www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Toyota Verso - най-различният сред еднаквите

16.05.2013 | Тест драйв | 16547 прочитания | Автор: Angel Sergeev
A+ | A-


Основната новост - предница а-ла Auris

От около десет автомобила Toyota, които съм тествал, точно два успяха да ме изненадат наистина – спортният хулиган GT-86 и премиум всъдеходът Land Cruiser 50th Anniversary. Не очаквах някакъв съществен сюрприз и от поредния обновен представител на японците – ванът Verso, който премина през последното си освежаване съвсем наскоро.



Отпред - нов, отзад - познат

Компанията промотира модела едва ли не като драстично променен. Изглежда, когато са писали това, отговорните за прес съобщенията са гледали машината само отпред. Там визията е коренно различна от тази на предшественика – изострена „муцуна“, по-големи фарове с модерна текстура, лента дневни LED светлини и излъчване в стила на новия Auris. Ако паркираме Verso от 2013 и от 2012 година и погледнем вана отзад, ще ни трябва доста време да открием някакви промени. Всички форми и пропорции са напълно запазени, а задницата е просто освежена. Наистина, промените не са много, но пък са достатъчни, за да направят Verso New по-желан и сравнимо красив с конкурентите си.



Доста по-качествен интериор от преди, лесна работа с всичко по таблото

От шофьорската седалка виждам доста новости. Централното разположение на скоростомера, оборотомера и останалите измервателни уреди не се харесва на всеки, но пък последното изпълнение на салона с множество подменени декоративни елементи определено вдига цялостното впечатление за интериора. Почти всеки малък детайл е преработен или покрит с по-качествен на допир материал. Около волана всичко е по старо му, откривам и познат елемент за контрол на автопилота. А, сетих се – виждал съм го във всички модели на Toyota, че и в тези на Lexus. Което ме навежда на обобщаващ размисъл за донякъде скучните интериори на фирмата – навигацията, десетки бутони и концептуални решения се срещат в цялата гама, може би на места по леко видоизменен начин. Не че не го правят всички производители, особено немските, но при Toyota това се случва по някак натрапчиво копиран начин. Най-хубавото е, че Verso е добра стъпка в страни от оборудването на стереотипните Yaris, Auris и Avensis, най-вече заради разчупената подредба на контролните уреди. Не знам за вас, но на мен те ми допадат, а и не ме разсейват, докато карам. Ако пък при следващия фейслифт видим и head-up дисплей, неловката празнота пред погледа на шофьора ще се запълни по най-добрия начин.



Toyota Verso, в миналото достъпен във версии Corolla Verso, Yaris Verso или Avensis Verso, винаги е бил автомобил за возене. Фейслифтът не прави изключение, напротив – подобрява значително чувството за спокойствие и у водача. 2,0-литровият дизелов D-4D мотор не е в никакъв случай връх на техниката, но предлага едно константно добро ниво в представянето си. Работи изключително тихо и меко, внушава усещането за минимално „впрягане“ и реагира адекватно на всяка пътна ситуация. Особено на място двигателят се чувства на магистралата, при скорост от 130-140 км/час, когато работи на премерено ниски обороти и примамливо щади горивото в резервоара. Разбира се, извън аутобана разходът пада още, като екстремно ниските стойности достигат до около 5/100, което прави отиването и връщането до морето с един резервоар напълно възможно. Вярно е, че дизеловата технология при Toyota изостава отдавна, но все пак е на едно ниво, което не пречи на прогреса на даден модел. Ако пак се замислим за следващата генерация на Verso, ще стигнем до извода, че ни чака първият ван с дизелов двигател от BMW, тъй като двете компании вече подписаха споразумение за нафтови мотори с баварски произход с посока Япония. Звучи интригуващо.

За момент щях да забравя и една от основните характеристики, описваща качеството на возене - реакциите на окачването. А те са максимално притъпени, обезшумени и не пропускат никакви неприятни удари до пътниците в купето. Браво на Toyota, че не залита в излишни спортни търсения. Все пак, това е ван.



Четири човека и багаж – това е приблизително средното натоварване за всеки автомобил, когато излиза на пътуване извън града. С него Verso се справя просто без замисляне – след объркващо и подробно наместване на задните седалки, мястото и позицията на стоене на втория ред става дори по-приятна от тази отпред, а пространството за багаж е колкото на едно голямо комби. Ако добавим и още един пътник, комфортът ще остане ненарушен. Няма смисъл да се мъчите да качвате шестима освен вас или поне трябва да предвидите наистина малки на ръст, най-добре деца, за двете „аварийни“ седалки в багажника. Достъпът до третия ред седалки на човек с моите размери (приблизтелно 70 кг. и 173 см.) също никак не е лесен.



Връщам се пак на темата от увода – за различните и еднаквите тойоти. Във Verso със сигурност няма нищо дръзко или впечатляващо, но смело мога да кажа, че е една от най-индивидуалните коли в сегашната моделна гама на производителя. Приятен за каране, неангажиращо лесен при всякакъв тип пътувания и галещ окото с новата премерена визия. Не бива да подминаваме и доказалата се с години и милиони километри, макар и малко остаряла, техника на Toyota. Получаваме разумен автомобил, който след фейслифта биха пожелали доста повече клиенти отпреди. А и биха си позволили - топ оборудването ще ви коства около 50 бона!

Ангел Сергеев



Още по темата

Mitsubishi Eclipse Cross – повече Cross-оувър, отколкото Eclipse

Nissan Note – практичността във висшата й форма

Nissan Note – практичността във висшата й форма

Toyota Corolla XI - старата песен на нов глас

Toyota RAV4 – контролирано напълняване





Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ