www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Ford Tourneo Courier – Fiesta за семейни

22.05.2014 | Тест драйв | 3543 прочитания | Автор: Angel Sergeev
A+ | A-


Гамата от автомобили за бизнеса на Ford вече наброява четири члена. Всички те са практични нови модели с много приложения, съвременен дизайн и все пак – приятни за каране. Но най-голяма изненада предлага не кой да е, а най-малкият от тях – Tourneo Courier, който вече може да се види по европейските пътища, а също и по нашите улици.

Защо точно той да е най-интересен? Много просто – защото е най-близък до лек автомобил, но все пак има твърди гени от класическа „баничарка“. Това е хибрид, който през годините много производители, включително и Синият овал, се опитваха да направят добре, но все нещо куцаше.



Най-често проблемите, ако могат изобщо да се нарекат така, бяха в кабината. Там многото гола ламарина, евтините материали и супер опростената форма създаваха леко отблъскваща атмосфера, която със сигурност не предразполагаше към дълго и комфортно пътуване. Точно тук, поне за мен, е големият скок, който Tourneo Courier прави – влизате в един автомобил, който ви се усмихва с таблото на Fiesta и веднага ви пасва с приятната си ергономия. Няма какво да ви изненада, особено ако сте карали поне за малко някой от новите модели на Ford – воланът е малък и удобен, навигацията е на видно място, контролът й е доста лесен, а само климатроникът е малко по-ниско от очакваното. Нормално, толкова малък автомобил трудно може да събере всички глезотии, с които се хвалят по-големите, но ето, че и това е възможно.



Всъщност, външният вид също няма да ви „издаде“ – карате изпипан автомобил, с агресивната предна част на актуалната Fiesta, изчистени и семпли линии и дори приятни дребни детайли. Един такъв, например, е липсата на рамки на задните прозорци, което е доста шик. 16-цоловите фирмени лети джанти пък придават и съвсем леко младежко излъчване.
Ford казва, че именно младите хора са целевата група за този модел. А какво искат те – всичко! Да могат да използват машината си навсякъде – в града, на почивка в планината, при извършването на ежедневните задължения или при превозването на много багаж, и, разбира се, да изглеждат добре, правейки всичко това.



Но да се върнем на салона. Там възможностите са две – само товарна версия или т.нар Kombi, което предлага място за сядане за петима. Те ще се чувстват по-удобно, отколкото във Fiesta, тъй като ще разполагат с чувствително повече място над главите, а и достъпът им отзад ще бъде улеснен от плъзгащите се врати. Задните седалки могат много бързо да се превърнат в равен под, което формира голям товарен обем. В този ред на мисли, купувайки Kombi версията, на практика клиентите се сдобиват с две коли в една – класическа „баничарка“ и малко ванче за пътувания. Какво по-хубаво?

Tourneo Courier скъсва с имиджа на товарна кола и благодарение на още някои модерни хитринки, характерни за автомобилите от по-високите класове. Старт-стоп системата, например, се предлага и за трите възможни агрегата (1.6 и 1.5 дизел и 1.0 бензин), както и модерната инфотеймънт система Ford SYNC. Налице са и всички актуални системи за сигурност (ESP, Emergency Brake Assist, Roll-Over Mitigation и други), а колата може да ви поглези дори и със система за подпомагане потеглянето при наклон.



Говорейки за двигателите, тук потребителите ще изпитват най-големи затруднения. Не, не защото няма да намерят своя най-подходящ вариант, а защото и трите предлагат достатъчно добри характеристики, които да грабнат окото им. Най-логично звучи подобен автомобил да се задвижва от дизелов мотор. Той може да бъде с работен обем от 1600 куб.см и мощност от 95 к.с. или 1.5-литров със 75 к.с. По-големият от двата моторизира Tourneo Courier по-уверено, като позволява достигане и поддържане на скорости от 150-160 км/час без проблеми, което пък го прави пригоден дори за аутобаните в Германия. Реалният разход на гориво, измерен при смесена тестова отсечка от междуградски и градски път и магистрала, трудно надхвърля 5 литра на 100 километра пробег.

Ако сте фенове на бензина, то „детето чудо“ 1.0 EcoBoost е единственият ви избор. Но той е напълно достатъчен и предлага „дизелово“ поведение – приятно ускорение от ниски обороти, нисък разход на гориво и рядка необходимост от смяна на предавките. Отличава го само характерното 3-цилиндрово боботене, което е почти елиминирано чрез добра шумоизолация в купето. Потреблението на гориво е напълно съизмеримо с това на дизеловите предложения и е твърдо под 6/100.



Надали ще ви изненадам, ако ви кажа, че и цените не са точно като на „баничарка“. В България те стартират от 27 200 лв и стигат до 34 000 при най-добре оборудваните версии. На хартия звучи много, но за тях ще получите и „много“ кола – просторна, екипирана с модерни джаджи и системи за сигурност, добре изглеждаща и най-важното – икономична и много практична. Дали тези качества ще бъдат достатъчни за пазарен успех, предстои да разберем.


Ангел Сергеев



Още по темата

Зимна фиеста с новия Ford Fiesta Active

Ford Focus – обратно към върха

С компания на борда

Ford Mondeo Hybrid задълбочава вечния въпрос – дизел или бензин?

Ford Edge Sport е интелигентен атлет с папийонка





Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ