му.



Макар и сравнително тесен, интериорът е едно от най-симпатичните неща в Adam. Вътре цари леко ретро атмосфера, основно заради оформлението на волана и вентилационните отвори на климатичната система. Материалите са с поне едно ниво по-добри от това, което сме свикнали да виждаме от Opel, като особено интересно впечатление прави покритието на таблото, наподобяващо шарката на пчелен кошер. Централната конзола е безкрайно опростена и покрита с пиано лак, а място на нея намира нова инфоразвлекателна система на фирмата, която смело се е отказала от четеца за дискове. Управлението и графиката й са значително подобрени, като имате и възможност за използване на немалко специални приложения с мобилния си телефон. Разбира се, въпросното устройство трябва да е от доста съвременен вид и да разполага с актуална операционна система.



Отвън Adam e най-близо до възможността за любов от пръв поглед от всички коли на Opel в момента. Почти със сигурност ще го загледате за повечко време, независимо дали ви харесва или не. Просто така е създаден, визията му предизвиква погледите – чаровно „изражение“ в стила на FIAT 500, купе в два, обикновено ярки, цвята, огромни шарени джанти и минимални размери. Наистина минимални, може би по-малки от тези на холната ви гарнитура вкъщи. Авангарден във всеки детайл, Adam се предлага в три различни нива на оборудване с безброй вариации на екстериорните и интериорните шарки - JAM, GLAM и SLAM. 



Що се отнася до комфорта и начина на каране, Adam заслужава потупване по рамото. Учудващо за супер малкото междуосие и огромните джанти с нископрофилни гуми, мъникът вози приятно дори и по паваж, а по хубав асфалт сякаш се носи. Близо до централния екран пък е поставен бутон, който активира CITY паркинг режим на сервоусилвателя на волана – екстра, която толкова често ми липсва при съвременните градски автомобили. Пред погледа ви по време на шофиране ще стои типичният за Opel информационен панел с два големи кръгли циферблата и малък дисплей за стойностите от бордовия компютър. Единственият елемент, който напомня за оборудването на останалите опели в гамата, вече малко старичък, но достатъчно функционален.



По всяка вероятност, при проектирането на колата ходовите качества са останали по-назад сред основните задачи. Именно затова автомобилът в момента е задвижван от далеч не най-модерните типове двигатели – бензинови с по четири клапана на цилиндър и максимална мощност до 100 к.с. Тестваният лилав Adam беше екипиран с 1,4-литров мотор с максимална мощност от 64 кв/87 к.с. Ако се обърнем към близкото минало, подобни характеристики предлагаше първото поколение на Astra от началото на 90-те години и то при същия работен обем. Няма страшно, Opel усърдно работи върху нови агрегати, като още през есента на салона във Франкфурт ще бъде показан 1,0 SIDI Turbo (Spark Ignition Direct Injection, бензинов двигател с директно впръскване) със 115 к.с. Но да се върнем на 1,4 16V - въпреки, че не е нищо особено, двигателят ви гарантира адекватно движение в града, без каквито и да е емоции при ускорение и изпреварване. Може би не динамиката е най-големият му недостатък, а неговият разход – въпреки помощта на старт-стоп системата, в София той се задоволява с не по-малко от осем литра на 100 км пробег. При непоносимо високата жега в края на юли, потреблението се покачи с около половин литър при деактивиране на старт-стоп с цел непрестанна работа на климатика.



Добродетелите на един такъв автомобил трябва да се търсят на места, които са скрити на пръв поглед, макар и желанието за придобиването му, ако разбира се има такова, да идва точно тогава. Става дума за усещането за лично свой автомобил, различаващ се от всеки останал – много различни цветове, материали и комбинации, както и възможност за създаването на лична инфоразвлекателна среда. Само се замислете – немците се хвалят, че са налични 61 000 версии на екстериора и близо 82 000 за интериора! Представете си колко надалеч стига марката в опита си за безкрайна индивидуалност на колата, след като в салона може да бъде поръчано дори и LED звездно небе за тавана. Всичко това ще ви струва около и над 30 хиляди лева, поне във вида на тестваната кола. Разбира се, можете да предпочетете и по-базово оборудвана версия, с която цената спада до към средата на 20-те хиляди. Но пък надали ще получите желания ефект – да сте просто различен от всички останали. 


Ангел Сергеев
Снимки: Светла Везенкова







Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ