www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Volkswagen Golf VII GTI - спортист с история

08.10.2013 | Тест драйв | 35999 прочитания | Автор: Angel Sergeev
A+ | A-


Признавам си, макар и да не съм отявлен фен на Volkswagen Golf, че със сигурност има нещо в цялата моделна линия, което да грабва толкова много клиенти не само у нас, а и по целия свят. Трудничко ми е да намеря подобна причина за себе си в старите екземпляри (II, III, IV, че и V), но май през последните години не е толкова непосилно. Шестото поколение – доста балансирано и модерно, се превърна в истински бестселър в Европа, а сега на ход е "седмицата". В началото на 2013 година изпразних един резервоар нафта зад волана накласическо 2,0 TDI, за да се убедя в нарастващите си симпатии към Golf, а сега, най-накрая, дойде ред и на версията GTI – легенда за едни, голям дразнител за други и всепризнат класик при спортните хечове.

Немските дизайнери, предвождани от Валтер Да Силва, са пипали с финес и само там, където трябва. Поне с такова впечатление оставам при първоначалния оглед на колата – няма крайни тунинг решения и много излишна пластмаса. Основното количество агресия е „изсипано“ в предната част, като връзката със старите поколения GTI е направена хитро с червената лента в предната броня. Тя продължава и във фаровете, а под тях са поставени „хриле“, разбира се, не само с декоративна функция. Огромни петлъчеви лети джанти в два цвята допълват модерната и ненатрапчива визия. Представих си за миг BBS-ки като през 90-те на тяхно място, щяха да му стоят добре.



Радостното е, че ретро жилката я има в салона. Точно тя е и първото нещо, което ми прави впечатление при навлизане в колата – ретро тапицерията в класическо червено-сиво каре за твърдичките и спортни седалки. Стоят просто супер в цялостната картинка! Иначе, с изключение на скосения в долната част волан, основната част от приборите и уредите са идентични със стандартния Golf. Струва си да се отбележи безкомпромисната сглобка на всички детайли, както и интелигентния дисплей на инфотеймънт системата, който активира бутоните си за по-лесен достъп при доближаване с ръка.

Най-важното при Golf GTI, очаквано, е скрито под предния капак. Актуална концепция от 2,0-литров турбо мотор, автоматична трансмисия с два съединителя и предно предаване. Тестваният бял екземпляр беше с опционален пакет, добавящ допълнителни 10 к.с. за максимална сила от 230 к.с. Звучи стресиращо, като си представите, че трябва да се предадат на асфалта само през предните две колела. Но в действителност се оказва, че инженерите са решили трудната задача доста добре и са стигнали на практика до предела по отношение на поведението в завои. Характерното за коли с предно предаване недозавиване се проявява в много малка степен и то при наистина доста дръзки маневри в завой. Намесата на ESP в такива случаи е малко грубичка и намалява удоволствието зад волана, затова по-логично изглежда каране с малко по-ниска скорост от тази, при която автомобилът губи тракция. Звучи лесно на хартия, но и в действителност се постига точно така. Спомагат перфектно настроените скоростна кутия и окачване, както и "вкопченото" в гумите кормилно управление. DSG трансмисията е точна в реакциите си, а при режим Sport сякаш полудява и доминира над шофьора в избора на предавките. Разбира се, не е за подценяване и вариантът със смяна на скоростите чрез перата зад волана, но тях бих препоръчал на наистина опитните с горещите хечове. Междувременно, системата XDS подава спирачно усилие пропорционално на завоя и натоварването на всяко едно колело, което на шофьорската седалка се изразява с увереност за изхода от кривия участък.

 



GTI Performance, какъвто бе и изпитваният автомобил, по каталожни данни ускорява от 0 до 100 км/час за 6,4 секунди. Постигането на този добър резултат също не е голяма философия, а повече забавление при потегляне ще си гарантирате, ако изключите системата за контрол на боксуването при старт. Точно във времето, в което тествах Golf 7 GTI, попаднах на материал от немско издание, който показва, че колата може да развие по-висока максимална скорост от посочената от производителя. Кратко видео демонстрира спринт от 0 до 259 км/час (при официални 250 км/час) за 49 секунди. Впечатлен съм!

Изграждането на качествен спортен автомобил е доста комплексен въпрос. Не става дума само за чисто техническите решения или показанията на дино стенда, а и за цялостното усещане при шофиране. Силен ход в тази посока е звукът от двигателя и изпускателната система. При режими Normal и Comfort няма да обърнете внимание какво се случва с изгорелите газове при напускането им, но изберете ли отново Sport, ще чувате ясно и отчетливо всяка детонация в ауспуха при смяна на предавка. И тъй като при тази настройка на каране въпросната възходяща или низходяща смяна става изключително бързо, звукът прилича на изстрел.



Много пъти съм размишлявал, че, за да караш хот хеч, трябва да си малко луд. Не заради това, което те очаква на пътя – то ще се хареса на всички, ами заради инвестицията, която трябва да направиш за... хм, как да го кажа – непълноценен автомобил. И тук проблемът, който ме тормози, е не само на Golf GTI, а на всички бегачки от класа. Ако сте в годините, в които търсите „повече автомобил“ – простор, комфортна возия и добри съотношения цена/качество и разход на гориво/мощност, не мисля, че ще отделите повече от един любопитен поглед на немския спортен представител. Но ако сте от онези, за мен леко лудите, си мисля, че Golf GTI и преди, и сега, и в бъдеще ще си остане един от първите варианти при избора на ново лично возило.
Да синтезираме нещата от горния абзац - 230 к.с. и добра динамика, скрити в атрактивно „облекло“, или с други думи казано – Volkswagen Golf VII GTI, могат да бъдат ваши срещу стабилната сума от 53 115 лева. Към нея прибавете още няколко хиляди лева за всички онези глезотии, които със сигурност ще пожелаете. Няма да разсъждавам какви други машини можете да си купите за тези пари, разбрахте накъде бия. Само ще пожелая на всеки любител на хубавите спортни хечове да изпита удоволствието, което изпитах аз зад волана на GTI.


Ангел Сергеев



Още по темата

Ford Focus – обратно към върха

Skoda Kodiaq с лекота отговаря на всички изисквания в SUV класа (допълнено с видео)

Новият Citroen C3 – по-свеж дори и от кактус (допълнено с видео)

Ford Ranger – готов на всичко

Toyota Corolla XI - старата песен на нов глас





Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ