www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Nissan Note – практичността във висшата й форма

28.01.2015 | Тест драйв | 146435 прочитания | Автор: Angel Sergeev
A+ | A-


Липсват ли ви хубавите седани и комбита на Nissan и Mitsubishi? На мен лично – доста. Спомням си с носталгия как като дете си мечтаех за Galant комби, а няколко години по-късно, вече като шофьор, се заглеждах по Primera. За жалост, политиката на двата бранда, по една странна случайност, съвпадение, по този въпрос се разви в негативна за хората като мен посока. Леките коли – седани и комбита, и от двете марки просто изчезнаха от пазара в Европа за сметка на SUV-та с всякакви размери.

Напоследък раздвижване има, но то е по-скоро повърхностно. Mitsubishi ще се опита да потърси клиенти извън SUV сегмента с глобалния мъник Space Star, а Nissan реши да посъживи вече остарелия Note. Доколко опитът на Mitsubishi е успешен, предстои да видим, а що се отнася до Nissan и техния нов модел – честно казано, останах изненадан. Не казвам задължително приятно изненадан. Но поне в повечето случаи.

Най-напред ме учуди дизайна. Note е кола почти без имидж в България, прибавяме и липсата на дълга и славна история. И, имайки предвид това, изненадващо на хоризонта се появява един супер свеж и симпатичен автомобил, който сякаш е еволюирал до това ниво за поне четири-пет поколения.

Колата е изградена на глобалната платформа V, което означава, че под добре оформените ламарини се крие основата на чаровника Micra. Но това не бива да ви залъгва нито за миг – почти нито една част по екстериора не прилича на Micra, което прави Note един напълно отделен и пълноправен член на японския бранд. Не е нужно да съм самолетен инженер, за да ви кажа, че доста по-скосената от досега предница и плавните линии са се отразили положително, освен на безпристрастно наблюдаващия колата, и на коефициента на въздушно съпротивление при дивжение.



Ако не си добре подготвен какво те очаква в салона на Note, то изненадата и тук е гарантирана. Е, аз бях чел и гледал доста, но пак бях леко удивен от това, което моделът предлага отвътре. И тук не става дума за страшно луксозни материали, невиждани глезотии или дори висок комфорт. При Note говорим просто за едно огромно пространство по дължина и във височина, което е присъщо по-скоро за някой ван. По амбиции машината, обаче, не би трябвало да се мери с ванове, а с компактни коли като Ford Fiesta, Opel Corsa и други подобни.
Мястото за крака при задните седалки е наистина огромно, там могат да ви подразнят единствено твърдичките и доста изправени седалки. За цялостното „въздушно“ чувство в колата особено допринася и покривът, половината от който е стъклен и пропуска приятно приглушена слънчева светлина.

А отпред всичко е по мярка – лесно достъпно и сравнително ергономично. Няколко минутки повече за свикване изисква контролът на климатичната инсталация, който става посредством кръгъл прибор в центъра на таблото и съвсем леко напомня на Micra. Категорично 1:0 за Note срещу конкуренцията.

Като стана дума за глезотиите по-горе, всъщност, Note може да ви зарадва с нещо, с което малко други автомобили се оборудват. Става дума за системата Safety Shield, която дава видимост от четирите страни на колата. „Щитът“ е много полезен при паркиране в малки пространства, например, или ако трябва преминете през черен път покрай храсти. Просто поглеждате на дисплея и следите в подробности къде точно се намирате спрямо определено препятствие. За последен път използвах такова набюдение при Toyota Land Cruiser с около 4-5 пъти по-висока цена от тази на Note.

Задвижването. Тук, признавам си, не се бях информирал достатъчно какво ме очаква. Подкарах колата из София, замислен в злободневните теми, и изобщо не обърнах внимание на динамиката и звука на мотора в първия ден. При първата по-спокойна възможност за шофиране, бързо установих, че се движа, благодарение на 3-цилиндров 1.2-литров бензинов мотор с приемливите 80 к.с. Някак от само себе си ми се изясни защо не можах да съм първи на някой светофар, но и защо разходът в относително натоварен трафик се движеше в доста разумни граници. Съвсем естествено, возилото леко трепери при работа на свободен ход, но перфектното балансиране на двигател със само три цилиндъра си остава почти невъзможна задача и до ден днешен.

Казвал съм го по повод доста модели на Renault/Nissan/Dacia, но, с риск да се повторя за пореден път, твърдо бих заложил на 1.5 dCi при избора на агрегат за Note. Дизелът на французите е безкрайно рафиниран и еластичен, особено поставен в малък автомобил като японския. Субективното усещане обикновено е, че мощността е повече от написаните 90 коня, а разходът, за радост, почти винаги е горе-долу колкото каталожния. Тоест – всичко е в рамките на напълно достатъчното и разумното. А и да си кажем честно – кой купува голям хеч за семейството с намерението да кара в лявата лента на магистралата? 



Освен по отношение на интериора си, новият Note се развива в съвсем различна посока спрямо конкурентите си и що се касае до пътното поведение. Ако Ford Fiesta и Renault Clio са образци за малък автомобил на достъпна цена, който може да доставя удоволствие от шофирането, то Note по-скоро покрива стандартите, без да достави усмивка на лицето ви. По-високият център на тежестта и сравнително късата следа могат да оставят дори малка несигурност у шофьора дали е взел правилните решения при навлизането в завой. Разбира се, това усещане е лъжливо, защото на практика колата не губи увереността си в нито един момент, просто се накланя повече. Може би едни малко по-големи 16- или 17-цолови колела щяха да спомогнат за неутрализирането на този подвеждащ ефект, както и за избягването на известни неприятни трусове при по-разбит път. Понякога имах чувството, че 15-ките описват стриктно профила на всяка една малка неравност, в която са попаднали, а вибрациите се предават по ходовата част чак до моята седалка.

Когато следващия път видите новия Note по улиците и ви се стори, че пред вас стои поредния скучен малък автомобил от Япония, бъдете сигурни, че сте в грешка. Моделът е със сигурност един от най-различните от всички свои опоненти – компактен отвън и наистина много просторен отвътре, чаровен с приятно „лице“ и свежи цветове и подобаващо комфортен и модерен. Наистина, това не е колата, която ще ви държи под напрежение или ще ви развълнува особено с някоя черта от своя нрав. Точно там е и основният й коз - с всичко ще свикнете лесно, безусетно почти, ще се чувствате на място от раз. А да нацелиш точно очакванията на един потребител е обикновено доста сложен ребус.

За кой е подходящ Note? Според личното ми мнение, за млади семейства с малки деца, които не държат на разточителния лукс и знаят много точно как да изхарчат правилно парите си. Е, сигурно всеки татко зад волана на Note ще си представя, че кара GT-R, докато натиска газта и се опитва да чуе гласа на сърдития 3-цилиндров мотор, а стрелката на скоростомера се изкачва нагоре по скалата с мъчително темпо...

 

Ангел Сергеев



Още по темата

Mitsubishi Eclipse Cross – повече Cross-оувър, отколкото Eclipse

Ford Ranger – готов на всичко

Nissan Juke Nismo RS: 214 коня, висока проходимост и як дизайн

Nissan Note – практичността във висшата й форма

С модела Q50 Infiniti отваря широко вратата към бъдещето





Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ