www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

BMW 330d Touring – дим да ме няма!

23.05.2013 | Тест драйв | 2539 прочитания | Автор: Angel Sergeev
A+ | A-


Ако не изберете xDrive, димът идва само от задните колела

Когато изкарах шофьорската си книжка и дойде време за първата ми кола, имах огромното желание тя да бъде старо BMW комби с дизелов мотор. Представях си огромна черна 5-та Серия 525 tds, с която обикалям България. След претегляне на разходите по един такъв автомобил и взимайки предвид непостоянните финансови възможности на 18-годишна възраст, някак си естествено изборът падна върху евтино за поддръжка комби от друга марка.



По-красива от всякога - няма я нерешителната предница на предшественика

Сами разбирате какъв тип вълнение ме бе обвзело преди да се кача на последната генерация 3-Series комби с най-върховия (точно в този момент бе анонсиран и по-мощен 335d) нафтов агрегат – един от малко останали 6-цилиндрови динозаври 330d. Поради собствените ми разбирания, че station wagon автомобилите са не само най-практични, ами и до голяма степен – най-красиви, намирам тази Тройка Touring за най-доброто купе за F30. Баварците винаги са правели от онези комбита, които са на границата между пригодността и красотата – леко наклонена последна колона и голям заден капак с възможност за отваряне на два етапа – с бутон и електромотор на целия капак или с ръкохватка само на стъклото. Наложилите се като задължителни за SW модификациите L-образни светлини са разположени максимално в страни, подчертавайки все пак спортния характер на модела. В предната си част 3-та Серия комби е напълно идентичнa с версията седан и се характеризира с типичната за BMW бъбрековидна радиаторна решетка и издължен капак на двигателя.



Интериор, който BMW развива от десетки години, но съхранява в идеен план

Салонът не е изненада за никой. BMW развива идеите си по отношение на оформлението на интериора от доста време насам. Разбира се, вече ги няма ориентираните към шофьора централни конзоли, но все още цари ретро дух. Основната забележка относно вътрешното пространство, която се пренася директно от версията седан, е към неговите размери – малко ограничено място за пътниците на втория ред седалки, а при комбито добавяме и минимизирания товарен обем поради шумоизолации и различни комфортни добавки.



L-образни светлини, разположени в двата края на задната част

3-Series винаги е бил моделът, с който BMW демонстрира най-ясно и балансирано на какво е способен в момента. 330d Touring не е изключение от това неписано правилно, като най-важните му качества са скрити под изящно оформените ламарини. Става дума за 3,0-литровия 6-цилиндров редови дизелов мотор и 8-степенната автоматична трансмисия. Първият бих окачествил като може би най-приятният на звук подобен двигател в момента. А реакцията му при ускорение е просто вдъхновяваща – за времето, за което обикновено можете да изкажете едно кратичко изречение, скоростомерът вече отчита 100 км/час. Още миг и внезапно – 150! Ако пък изберете режим Sport или Sport+ от бутон до скоростния лост, маниерите на „шестака“ стават брутално невъздържани. Трансмисията, по ваше желание, може да ви задоволява по завоите с постоянна смяна под натоварване без никакви тласъци. Във всеки един момент, всяка една пътна ситуация, дори и доста напрегнатите планински маневри, оставам с усещането, че съм далеч-далеч от предела на възможностите на колата.



Почивка преди планински спринт

След няколко дни с подобен супер ефективен дизелов авотмобил си зададох въпроса – какъв е смисълът от хибриди? Трудно мога да се сетя за дори и една причина да ги изберете пред дизел от Германия. Ако говорим за цена, едномоторните коли все още са по-евтини. Ако говорим за динамични характеристики – отново дизелакът ще ви спечели с много по-директни реакции. Разход на гориво? Само пожелайте и машините с обозначение d на задния си капак ще достигнат, че и надминат хибридите. Цена за поддръжка, пространство в багажника, надеждност? Познайте кой печели... Впрочем, сетих се за единствения повод да изберете зелените возила – това, че им казват зелени. Демек, имидж.



Висока мощност и задно предаване - просто, но гениално!

Все по-голям процент от клиентите на баварската марка по света, а и в България, залагат на системата за предаване на силата от двигателя към четирите колела xDrive. Без коментар, този механизъм е невероятно фукнциониращ и подходящ за нашите пътни условия, а и предлага едно малко по-различно усещане при нахъсано шофиране – безкомпромисно „захапване“ в завои и несравнимо по-добро сцепление. Ако имам възможността да избирам, обаче, бих заложил на традиционно задижване на задния мост. Просто защото то прави автомобила забавен и нервен по един особено приятен начин.



Магистралата. Може би най-скучното място за едно толкова високотехнологично возило. Всичко, което може да ви тревожи или пък да ви доставя някакво удоволствие при движение със 140 км/час, е спестявано от самата машина. Автоматични чистачки, автоматични светлини (дори и дълги), адаптивен круиз контрол, поддържащ равномерна дистанция с предния автомобил до зададена максимална скорост, работа на мотора с приспивните 2000 об/мин и неусетна намеса на скоростната кутия. Просто скука, не можете да усетите дори и част от заложеното в автомобила.



Ако сте се спрели на марката BMW за следващата си нова кола, то нека ви споделя личните си впечатления след около 800 километра с нафтовата Тройка. Ако залагате на дизайна – 3-та Серия ще ви даде равновесие между агресия и стил. Ако държите на технологиите, надали можете да намерите по-атрактивна комплектовка от задвижващ агрегат и предавателен механизъм. Ако пък държите на индивидуализацията, не забравяйте, че 3-Series се предлага с огромен брой различни интериорни решения като материали и допълнително оборудване. С други думи, моделът си остава най-изтънченият на BMW, който може да ви осигури силни емоции зад волана или прекрасни качества за спокойна експлоатация. А ако случайно ви вълнува трогателният край на историята с личната ми кола – тогава избрах бензинов Ford на 15 години. Но мечтата за дизелов баварец си остава с отворен край, надявам се.

Ангел Сергеев



Още по темата

5 неща, които НЕ трябва да правите зад волана на BMW i8

BMW X4 – шофьорският SUV

BMW i3S предлага допълнително удоволствие в града

BMW M5 бързо води към пристрастяване, не искаш да слизаш от него

BMW X2 e вече на пазара, за радост на юпитата





Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ