www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Renault Twingo RS – последният мохикан

20.08.2013 | Тест драйв | 148394 прочитания | Автор:
A+ | A-


Класическа спортна шарка - бяло с черни акценти

Напоследък настанаха доста активни времена в сегмента на горещите хечове. При по-големите, наред с някои вече доказали се играчи, Renault и Peugeot пуснаха по един доста „лютив“ представител (Clio RS и 208 GTI), а при най-малките отново французите са доста дайни. Може би единственият спортен автомобил с размерите на градски такъв, който можете да си купите в България, че и на доста други пазари, е Renault Twingo RS. Но побързайте – на този етап фирмата приключва с разярения си мъник, поне до второ нареждане.

Ако случайно не знаете какво стои зад обозначението RS при Renault, в което силно се съмнявам с оглед популярността на серията, ще се опитам да ви го обясня по възможно най-лесния начин. RS е равно на AMG при Mercedes-Benz и M при BMW, да кажем. И точно както при тях, еволюцията насочва RS моделите към използване на турбина вместо естествено „дишане“. Нож с две остриета – разбира се, принудителното пълнене си има своите безспорни предимства, но атмосферните мотори имат неугасващ чар, който ще липсва на феновете.



Както и да е, пътят за RS линията е вече начертан. Точно сега е моментът да разберем какво може последният мохикан, разполагащ с 1,6-литров бензинов мотор без турбо. Да започнем с екстериора. Трудно човек може да си представи, че автомобил с донор дамска кола може да изглежда толкова агресивно. Въпреки това, французите не са прекалили с декоративните детайли -  въздухозаборници, прагове или спойлери, а са намерили точното място на всяка малка пластмаса. Не са сбъркали и със 17-цоловите лети джанти и черния им цвят. Ако предницата с няколко реда светлини малко ви подразни, напомняйки ви на Nissan Juke, спокойно – от следващото поколение, за добро или лошо, Twingo ще заложи на малко по-консервативна визия.



Салонът, макар и в пъти по-добре сглобен и измислен от първото поколение на Twingo, продължава да има някои резерви по отношение на ергономията. Всичко изглежда разхвърляно, сякаш дизайнерите са изсипали уредите и са ги оставили там, където са паднали. Но най важното е пред очите – оборотомерът, червената зона на който започва от около 6500 и стига до 8000 об/мин. Приятна гледка, която ще липсва в следващите турбо отрочета. За радост при шофиране налице са и прекрасни спортни седалки и приятен на допир волан в два цвята кожа.



Стана вече дума за двигателя. По концепция датира от преди доста години и в различни модификации може да бъде открит под една камара модели на Renault, че и на Dacia. Но именно двете буквички RS променят нещата – мощността е далеч над стандартната и достига пик от 133 к.с. Е, чак при 6750 об/мин, когато въртящият момент вече драстично пада, но това са рисковете на атмосферното пълнене. С оглед формата на двете криви (на мощността и въртящия момент), най-разумно е моторът да се държи в диапазона 2000-5500 об/мин, което гарантира бърза реакция при подаване на газ почти във всяка пътна ситуация. Това изискване предполага и често използване на скоростния лост, но пък така удоволствието от постоянния контрол над колата нараства. 1600 куб.см са и много, и малко. При френското спортно автомобилче можете да се уверите в това – силата от 133 к.с. на хартия звучи сериозно, но на пътя се усеща като малко по-малко. От друга страна, развъртането на оборотите е супер бързо, което пък компенсира известната ленивост при ниските стойности на въртене на коляновия вал.



По време на целия тест останах с впечатлението, че основната работа по Twingo RS е свършена върху окачването. С непреклоността, с която държи колата в пътя при завои, създава впечатление, че може да понесе и мощност от 200 к.с. Големите гуми също помагат за общия отличен резултат в завоите, където, впрочем, колата като че ли се чувства най-добре. Особено, ако асфалтовата настилка е добра, забавлението е гарантирано. Впрочем, избягвайте магистрали или участъци с много кръпки – късото междуосие, огромните колела и здраво стегнатата ходова част ще ви накарат да премислите отново дали изборът ви на автомобил е бил правилен.

Освен завоите, Twingo RS обича и града. Не по тромавия и заспал начин, по който го прави обикновения Twingo, ами по свой пъргав и дразнещ околните маниер. Успява да използва всяка малка пролука в трафика, да се намести уверено в нея и да задържи мястото си до следващата възможност за атака.



Лошите пътища и магистралите са нежелателни

За жалост, време е да кажем довиждане на последната „въздухарка“ от RS. Атмосферното пълнене лека-полека остава в историята, даунсайзингът го налага. Ако някога видим ново Twingo RS, то работният му обем надали ще надхвърля 1200 куб.см, които задвижват и много по-обикновени автомобили в момента. С други думи – част от спортния дух ще бъде изгубен безвъзвратно. А той в момента идва на изкушаващо приятни цени – около 30 000 лв с ДДС, които го превръщат в най-евтиния хот хеч на пазара ни. Félicitations!







Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ