www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Chevrolet Cruze SW - въпрос на вкус

30.12.2012 | Тест драйв | 2170 прочитания | Автор: Angel Sergeev
A+ | A-


Още от първата поява на Chevrolet Cruze като триобемен автомобил с нетърпение очаквах дебюта на комби версията. Някак в представите ми тази кола изглеждаше най дизайнерски хармонична и от друга страна – функционална, точно в тази модификация. И с интерес открих, че Cruze SW е точно това, което предполагах – атрактивно спортно комби с прилични динамични показатели и добра пригодност в ежедневието.



Що се отнася до визията, комбитата могат да бъдат разделени условно на две групи – практични и лайфстайл, като това основно зависи от формата на товарното пространство. При Cruze нещата са някъде посредата – отвън линията на покрива и петата врата е доста бързо скосяваща се, но отвътре, като че ли, не се забелязва ощетяване на обемите от този факт. Новите стопове пък изглеждат като естествен завършек, а не стоят пришити, както при хечбека. В останалата си част колата е на практика идентична с останалите модификации, които познаваме. Похвално беше цветовото аранжиране на пробния екземпляр – тъмно кафяв основен мотив, познат и от моделната гама на Opel, и черни лети джанти. Наистина, изчистена и стилна визия за комбито.



Продължаваме към интериора и салона. Вторият бе доста луксозен, с приятно кожено покритие и електрическо подгряване на предните седалки. При таблото и зоната с контролните уреди отново откриваме редица сходства с позакъсалия брат от General Motors – Opel. Лично мое мнение е, че боравенето с приборите във всеки един Chevrolet е на по-достъпно ниво, сравнено с немците и времето за свикване е доста по-кратко. Това основно се дължи на опростената централна конзола, макар и да е налична подобна навигационна система. Бутоните за активиране на фарове, мигачи, чистачки и смяна на функциите на бордовия компютър са едно към едно с тези на Astra, Insignia и семейство. Всъщност е малко трудно да се намери забелжка на интериора, но пък е малко трудно той да се хареса на всеки. Тоест, всичко в случая опира до вкусовете на различните потребители – за едни ще е функционален и удобен, за други семпъл и обикновен. 



Стигаме и до най-силната страна на Cruze SW – задвижването. Поостарелият 1,8-литров атмосферен бензинов двигател е отстъпил място на доста по-модерен 1,4-литров турбо агрегат, отново изпробван и в гамата на Opel. Макар и да не е нещо сензационно и непознато, моторът пасва идеално на размерите и целите на американско-корейското комби. Мощността от 140 к.с. дава подобаващо доускорение, макар и да набира от покой малко мудничко. Доста приятен е ефекта на турбо пълненето и директното впръскване, които осигуряват движение с по-рядка смяна на предавките поради високия въртящ момент от по-ниски обороти. Един от малкото недостатъци е сравнително по-високия разход на гориво – 10,5/100 в града и около 6 на 100 извън него. Разбира се, тези стойности търпят сериозно подобрение при целенасочено икономично каране и по-добро „разбирателство“ със старт стоп системата, която бърза да изгаси мотора още преди автомобилът да е в пълен покой. Това понякога поражда неприятни ситуации при настигането на колона от коли на светофар и затова в по-голяма част от пробното шофиране асистентът бе деактивиран. 



Спомената по-горе трансмисия е 6-степенна с ръчен режим на превключване. Може би един прецизен автомат, с какъвто за жалост в момента General Motors не може да се похвали, би паснал перфектно на возилото, макар и 6MT да се справя отлично със задачите си. 

Пътното поведение на Chevy Cruze комби отново може да бъде разгледано като въпрос на вкусове. За мен, например, подобен автомобил трябва да има меко и люшкащо окачване, дори и това да е с цената на малка нестабилност при високи скорости. Тестовата кола пък разполагаше с точно обратните качества – остра и твърда ходова част, която гарантира добра позиция на пътя в завой. Въпросът е дали това ви харесва. 

Съвсем набързо ще отбележа част от допълнителните функции, с които разполагаше машината – камера за заден ход, безключов достъп и стартиране на двигателя, еднозонов климатроник и други. И ето я най-приятната изненада – всичко това се предлага на цена от 35 275 лв. с включени отстъпки и при закупуване на лизинг. Стигаме до жизнено важния въпрос – има ли нещо, което да спре Cruze SW да достигне добър пазарен дял в България? Предварителните настройки на клиентите към марката, че тя е бюджетна, например. Или пък прекалено многото прилики с Оpel Astra, които силно приравняват двата автомобила. С други думи – отново и отново всичко при комбито на Chevrolet зависи от възгледите. Солиден автомобил с малки недостатъци и добра цена, който просто трябва да ти стане симпатичен. А това невинаги е възможно.

 

Ангел Сергеев



Още по темата

Peugeot 2008 - между града и офроуда

Malibu ни изкушава… Това е предложение от Chevrolet, а не от туристическа агенция

Opel атакува смело премиум средите с Insignia BiTurbo

Chevrolet Camaro – намръщен, див звяр, който лесно се опитомява





Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ