www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Peugeot 2008 - между града и офроуда

31.07.2013 | Тест драйв | 9430 прочитания | Автор:
A+ | A-


След като през последните години набързо избухна манията за компактни високопроходими автомобили, сега наред са и техните по-малки братя. Тук може би думата високопроходим трябва да се използва с кавички, но това е тема на друг материал. Буквално за няколко месеца в този сегмент се нароиха много различни представители, всеки от които се опитва да подмами клиентите с интересна особеност. Opel Mokka/Chevrolet Trax дойдоха с мъжкарско излъчване, Renault Captur предлага множество практични и удобни решения, а Peugeot 2008, както винаги за марката, се опитва да наложи малко по-изтънчен подход към дизайна.

Но лично аз никога не съм бил заклет фен на въпросната визия. Особено в последните години, когато моделите на фирмата изглеждат малко безлични. При 2008 за безличност можем да говорим в предната част, където продължава да ми липсва голямата радиаторна решетка и доста по-едрото лъвче в емблемата, както при серията от модели на Peugeot, завършваща с числото седем. Все пак, добрата комбинация между пластмасовия обков под предната и задната брони и немалкото алуминиеви апликации буквално навсякъде по купето придава измамна внушителност. Да не забравяме, че междуосите на джипката е еднакво с това на 208.



Подобно точно на 208, върху който се базира, кросоувърът предлага интериор с доста добро качество, а материалите са дори по-приятни от тези в градския хеч. Мека кожа по таблото, интересна пластмасова имитация по вратите и двуцветен кожен салон ви карат да се чувствате като в по-висок клас автомобил. Иначе, функциите, тяхното управление и някои глезотии са добре познати от 208. Не липсват и някои интересни детайли, които добавят индивидуалност, като ръчната спирачка, наподобяваща самолетен лост. Радостно е, че се предлага и панорамен покрив, нещо като запазена марка за Peugeot през последно време.
Безпроблемно намирам достатъчно място за четирима пътника и техния багаж. Е, трудно 2008 ще бъде достатъчен за цялото ви къмпинг оборудване, например, но и това не е невъзможно. Все пак, товарният отсек е с обем от цели 422 литра, което е с 27 литра повече от по-високия в йерархията на SUV-тата Volkswagen Tiguan. Ако пък свалите задните седалки, ще разполагате с 1400 литра, приближаващи стойностите на семейно комби.
Всички на борда стоят доста комфортно, макар и малко изправени на втория ред седалки. Шофьоркста позиция е сравнима с тази при някой по-голям всъдеход – висока и даваща прекрасен обзор върху целия автомобил. Затова много спомагат и големите странични огледала. След края на дълго пътуване с кратки почивки се чувствате почти толкова отпочинал, колкото и в самото начало. Нещо, което 208 не постигаше така добре.



За моя радост, навъртях над 1000 километра с 1,6 e-HDI или с други думи – най-мощният (115 к.с.) и адекватен за купето двигател, поне по лична преценка. Най-малкият 1,4 HDI би звучал логично, ако колата се използва основно в града, а другите два агрегата с работен обем 1600 куб.см. имат незначително по-малък разход от този със 115 к.с. Както може и да се очаква, моторът се справя подобаващо с почти всички пътни ситуации. От увереното потегляне, дори и при голям товар, та чак до препускането със 140 км/час по магистралата. И разходът е добър – 5,5-5,6 на сто средно потребление за целия тест, който включваше над 700 километра по магистрала, задръствания в София и Бургас и междуградски пробег, през цялото време с много багаж и четирима пътика. Струва си да се отбележи начинът, по който работи старт-стоп системата. За разлика от повечето други такива, тази на Peugeot гаси мотора още при движение със скорост под 10 км/час. Така например, спокойно можете да се тътрите в някое градско задръстване почти без да палите мотора. Естествено, докато не ви стане топло/студено, поради занижения капацитет на климатичната система.



Всички екземпляри 2008 са оборудвани със ситемата Grip Control, която се опитва да компенсира липсата на четири задвижващи колела. На теория, тя контролира тракшън контрола, като във всеки един от петте си режима (стандартен, зимен, за всякакъв терен, за пясък и изключен) се стреми електронно да контролира изпращаната към предните две колела мощност. А на практика доста трудно можете да намерите разлика в поведението на колата, може би единствено при по-критични ситуации.
В завои или при висока скорост 2008 се дръжи доста близко до първообраза си 208 – сравнително стегнато и без плашещи реакции от окачването. Няма как да очаквате героизми, поради по-високия център на тежестта, но французите са напипали добра настройка за ежедневна употреба или дълги пътувания.



Може би по-голямата решетка на 208 би стояла добре на 2008

Както винаги напоследък, ценовата политика на Peugeot ме изненадва и то не в приятния смисъл на думата. Нека ви припомня само за момент цената на по-големия 4008 – колосалните 82 000 лева за колата, която тествах преди време. И при 2008 екстрите са много, качеството на сглобка и представянето на пътя са добри. Но прилична окомплектовка може да се купи за над 35 000 лева, а топ цената за България е 39 899 лв при най-високото ниво на оборудване Allure и двигател със 115 дизелови конски сили. Ако за момент погледнем към ценовата листа на директния конкурент Renault Captur, ще видим че нещата се движат с няколко хилядарки надолу за на практика еквивалентен като екстри и малко по-слаб като моторизация екземпляр. Изпробваната кола 2008 (24 940 евро/48 778 лв) беше дори още по-надградена, но последното четвърто стъпало няма да се предлага у нас. И по-добре, тъй като цена от почти 50 бона би отблъснала почти всички потенциални купувачи.

 

Ангел Сергеев

Снимки: Светла Везенкова, Драгомир Геров, Peugeot







Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ