www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Уроци по фейслифт с Peugeot RCZ

25.09.2013 | Тест драйв | 52112 прочитания | Автор:
A+ | A-


Много е трудно да излезеш от клишетата и хорските приказки, особено що се отнася до автомобилите. Набедят ли те веднъж – край, винаги си оставаш непроменен. Няма нужда да ви обяснявам надълго митологията около VW Golf, за да разберете какво имам предвид. С подобен проблем, разбира се – в пъти по-малък като мащаби, се бори Peugeot RCZ още от появата си на около 80 пазара през 2010 година. Всички казват, че прилича на на Audi TT. Освен ясната визуална прилика, всичко друго са само празни приказки.



С обновената визия на френското купе дизайнът вече е доста далеч от този на немския конкурент. След като голямата радиаторна решетка отстъпи място на по-фина такава, сходствата се броят на пръстите на едната ръка. И дотук ще спра с аналогиите с TT, нямат почва.

Французите са вмъкнали в новата предница почти незабележимо задължителните дневни светлини, тук в LED изпълнение, а фаровете са с нова вътрешна текстура. Всъщност, Peugeot дава малък урок по фейлисфт на останалите производители и то извършвайки го само две години след появата на оригинала. Така трябва да се прави едно обновление – леко, премерено и без излишни маневри. Силуетът на колата е напълно непроменен, остава си спортен и динамичен, което пък го отличава от често ръбатите спортни хечове, а излъчването е просто по-модерно и в крак с останалите модели на марката. Стилният завършек идва от спойлер на задния капак, който се отваря автоматично на две степени в заивисимост от скоростта. А можете и да го активиране ръчно от бутон в купето. Когато искате да помахате на някой за сбогом, след като сте го изпреварили, например.



Всичко необходимо е на борда и с малки изключения е в добра форма

Напоследък за спортни мераци не е достатъчно само да имаш наперена визия и турбо под капака. Трябва ти и издокаран интериор с добри седалки, луксозни покрития и немалко комфортни допълнения. RCZ отговаря на тези съвременни изисквания подобаващо – таблото е облепено с мека кожа с отчетливи бели шевове, вентилационните отвори са оградени с кръгли хормирани рингове, а в средата е поставен лъскав часовник в ретро стил. Разполагате и с добра инфотеймънт система с подвижен дисплей.

Цялостното усещане за комфорт се компрометира от равните и твърдички седалки, които освен това са поставени доста нависоко за спортен автомобил. Нямаше да е лоша идея и воланът да е малко по-малък, а задните седалки пък спокойно могат да си останат непокътнати през целия живот на автомобила. Освен ако не оставяте дрехата или чантата си там при шофиране, за друго няма да ви бъдат потребни.



Предвидимо поведение в завои, но все пак не очаквайте героизми

Ако ви изглежда, че претупах прегледа на дизайна и салона, може и да сте до някъде прави. Но подобни автомобили са направени с една единствена разумна цел – да се карат! Щях да простя на RCZ дори и да беше грозен или обикновен, стига да беше отново с 1,6 THP с 200 к.с. Ще ви кажа само два факта двигателя, мисля, че изводите са лесни – разработен е от PSA и BMW и спечели престижната награда „Двигател на годината“ в категория 1,4-1,8 литра на списание Engine Technology International за седми пореден път. Но сухата информация не успява да предаде докрай качествата на компактния турбо мотор с директно впръскване. А тук, в RCZ, имам чувството, че той се държи дори по-спонтанно и енергично, отколкото в 208 GTI.

Преди 10-15 години се смяташе, че повече от 150 к.с. идват прекалено много за автомобил с предно предаване. Донякъде това е така, тъй като в тези години разгръщането на мощността беше не толкова равномерно, колкото е сега. 1,6 THP показва възможностите си именно така – от самото потегляне, балансирано и без излишна експлозивност в неподходящ момент. Нетрадиционно усещане при спортен автомобил, но елементът на бързо ускорение не се губи - от 0 до 100 купето дръпва за около седем секунди в зависимост от старта. Мощността е 200 к.с., но не само тя спомага за това – максималният въртящ момент от 275 Нм е наличен още при 1700 об/мин, оставайки на разположение до 4500 об/мин. Освен че можете да наказвате в различни градски гонки, можете и да си джиткате съвсем спокойно без честа смяна на предавките.



Искам да похваля французите, колкото и рядко да го заслужават, и за още нещо. Имат дързостта да са масов производител извън премиум средите, който спокойно предлага два коренно различни спортни модела по едно и също време. И да, подчертавам коренно различни, когато става дума за 208 GTI и RCZ. Нищо, че под капака и на двата бръмчи 1,6-литров бензинов турбо мотор от BMW и имат сходни характеристики. Просто имат съвсем различна натура и поведение на пътя. Aко GTI е избухливият тип що се отнася до управлението, то RCZ е по-улегнал и муден в завоите. Надали ще ви подведе, дори и при здраво натискане на газта, но няма да ви прекара по асфалта точно през мястото, от което искате да минете. Липсва му малко точност и навременни реакции.



Дойде време и за цената. Винаги настръхвам като се стигне до този момент при спортните автомобили. Някак си тамън се харесаш с някой и идва секирата. А хубавите и бързи машини винаги струват много. Затова, обикновено възможни са два варианта. При единия искате такава кола само заради имиджа и визията. Готово – в нашия случай се разделяте с почти 54 000 лв и получавате базов RCZ с около 150 к.с. При втория и по-резонен подобна кола ви трябва, за да се забавлявате. Тогава си предвидете още около 20 бона за наточена версия на купето, за да имате всичко най-добро в салона, по-мощното турбо под предния капак и малко готини допълнения за визията. Бих се замислил.

Ангел Сергеев

Снимки: Светла Везенкова







Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ