www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Новият кабриолет Opel Cascada ни залива с водопад от усещания

30.08.2013 | Тест драйв | 1450 прочитания | Автор:
A+ | A-


Но още по-важни са посланията, скрити под емоциите



Това лято новото кабрио на Opel с мек покрив бурно нахлу в позамрелия откъм ентусиазъм европейски автомобилен живот. Доста шум се образува, коментарите не стихват. Но не защото това е ключов модел, който може да размърда пазарите. Просто, въпреки вдигнатия покрив, вътре в купето на Cascada се носи скрита информация – за възможностите на марката, за плановете на производителя, за бъдещето. А то през последните години никак не беше ясно, спрямо разнопосочните сигнали, идващи от далечния настойник GM.

 



Явно, когато днес споделям впечатленията си за новото кабрио на Opel, често ще използвам конструкция от типа ”…, но не защото…” И това не е, защото фактите не са ясни, но по-съществено е какво те идват да ни кажат.
На мен Opel Cascada ми прилича на опит за скок. Но не в смисъл, че нямам покрив над главата си и мога да скоча към синьото небе, а защото е първи прехвърлен мост към висшия ешелон. Точно както първата кука за абордаж, която този път няма за цел привързване към друг кораб, а да свърже германската кола с премиум марките. 



Двойният външен шев на дебелата качествена кожа в салона е най-малкото, което показва нова класа. Сравнително малкото междуосие, в съчетание с дори по-широката от на Insignia следа, гарантират чудесното пътно поведение. Амортисьорите са адаптивни и предното окачване е заимствано от спортните модели ОРС, което дава увереност и доставя удоволствие при управлението в завои, въпреки че колата е тежичка – 1660 кг. Ясно се усеща, че качеството на изработката на цялата конструкция е различна – корава и яка, много по-устойчива на усукване и огъване по неравните и предлагащи куп изненади български пътища. 



Тествал съм и доста други кабриолети. Но всъщност те, все пак, повече време се карат с покрив над главата. Спокойно мога да кажа, че тук качеството на мекия покрив е изключително добро и осигурява най-високо ниво на топло- и шумоизолация. А само да пожелаем вятърът да развее косата ни /ако си имаме такава/ и слънцето да ни се усмихне – то това става само с натискането на едно лостче. По документация пълното време за откриване или закриване е 17 секунди при скорост до 50 км/ч. Тествах системата няколко пъти през дните и всеки път за това ми бяха достатъчни точно 15 секунди. Не че 2 секунди са толкова важни, че да ги подчертавам, но това е един от редките примери, когато действителността е по-добра от каталога. 



Няма да се впускам в детайли по оборудването в купето. Не защото това не е съществено, а просто защото мога да изчерпя фактите с едно изречение – Cascada предлага всичко, което мажем да очакваме от един премиум автомобил.
Няма кабриолет, в който багажникът да впечатлява с размери. И тук е така, но в този автомобил той със сигурност е с много добри параметри, спрямо преките си конкуренти.



И тук идва ред да обърнем внимание на сърцето в този вълнуващ автомобил – двигателите. Те са изцяло от новата гама агрегати. Най-интересен е бензиновият 1.6 SIDI Turbo Ecotec с директно впръскване. Мощността е 170 к.с., максималният въртящ момент е 280 Nm, а средният разход на гориво е 7,2 литра. Скоростомерът ни ще покаже 100 само след 9,2 секунди. За тези, които не държат непременно да въртят гуми на светофарите, има и други бензинови предложения – 1.4 с две възможни мощности – 120 и 140 коня. Твърдите привърженици на дизела също могат да бъдат доволни – 2.0-литров CDTI двигател с мощност 165 к.с. и въртящ момент от 380 Nm.



Само след 10-на дни на международното автомобилно изложение IAA във Франкфурт ще бъде премиерата на най-мощната версия от новото поколение двигатели на марката Opel - 1.6 SIDI turbo с максимална мощност 147 кВт/200 к.с., 300 Нм максимален въртящ момент и 235 км/ч максимална скорост. Този двигател е един от изцяло новоконструираните четирицилиндрови задвижващи агрегати на марката, със система SIDI (Spark Ignition Direct Injection) – искрово запалване и директно впръскване на гориво в цилиндрите. Картерът е алуминиев, но цилиндровият блок е чугунен, способен да издържи максимално налягане в цилиндрите до 130 бара. За разлика oт версията с мощност 170 к.с., за двигателя с 200 к.с. е разработен различен вид бутало, а степента на сгъстяване е намалена от 10.5 на 9.5:1. Основна задача пред инженерите на Opel е било и постигането на оптимално съчетание между висока мощност и добри работни характеристики на двигателя, гарантиращи добро равнище на комфорт за пътниците.



Ще каже някой: „Е, ама то лятото отминава…” Аз лично, трябва да си призная, не съм голям фен на този тип автомобили - кабриолетите. Но, ако има време, в което да изпитам истинско удоволствие от кабрио-усещането, то е точно през ранната есен или пък късна пролет, а не в същинското лято, когато слънцето пече с пълна сила точно отгоре. 



Багажникът може и да не е голям, местата да са само 4, а и 2-те на задния ред не са много обширни. Ясно е, че Cascada не е семеен автомобил, а не става много и за работа – в него все пак не можем да натоварим пералня… Никой в Рюселсхайм не очаква да бъде счупен рекорд по продажби. Но спокойно мога да кажа, че това е най-добре направения и изпипан Opel в последните години – здрав и надежден, пълен с технически новости, модерни двигатели, супер дизайн, качествени материали и изработка. Показно изпълнение, което демонстрира възможности и потенциал за изкачване по стълбицата на високите класове. Дано не настане увличане и в посока на ценовото позициониране. При Opel Cascada засега това не се забелязва.
Базовата цена е 44395 лв.

Борислав Цаков







Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ