www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Каква да бъде Skoda Octavia – бензинова или дизелова?

28.10.2013 | Тест драйв | 43722 прочитания | Автор:
A+ | A-


Вечният спор – дизел или бензин, динамика или икономичност - в последните години има малко по притъпени измерения. Не защото единият от двата типа надделя над другия, а защото двигателите и с двата вида гориво имат доста изравнени показатели във всяка една графа. Поради това, надали е имало друг период в автомобилостроенето, в който да е било толкова трудно да се спрем категорично на някое предложение.



Силите на различните модификации при актуалното поколение Skoda Octavia са също много изравнени. Каквото и да изберете, естествено – ако премахнем най-слабите и най-мощните мотори, ще получите подобаваща динамика, повече от задоволителен разход на гориво и приятна акустика. Ако мога да откроя няколко основни агрегата от цялата гама, то бих спрял вниманието ви на 1,4 TSI/1,8 TSI и 1,6 TDI/2,0 TDI.



Силите на различните модификации при актуалното поколение Skoda Octavia са също много изравнени. Каквото и да изберете, естествено – ако премахнем най-слабите и най-мощните мотори, ще получите подобаваща динамика, повече от задоволителен разход на гориво и приятна акустика. Ако мога да откроя няколко основни агрегата от цялата гама, то бих спрял вниманието ви на 1,4 TSI/1,8 TSI и 1,6 TDI/2,0 TDI.



Червена Octavia RS е просто мечта!

Прогнозно, 2,0 TDI ще заема доста значителна част от продажбите на модела в България, тъй като родните клиенти масово залагат на тази класическа и наложила се комбинация от 2,0-литров дизел и често автоматична трансмисия. Но ако не държите на 150-те конски сили, а можете да се задоволите с малко по-малко, то със сигурност си струва хвърлянето на един поглед към 1,6 TDI със 105 к.с. Може би най-балансираният и компромисен вариант изглежда поставянето на 7DSG (7-степенен автоматик с два съединителя), който подпомага достигането на среден каталожен разход на гориво от 3,9 (4,0 за комбито) литра на 100 км. Да не забравяме, че и разликата в цените не е никак малка – 3660 лева при лифтбек версията и 3750 лева при комби версията за най-ниско ниво на оборудване Ambition и автоматични трансмисии. Това са напълно достатъчно пари, с които да поддържате автомобила в гаранционния период, например.



1,4 TSI и 1,8 TSI (140 к.с./180 к.с.)

Наименованията на цялата гама от двигатели на Skoda Octavia започва винаги с буквичката T – идва от турбо и означава, че и чехите вече не предлагат атмосферни двигатели за бестселъра си. Разбира се, така е и при дизелите, и при бензините. TSI технологията на VW Group се прилага в почти всички класове двигатели, а чехите използват от тях 1,2 TSI, 1,4 TSI и 1,8 TSI. Разбира се, тук не включваме върховата RS, която се задвижва от GTI мотора 2,0 TSI с 220 к.с. Ако изключим крайностите – най-слабите и най-силните предложения, като по всяка вероятност рядко търсени, остават 1,4-литровия и 1,8-литровия мотори. Ситуацията е на практика аналогична с дизелите. Първият двигател, макар и напълно достатъчен за купето на Octavia, предлага осезаемо по-ниска динамика, но пък се задоволява с малко по-малко гориво. В случая говорим за разлика от около половин литър на 100 километра пробег при отново смесена среда – магистрала, планински път и градско движение. Ако трябва да съм честен, бих заложил на по-малкия от двата, просто защото е по-eco-friendly. Усещането от неефективността при работа на празен ход (която се случва много рядко с оглед на старт-стоп системите и при двата мотора) на голям двигател е доста натрапчиво и неприятно, а пък и колко често ви се налага да ускорите от светофара като стрела, освен ако не се забавлявате? По магистрала, а и на всякакъв друг път, 1,4 TSI ще ви бъде предостатъчен и ще ви се отблагодари с под шест литра изразходвано гориво на 100 км. Жалко, че все още автомобилистите в България намират даунсайзинга за вредно явление и рядко си избират кола с двигател под 1,6 литра.



Може би очаквахте да отговоря директно на въпроса от загалвието. Надявах се и аз след два дена тестове на почти всички версии от модела. Но установих, че просто няма едностранно решение на задачата TDI или TSI. Ако трябва да избера Octavia лично за мен, може би бих се спрял на 1,6 TDI 7 DSG - много нисък разход на гориво, максимална лекота при шофиране и готовност за добра реакция във всякаква ситуация. Точно това, което един модерен автомобил трябва да предлага във възможно най-висока степен.

Ангел Сергеев







Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ