www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

BMW 520d xDrive Touring е мечтата на средностатистическия българин

14.05.2014 | Тест драйв | 2880 прочитания | Автор: Borislav Tzakov
A+ | A-


Навярно всеки втори българин, поне веднъж в живота си, е мечтал да подкара чисто ново BMW. Младоците с шапки, чийто козирки сочат в разни посоки, сигурно си се виждат в M235i. Малко по-големите, облекли вече бели ризи, им се иска 6-та Серия, а на по-улегналите, с добри доходи, най-много им пасва Х5, примерно. 
Но може би най-голямата част български мъже сънуват модел, който да не е толкова скъп, да е икономичен, функционален и с голям багажник. И все пак, да си е Баварец! Ех, ако можеше да е и 4х4… Всъщност в бляновете си те виждат конкретно нещо - BMW 520d xDrive Touring.
Взимам за тест точно тази модификация, за да видя наистина ли е толкова ефикасна, практична и приемлива за джоба. Това е последният фейслифт на модела, като трябва да се каже, че разликите с предния са минимални. Линията е толкова завършена и стилна, че не може да се пипа твърдо, за да не се наруши.



Простор усещаме всички – седящите и отпред, и отзад. Материалите са от най-високо качество и комфортът ни обгръща отвсякъде. И все пак най-важен е този, който ще кара. Сядам на шофьорското място и усещам, как всичко отпред е ориентирано към мен, удобно разположено точно там, където го очаквам. Старт/Стоп бутонът задейства двигателя за части от секундата и по-нататък автоматичната функция гарантира, че автомобилът ще изразходва гориво, само когато се движи. Веднага избирам един от възможните режими за движение - ECO PRO, при който всичко се настройва към моя стил на каране и ми помага да карам максимално ефективно. Реакциите на педала на газта и параметрите на скоростната кутия, както и моментите на превключване, са оптимизирани, а стратегията на отоплението и климатизацията се адаптира интелигентно. На контролния дисплей веднага виждам кои технологии на BMW EfficientDynamics в момента понижават разхода на гориво с до 20%. Без това да се отразява съществено на динамиката и да нарушава удоволствието от шофирането на автомобил от тази марка.

При всяко спиране се освобождава енергия, която дълго време оставаше неоползотворена. Регенерацията на спирачната енергия ползва този подценяван досега потенциал и произвежда електричество от освободената при движение по инерция или спиране кинетична енергия. С тази електроенергия се зарежда акумулаторът. Благодарение на тази система за интелигентно управление на енергията алтернаторът не трябва да работи постоянно, което намалява натоварването върху двигателя. Разходът на гориво намалява, а мощността се увеличава – напълно в духа на BMW EfficientDynamics.
Дългото купе с голямо междуосие стои като залепнало за настилката, независимо дали е на дълъг път или по кошмарните софийски улици. Усещане за перфектен контрол ми дават и настройващите се автоматично по електронен път амортисьори.



Е, дотук с пробите за икономичност и пестене на гориво. Все пак карам BMW… Сменям режима за движение от ECO PRO на Sport, настъпвам газта и залепвам за облегалката. Купето е голямо, масивно и сериозно изработено. Същевременно двигателят е на пръв поглед малък – BMW TwinPower Turbo, 4-цилиндров дизел, с 2 литра работен обем и мощност 184 к.с Той комбинира директно впръскване Common Rail и турбокомпресор с променлива геометрия и развива 380 Nm въртящ момент още при 1 750 об/мин. Този модел с интелигентно xDrive задвижване от място ускорява до 100 км/ч за 8,4 сек., а максималната му скорост достига 227 км/ч. Реалният среден разход на гориво за цял уикенд комбинирано шофиране бе 5,8 литра нафта на 100 километра, при емисии на СО2 от 138 г/км. А консумацията на този сериозен автомобил с 8-степенната автоматична скоростна кутия в градски условия на надхвърли 6,8 л/100 км.



Точно така изглежда колата-мечта за много нашенци, пък и не само за българите. Мощна, но икономична, луксозна и удобна, да вози меко, но да е стабилна в завоите, надеждна и с огромен багажник.
А има ли значение колко струва една мечта? По принцип – не, защото мечтата цена няма. Но аз все пак ще ви кажа: 132172 лв. с включен ДДС. Което не е чак толкова много за автомобил, който предлага такива нива на ефективност, надеждност, лукс и стил.







Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ