www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Captur – поредното свежо попълнение в гамата на Renault

24.05.2013 | Тест драйв | 1490 прочитания | Автор: Borislav Tzakov
A+ | A-


Captur е част от удоволствието на активния живот

Можем ли да си представим, че съществува абсолютният универсален автомобил? AUV например? Навярно почти всички марки се опитват да го сътворят, някои по-успешно, други – не чак толкова. Особено през последните години на криза, когато дори в богатите страни семействата вече не си позволяват да имат семеен ван, лимузина за мъжа, градска кола за жената, двуместна бегачка кабрио за слънчевите уикенди и някой оказионен експонат от 60-те години на миналия век за възстановяване, просто така, като хоби. Напротив - обратното броене надолу е в пълна сила, успоредно с даунсайзинга. И намаляването на бройката става чрез добри коли, които могат да вършат работа при различни начинания и същевременно доставят удоволствие с нови технически решения и оргинални идеи. 
Captur е сполучлива комбинация, която съвместява положителните неща от SUV, MPV и хечбек. Това е неголяма кола с 5 врати /дължина 4,122 м/, който хем веднага свързваме с очарователното Clio 4, хем си има свой силует и настроение. Погледнем ли отстрани, веднага ще забележим, че колелата са по-големи, междуосието е нараснало с 12 см, а и купето е вдигнато по-високо – просветът е колкото на повечето 4х4 коли - 20 см. Ако пък гледаме колата отпред, то веднага на очи се набива голямата характерна емблема и новата за марката дизайнерска идентичност, която превръща през последните години Renault в нещо различно и специално. Вътре колата е с изненадващ обем, а багажникът е направо шокиращ, тъй като под капака му, който си е на нормалното място, на практика има още един, скрит багажник. Мястото за краката на пътуващите отзад е със 7 см по-голямо, сравнено с Clio 4. В купето се натъкваме и на куп нови практични решения – например жабката не се отваря по стандартния начин, а се изтегля като чекмедже, като обемът и е 11 литра! Тапицериите на седалките са оформени също оргинално, пипнато по френски, но най-важното за тях е, че могат да бъдат винаги чисти. Просто са с цип, за секудни се свалят, изпираме ги в пералнята и пак зе секунди ги слагаме на мястото им. А цялата задна седалка може да се плъзга, сякаш местим пейка, в зависимост от съотношението пътници/багаж. Captur е оборудван със 7-инчов дисплей с управление на функциите от волана – навигация, безжично телефониране чрез Bluetooth, добра аудио система, камера за заден ход и др.
Renault е доказал надеждността на своите двигатели във F1, спечелвайки последните три титли при конструкторите (2010, 2011 и 2012). Подобно на двигателите във F1, всички вграждани в новия кросоувър на Renault мотори са мощни, здрави и икономични, от най-ново поколение, с намалени работни обеми и принудително пълнене. Тази турбо мощност доставя удоволствие и свобода при шофиране, без да увеличава разхода. Икономичността се осигурява и от Stop&Start система, както и от система за регенерация на енергия при намаляване на скоростта и при спиране. Дизеловата версия е с добре познатия и доказал се Energy dCi 90 (1,5 литра): 90 к.с. – 3,6 л/100 км, 95 г/км CO2. Последното поколение бензинови двигатели са забележителни със своята висока мощност спрямо работния си обем, както и с големия си въртящ момент при ниски обороти. От Clio 4 познаваме вече добре Energy TCe 90 (0,9 литра): 90 к.с. – 4,9 л/100 км, 113 г/км CO2. Съвсем нов обаче е бензиновият TCe 120 EDC (1,2 литра): 120 к.с. – 5,4 л/100 км, 125 г/км CO2, С неговото представяне се появява и Efficient Dual Clutch (EDC) трансмисията с два сухи съединителя, която по-късно ще се монтира и в dCi 90. EDC автоматичната трансмисия комбинира плавна смяна на предавките, отзивчива реакция и нисък разход на гориво.
Captur е оборудван с всички необходими системи за сигурност и удобство при управлението. Въпреки че купето е повдигнато, опасност от преобръщане практически няма – допълнителни сензори следят за положението на колата и електрониката мигновено реагира. А за тези, които карат по-спокойно, има осигурен режим ECO, при който колата става още по-икономична, доколкото това е възможно. Това се допълва и от намаленото тегло – всъщност този кросоувър тежи колкото един обикновен хечбек, по-точно - колкото Clio 3.
Казано с други думи, ако опитаме да преизчислим всички тези факти в практически ползи, то картинката ще изглежда така:
Renault Captur може да е икономичен градски автомобил, пригоден заради големия просвет дори за българските градове, с всичките им ровове и ями. Captur може да е типичен гъвкав семеен автомобил, с надеждни двигатели, добро пътно поведение и голям багажник. Captur може да е и кола за приключения – ски, рафтинг и др., както и за романтични пътешествия с много настроение.
Цените стартират под 26 000 лв., а най-напомпаната с оборудване версия ще ни струва около 35 000 лв. с ДДС. Нека не забравяме, че вече всеки автомобил, взет на оперативен лизинг, позволява приспадане на ДДС или става 20% по-изгоден за нас, клиентите.

Борислав Цаков



Новата бранд визия с LED-дневни светлини

Прекрасен силует на контражур

По-големият печели предимство

Двуцветната персонализация може да задоволи естетическото виждане на всеки

Кросоувърът с просвет 20 см. катери планините с лекота

Заслужен отдих

Още по темата

Новото Renault Clio: технологии, облечени в дизайнерски костюм

Mitsubishi Eclipse Cross – повече Cross-оувър, отколкото Eclipse

Renault ZOE с нова батерия за 400 километра на ток

Renault Meganе Grandtour пасва и на германци, и на нас, българите

Renault Megane Sedan комбинира практичността със стил и престижно излъчване





Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ