www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Peugeot 3008 предлага перфектна комбинация от различни качества

14.04.2014 | Тест драйв | 124202 прочитания | Автор:
A+ | A-


Няма никакво съмнение, че Peugeot 3008 е един практичен и удобен автомобил. И, ако за нещо изобщо може да се каже, че има възходящо развитие в европейския автомобилен пазар през последните години, то това е сегмента на компактните кросоувъри и SUV-та. Макар френският производител да се включи в тази печеливша формула малко късно, сега 3008, след сериозен лифтинг, се връща с нова сила и очаква добри резултати.



Възможно ли е през различните дни от годината да разполагаме и с различни коли? В делничен ден ни трябва компактен автомобил, за да си вършим бързо работа в града и лесно да паркираме. През уикенда обаче предпочитаме нещо по-голямо, където да натоварим цялото семейството, с двете деца, та и кучето. Когато пък ходим сред природата и по планините, често се нуждаем от кола, която е качена малко по-високо. И особено през зимата. Понякога ни трябва пък елегантен и лъскав автомобил, който да ни дава допълнително самочувствие…  И да не забравяме – непременно да е икономичен!

Хубава мечта, ама невъзможна за осъществяване. Няма начин всяка сутрин да ни чака пред къщи точно колата, която да е подходяща за конкретния ден. За това е и този зор на повечето производители да измислят универсален автомобил, който да предлага различни възможности. Ще проверим дали Peugeot 3008 е близо до постигането на тази цел. Взимам за тест 3008-ца с як двигател и добро оборудване - ALLURE 2.0 HDI 150 BVM6 BUISNESS. Малко дълго означение на модификацията, нали? Нека видим какво означава.

Външно колата не изглежда голяма, а само малко по-висока. Просто повдигнато комби или пък хечбек...  Със сигурност ще е удобно за града. Но пък междуосието е доста голямо, което ме подтиква да мисля, че и на дълги дистанции ще е комфортно и приятно за пътуване. Дизайнът е по френски модерен и изпипан, мислено е за всяка извивка.



Когато седнах в купето, осъзнах, че отвътре обемът е огромен и сякаш не съответства на външните габарити. Направо невероятно прецизно използване на всеки кубически сантиметър! Аз съм бая голям, но се чувствах като в сериозен ван. А и линията на тавана върви високо и на задната седалка спокойно сядат трима високи мъже. Е, малко ще им е тесничко на краката, но все пак не всеки ден вътре ще се возят четири пасажери плюс шофьора. Усещането за безкраен обем се подсилва и от огромния панорамен покрив.



Задната врата се вдига високо и багажникът е очаквано голям. Да не говорим, че под двойния под има още едно сериозно пространство. Достъпът и използването на цялото багажно пространство са лесни, защото долното крило над бронята също се отваря навън и така колата се превръща във верен спътник за всякакви приключения. В тази връзка не трябва да пропусна да покажа и подвижното фенерче, вградено в кората.



Подкарвам автомобила и установявам, че ме очакват още изненади, предимно приятни. Двигателят е 2-литров дизел с мощност 150 коня и всеки един от тях си е впрегнат на мястото. По каталог трябва да съм достигнал 100 само след 9,7 секунди и, ако не съм, то ще е само защото аз не съм направил нещо идеално. Скоростната кутия е 6-степенна ръчна и работи в добър синхрон с мотора. Автомобилът е обезшумен чудесно, не се долавят дизелови вибрации. Въпреки масивно изглеждащата предница, воланът се върти невероятно леко. Това в първия момент ми изглеждаше дори подозрително, малко несериозно. Но, когато посвикнах, е много приятно. Единствено не знам как предницата би реагирала при по-рисково натоварване, но по-добре никой да не изпада в такива ситуации.



Оборудването в тази модификация е богато: двузонов климатроник, автоматични фарове и чистачки, куп системи за сигурност – с две думи всичко необходимо. Плюс още едно, което си е екстра, откъдето и да го погледнеш. В мига на стартирането на двигателя, точно пред погледа на шофьора, от таблото се издига допълнително екранче, на което се проектира моментната скорост и други визуални сигнали. Тази форма на head-up дисплей, макар и по-елементарна, е достатъчно ефективна и не е толкова скъпа.



Трудно се снима невидим дисплей, но ние все пак успяхме!

Два дни се движих с 3008-цата и се чувствах добре. Натоварих я малко екстремно – в кошмарния софийски трафик и на магистрална скоростна отсечка. Средният разход на нафта бе 6,1 литра. Но съм сигурен, че ако бях имал възможност да я покарам спокойно и равномерно по нормален път с разрешените 90 км/ч, щях да стигна близо до каталожния комбиниран разход за модела от 5,3 литра.  



Колкото до цената – не бих искал аз да давам мнение. Това е въпрос на лична сметка и преценка. Стартовата цена на Peugeot 3008 е 40 357 лв. с включен ДДС. А цената на тествания, добре оборудван модел, с мощния двигател, е 46 961 лв. с ДДС.

И още нещо, което трябва да добавим: ако някак си представим, че махаме едната нула от означението на този кросоувър, ще стигнем до 308. А това е моделът на Peugeot, който съвсем наскоро получи короната като автомобил на Европа за 2014. Имам предвид, че явно новите идеи и качеството при френския лъв в последно време вървят ръка за ръка и са на високо ниво.

Борислав Цаков







Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ