www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Opel Astra диша по-чисто с 1.6 CDTI

29.09.2014 | Тест драйв | 1309 прочитания | Автор:
A+ | A-


Какви са първите асоциации, които идват в главата ви при споменаване на бял Opel Astra хечбек? Освен очевидните прилики на определението с масовите полицейски автомобили у нас, нещо друго? Аз лично се сещам и за серия от подобни модели, предлагани на фирми като служебни коли – белият цвят идва поради по-ниската цена, а много черна пластмаса навсякъде по купето подсказва за нивото на оборудване.
Време е да избиете тези мисли от главата си. Opel Astra 1.6 CDTI наистина е бяла и наистина е хечбек, но приликите с гореописаното приключват дотук. Автомобилът е от последно поколение с най-актуалния фейслифт за серията. Цветът е бяла перла с контрастиращи черни джанти, таван и капачки на огледалата, а сегашният хечбек е дълъг почти колкото комбито на първо поколение.
Какво още прави различна тази кола от, например, всички останали астри. Задвижването. И то е от последно поколение – 1.6-литров дизелов двигател с комън рейл система за впръскване на горивото, турбокомпресор с променлива геометрия и междинен охладител на въздуха. Мощността е 136 к.с., с които доскоро малко заводски дизелови астри можеха да се похвалят.



Но стига със сухите факти, да преминем към действителното предлагане от колата. В интериора трудно нещо може да ви изненада, особено, ако сте карали или сте се качвали в модел на немската фирма в последните 4-5 години. За радост, промени и то положителни има, особено в средната част, а обезшумяването също е на едно ниво по-високо равнище. Подобрена е и инфотеймънт системата, която в случая бе лишена от навигационна функция.
Първоначално, когато взех автомобила и му хвърлих един бърз предварителен поглед, си помислих, че надали ще мога да настаня себе си и още трима възрастни комфортно за дълго пътуване, а именно такова ми предстоеше – отиване и връщане до Варна в рамките на един уикенд. Но притесненията ми се оказаха почти напълно излишни – за мен и пасажера до мен всичко бе по мярка, а смятам, че и по-едри хора също биха се возили удобно. На задните седалки, макар и с някои малки резерви към мястото за крака, също всичко беше в границите на доброто. Багажникът пък побра без проблеми умерения ни багаж, а имаше място и за още.



Най-приятното нещо при пътуването с точно тази версия е тишината. Не случайно прякорът на новия 1.6 CDTI е „шептящият дизел“ – при движение дори със 150 км/ч в салона разговорите преминават с нормална сила на гласа, а музиката се чува отчетливо и ясно. Разбира се, това не е някаква новост в индустрията, но само се замислете колко пъти сте се чувствали спокойно и комфортно в компактен автомобил при висока скорост?
Ако нещо по някакъв начин успява да смути удоволствието от престоя в салона са единствено големите колела. При отчетливи напречни неравности вибрацията се предава с пълна сила в купето, но това не може да се причисли към проблеми при проектирането на колата – по-скоро изборът на тези 18-цолови колела е компромисен вариант между визия и возия.



Идва и логичният въпрос - струва ли си? Разбира се, отговорът може да бъде пречупен през много различни призми, защото всеки възприема автомобила по съвсем различен начин. В зависимост от това колко щедър сте и какво допълнително оборудване ще пожелате, цената на Astra 1.6 CDTI ще гравитира около 40-те хиляди лева. Не са никак малко, наистина, но за тях няма да получите просто кола, в която можете да се возите, а ще имате автомобил, който искате да карате. Да карате всеки ден и навсякъде.

Ангел Сергеев







Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ