www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

MINI Paceman – най-баварският британец

28.12.2013 | Тест драйв | 55770 прочитания | Автор: Angel Sergeev
A+ | A-


В края на всяка годината правим равносметки за последните 12 месеца и планове за следващите поне толкова. Автомобилните компании също вадят статистика за продажбите и възлагат огромни надежди за следващия финансов период. При BMW и MINI вълната е ясна – високотехнологичен даунсайзинг, търсене на нови клиенти и пазарни ниши и много, много нови модели. Британците вече нетърпеливо потриват ръце в очакване на публичната премиера на чисто новия си представител, по всяка вероятност през март в Женева, а с Paceman преди време затвориха цикъла при вече остаряващата генерация.

Когато за първи път чух за Paceman, си помислих, че това е нещо безсмислено. Както се оказа в последствие, той се превърна в любимото ми MINI, но ще стигнем и до там. Седмият от една доста успешна линия е хем голям, хем малък, едновременно непрактичен и все пак функционален, красив, но по свой начин. На кого му беше нужен точно такъв автомобил? Да започнем с отговора на самия производител, който внася известна яснота – Paceman е опит да се привлекат клиенти, които искат повече място и стил, но, вероятно, без необходимост от особена практичност във возилото си. Ако питате мен, MINI иска да комбинира двата си най-продавани модела – Countryman и Coupe, в една свежа нова машина. Това обяснява и визията – широка предница с голяма радиаторна решетка, като тази в Countryman, и уникална задна част а-ла купе – отново едра, с много хром и собствена идентичност. Тук на фокус са яйцевидните стопове с уникална форма.



Точно това оформление на купето обуслява и специфичното вътрешно пространство на автомобила. На предните седалки разполагате с повече място, отколкото в MINI One, или поне такова е субективното усещане. Отзад пък не можете да се ширите така спокойно, както в Countryman, но няма и да страдате, че нещо ви притиска. Впрочем, на втория ред седалките са само две, което, макар и малко странно, е със сигурност полезно, тъй като получавате две големи и комфортни кресла, а не диванче уж за трима. Ако намерите и достатъчно място за краката си и сте с ръст под 180 см., можете да се повозите в Paceman отзад горе-долу спокойно.

Премиум амбициите си личат почти навсякъде. Хубава кожа, добра сглобка и някои хитринки с по-скоро развлекателен характер. Такава е LED амбиентното осветление, което опасва различни елементи на салона. Можете дори да си изберете в какъв цвят да е то от бутон в близост да огледалото за обратно виждане. Предното стъкло, правоъгълно и доста изправено, пък продължава да ми напомня, че все пак съм в MINI. Честно казано, една от любимите ми черти на интериора, макар и да ме кара да се навеждам редовно напред, за да видя дали светофарът вече свети зелено...



Нека ви нахвърлям няколко интересни факта за Paceman, които ще ви накарат да се позамислите сериозно в кой клас точно бихте сложили автомобила. Компактна кола, хечбек, с широка следа, но привидно малки размери. Тесничка отвътре, но луксозна и все пак удобна. В тестваната модификация Cooper S, с 1.6-литров турбо мотор със 184 к.с., задвижване на четирите колела, автоматична трансмисия и много, много добри възможности на пътя. Е, какво е това – SUV, кросоувър, хечбек, спортна „резачка“, дамска кола или градско возило? Точно това му е хубавото, бих казал аз. За три дена успях да използвам Paceman за много различни неща – да джиткам из града по различни задачки, да ходя на работя, да пътувам относително икономично и да се забавлявам в снега на Витоша.

И как няма да мога, все пак силата от агрегата под предния капак никак не е малка, а 4х4 системата и трансмисията на BMW Group са толкова прецизни. Трудно е да ви опиша какво удоволствие доставя Paceman, когато изберете правилните настройки на стабилизиращата програма, уверите се в качеството на пътната настилка, била тя суха или мокра, и просто настъпите газта, колкото ви стиска. Получавате типично BMW-усещане – директно управление, „захапване“ на завоя и безкомпромисно ускорение на правите. Липсва само плътният звук, който е заменен от доста по-тънко, но бодро ръмжене. Да не забравя – точно както при моделите на баварците, винаги знаете, че колата може и по-добре, по-бързо. Друг е въпросът дали шофьорът е готов да отвърне на тази експлозивност подобаващо.



Модификация Cooper S ALL4 ме навя на размисли относно смисъла на версиите John Cooper Works. Какви са разликите – малко по-висока мощност и брутално окачване за JCW. Ако нямате амбициите да се доказвате на писта, а вместо това да имате бърз, но все пак пригоден за ежедневието автомобил, Cooper S е всичко, което ви трябва. Мислейки по тази тема, в съзнанието ми изплува един спомен за „комфортно“ пътуване от Пловдив до София с Countryman JCW през пролетта, който окончателно наклони везните към мощностно по-слабата версия.

В началото ви казах, че Paceman се е превърнал в любимото ми MINI. Нека ви обясня защо. Имаме автомобил с по-мъжкарската визия на Countryman отпред и типичната за него SUV харизма. Предлага се със задвижване на четирите колела, което гарантира, че можете спокойно да се зяждате с доказалите се хот-хечове. А и е някак по-готин от MINI One във всяко едно отношение – джанти, цветове, стопове и фарове, интериор... все детайли, но точно те привличат още от раз.

За мен Paceman Cooper S ALL4 е MINI-то на мислещия, но малко див мъж. Всяка дама би предпочела по-фино и малко MINI, а мощността надали би ги развълнувала особено. А и, как да го кажа – има нещо скрито в тази кола, малко повече от BMW, отколкото всеки един друг модел на британците има.


Ангел Сергеев



Още по темата

С MINI Cooper SE край Северно море

MINI Cabrio Cooper S доставя усмивки дори и в дъждовно време

Новият Countryman е най-голямото и най-скъпо MINI в историята

MINI Cabrio - мощност и динамика за много емоции под открито небе

MINI Paceman – най-баварският британец





Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ