www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Toyota Corolla XI - старата песен на нов глас

05.11.2013 | Тест драйв | 41423 прочитания | Автор:
A+ | A-


Погледнете я отново - почти като предишната, нали?

Със сигурност не е лека задача да държиш която и да е корона няколко десетки години поред. Дали става дума за музикален, филмов или автомобилен връх, принципът е един и същи – трябва да те харесват почти всички, за да си първи. А дали има рецепта за успех? Надали, след като първенците се броят на пръстите на едната ръка. За собствена огромна радост, Toyota има в редиците си едно такова безценно творение. Нарича се Corolla и държи първото място в класациите за най-продаван автомобил в света. Напоследък Ford с техния Focus се опитва да им оспори титлата, но това е тема на друг разговор.

Започвам да ви разказвам за въпросния модел с едно важно уточнение – сегментът на компактните седани и хечбеци никога не е бил мой фаворит за лична кола. Практични са, но не чак колкото комбитата, красиви са, но не чак колкото купетата, динамични са, но не чак колкото спортните коли. Дупка в нищото? За някои по-скоро златна среда.



В момента, в който пиша този материал, разгръщам набързо страницата на Corolla в няколко сайта, за да допълня липсващите звена от историята на колата. Когато препускам през снимките по-бързо, откривам интересно явление. С всяко следващо поколение Corolla еволюира с малко, но точно толкова, колкото му трябва. За да остане там, на върха по продажби, без да сияе и да засенчва по-скъпите коли на производителя. Особено по отношение на дизайна финото развитие е особено лесно забележимо. Не се пропускат стъпала от прогреса, всичко става премерено и предварително добре планирано.

Защо казвам това. Защото Corolla е натрупала патина от времето, която просто трябва да се полира през няколко години за възвръщане на нужния блясък. А под полиране разбирайте малко нови детайли при екстериора, осъвременяване на салона и внедряване на актуални, но не последна дума на техниката, компоненти. Благодарение на този методичен процес, пред нас е 11-тото поколение на автомобила – обрано и разумно, както винаги, но с една идея по-приятно от предшественика си.



И, ще го кажа по един или друг начин за пореден път, единадесетата Corolla е с едно еволюционно стъпало над колата, която заменя. Малко по-красива е, без да се набива на очи или сериозно да заинтригува минувачите. Повлияна е от модерните Avensis и Auris, но следва основните си принципи неотлъчно. А те са надеждност, която времето ще провери, но в която не бих се съмнявал още от сега, практичност и колкото се може по-малко шик.

Някои биха рекли, че бяла Corolla седан (като тестовата) е най-скучният автомобил, който можеш да си купиш в момента. Не бих се опитвал да ги убедя в противното, тъй като и аз имам леки подозрения за това. Но когато избирате такава кола, сте обикновено далеч от младините си и лудите изживявания. Търсите нещо удобно и все пак в крак с времето, в което живеете.



И точно такъв продукт ще получите с последната Corolla. Няма да разполагате с нечувана динамика, даже по-скоро ще се подразните на моменти, че трябва да върнете до две предавки по-надолу, за да изпреварите спокойно голям камион. Разбира се, ще избегнете този проблем, ако изберете D4D мотор, а не някой от анемичните бензинови двигатели. Toyota твърдо и упорито отказва да вкара турбо технология при „бензинките“ си, а това води до съответните позитивни и негативни последствия. За негативните, ясно е – почти отчайващи ускорение и доускорение. Но липсата на каквато и да е палавост идва в комплект с изненадваща горивна икономичност, тоест – позитивната черта. Магистралните отсечки ще ви костват около 6 литра на 100 км пробег, а при скорост 90-100 км/час отивате на 5,5/100.

Дизайнът и функционалността при Corolla са свързани по горе-долу същия начин. Обикновените, някои биха ги нарекли класически, и скучни форми водят до много високо ниво на функционалност. Багажникът е увеличен до 452 литра, а пространството за пътуващите отзад е съизмеримо с това на първите поколения на Volkswagen Passat. Отпред също ще се чувствате удобно, седнали на широко и добре отстоящи от земята. Всъщност, ще се намирате почти като в Auris, с изключение на някои дребни детайли и малко по-голямата свобода на движение.

Управление, спирачна система, реакции на окачването – всичко това е от вторично значение за такъв автомобил, тъй като, по всяка вероятност и по предназначение, той няма да достига до истинските предели на възможностите си по писта или на планински завои. Но точно чрез тях Corolla XI ви дава увереност, че се движите в достатъчно високотехнологичен автомобил, който няма да ви подведе в нито една ситуация. Просто прави всичко без излишни емоции, но и без напрягане. С други думи – отново противопоставяне като тези при двигателите и дизайна.



Постоянно приятели ме питат – каква кола да си взема? Най-трудна е задачата, когато не ми поставят ясни критерии – за какво ще се използва колата и от кой. Но мисля, че вече имам готов отговор на тези въпроси. Пенкилерът се казва Toyota Corolla – няма да ви радва и пълни с емоции, но пък ще си върши работата безропотно и без да му обръщате особено внимание. Разбарли са го и около 40 милиона купувачи в почти половинвековната история на Corolla. Не че бих избрал такава кола за себе си – предпочитам капризно магаренце, но с характер.

Ангел Сергеев







Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ