www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Insignia Country Tourer е най-добрият Opel, който съм карал

08.12.2014 | Тест драйв | 144563 прочитания | Автор:
A+ | A-


При изричането на това категорично твърдение нямам и грам колебание. Но това, разбира се, е мое субективно впечатление и то отразява конкретно моите изисквания за автомобил, моите нужди и разбирания. Хайде да проверим доколко те съвпадат и с вашите.



Това си е нормално комби, с очакваното удобство и предостатъчен вътрешен обем. Само че тук характерната за модела Insignia на Opel супер елегантна външна линия се комбинира и със спортно излъчване. Още от първия поглед видът на колата събужда приключенския дух и човек е готов да зареже ежедневните задачи и да хукне на някъде. Колелата са 18-цолови, а купето е повдигнато - 2 сантиметра по-голям просвет от нормалното комби. Калниците около гумите са облечени с полимерни предпазители, а допълнителни кори, уж метални, защитават и предницата, и задницата на колата. С две думи – типичен представител на вида „All Road” машини, които са бързи и комфортни на пътя, но се справят чудесно и извън него, когато се налага. Задвижването е 4х4, с електронно плавно разпределение на въртящия момент между предния и задния мост. Друг диференциал пък, пак чрез електронен контрол, прехвърля тягата приоритетно към някое от задните колела, което в момента има по-добро сцепление.



Автомобилът, който карам, се задвижва от по-мощния от двата възможни дизелови двигателя – 2.0 Bi-Turbo с мощност 197 к.с. и 400 Nm въртящ момент. При втория вариант мощността е ограничена до 165 коня. Бензиновата версия е само една, пак 2-литрова, пак с 400 Nm въртящ момент, но мощността при нея е още по-сериозна - 250 к.с. Не бихме могли да избираме броя на предавките в скоростната кутия – и ръчната, и автоматичната са 6-степенни. При теста аз разполагам с автомата и твърдя, че съчетанието му с мощния дизел е много добро. Засякох разхода при  чисто градско, при това – софийско! – шофиране и той бе 8,8 литра. След това, когато настъпих тежката почти 1800 кг. машина по магистралата, той спадна до средни стойности около 6,9 литра на 100 километра пробег.



Освен сигурно, пътуването с Insignia Country Tourer е комфортно и приятно. Вози меко, но да знаете, че имате възможност и за избор между два режима на настройка на окачването – Tour или Sport. Колата е оборудвана с почти всичко необходимо: различни системи за сигурност и безопасност, чудесен 8-инчов тъчскрийн, от където мажем да управляваме навигацията, автоматичния двузонов климатик, GSM-а, аудио системата. Седалките са изключително удобни, хем стегнати, хем комфортни и са с висококачествена вентилирана кожена тапицерия. Същата ни доставя удоволствие и когато хванем волана или скоростния лост. Колата има преден и заден парктроник, но малко ме учуди, че няма налична и камера за заден ход. Затова пък с бутон вътре в купето мога да определя до какъв ъгъл да се отваря електрически задвижвания заден капак.



Само задвижването 4х4 тежи малко над 220 килограма, така че, навярно логично, някои практични европейци ще се питат „дали това е нужно“? На мен лично ми омръзна да виждам по улиците коли, приличащи на джипки, но всъщност само с предни теглещи колела. Може и три пъти в годината да ти потрябва и четирите колела да те дърпат, но за такъв висок клас автомобил това е задължително. Всъщност, с този модел германският производител се опитва да направи лек скок към по-луксозните автомобили. Целта е, когато пътуваш, не само да стигнеш надеждно, закъдето си тръгнал, но и самото пътуване да ти достави удоволствие и приятни емоции. Трябва да призная, че в общи линии тя е постигната. Друг е въпросът, че само с един нашественик този висш сегмент не може да бъде завоюван. Insignia Country Tourer е само първи разузнавач, пуснат сред премиум играчите, за да опипа почвата. Но подозирам, че се подготвя тиха и по-мащабна инвазия. За момента добрата новина е, че цените на този първи съгледвач са съизмерими повече със средняците, отколкото с луксозните. Което означава 15 до 35% под всепризнатите лидери във високия клас – Volvo XC70 и Audi Allroad.


Борислав Цаков







Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ