www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Volvo V40 Cross Country или по-добрият V40

09.05.2013 | Тест драйв | 106513 прочитания | Автор: Angel Sergeev
A+ | A-


Наперен и с право!

Битката в премиум средите става все по-зловеща с всяка изминала година. Меракът на Audi, BMW и Mercedes-Benz за короната е толкова голям, че трите производителя буквално се следват във всяка стъпка, независимо грешна или вярна е тя. Дребните с оглед на продажбите риби Lexus и Volvo винаги са поддържали технологичното равнището на големите, но никога не са успявали да се намесят в борбата за короната. В цялата тази ситуация шведите играят доста интересната роля на разчупените консерватори – марка, никога не изневеряваща на традициите си, но впускаща се винаги с първите в новите сегменти на пазара или дори – основаваща своя ниша. Точно, както през 1997 година изненада всички с V70 Cross Country.



Пластмасови арки на калниците, нова предна броня и променени светлини за мъгла

Volvo Cars се намира в една империя – китайският гигант Geely Holding Group, който е нещо като непресъхващ водопад от инвестиции. Точно това обяснява факта, че производителят успява да е в крак с всички най-модерни тенденции в автомобилостроенето – модулни платформи, които при шведите ще видим от следващия XC90, иновации за безопасност, мощни турбо мотори, и същевременно с това да има достатъчно ресурси за вторични по важност разработки. Всички най-високи постижения на Volvo могат да бъдат открити в един от последните им и определено най-актуален модел V40. През септември миналата година, по време на автомобилния салон в Париж, бе представена и офроуд пригодната му модификация Cross Country, която на практика влезе в ролята на XC40. 



Стилът продължава и отзад - много черна пластмаса и алуминий

В същността си моделът е опит за ежедневен всъдеход с характерните за класа визуални белези – алуминиева облицовка на купето, пластмасов „обков“ в двата края на автомобила и големи олекотени джанти. Стилът е подкрепен от нови фарове за мъгла и различно в сравнение с обикновения V40 оформление на предната и задната брони. Надали някой би останал впечатлен, ако му кажете, че колата ви е кафява, но Raw Copper украсата на Cross Country е доста шик. Цялостно, визията не предлага нищо революционно, но пък лесно грабва погледа с приятни линии и доста модерно излъчване, а и подканва към размисли за активно шофиране извън пътя. Целта е изпълнена.



Със сигурност колата трябва да се приема за хечбек

Ако се върнем няколко години назад, можем съвсем спокойно да открием прилики в идейно отношение между V40 CC и Subaru Outback. Разбира се, при изискания швед нямаме боксерен мотор и супер нисък център на тежестта, но пък техниката под капака също е впечатляваща. Става дума за 2,5-литров турбо бензинов мотор с внушителните за хечбек 254 конски сили. А звукът на този агрегат наистина би ви накарал да спрете всякакъв вид развлекателни занимания в купето и просто да му се наслаждавате. Volvo има дълга история с подобни атрактивни задвижвания, но тук T5 двигателят е достигнал своя връх. Чудесна разлика със стандартния V40 прави предаването на мощността до четирите колела, което допълва по перфектен начин иначе спортния характер на колата. Завоите стават истинско забавление, недозавиването е напълно елиминирано, а управлението при висока скорост изисква доста по-малко напрягане. Което, като се замисля, е изненадващо, тъй като теглото е повишено до 1,6 тона, а центърът на тежестта е леко повдигнат. Шведска магия!



Луксозен салон със забележки по управлението на инфотеймънт системата

По-нагоре използвах думата хечбек. Не е случайно. В миналото линията V40 имаше славата на практично комби, но с последното поколение на модела нещата се промениха. Не очаквайте да съберете с лекота всичкия си багаж за лятната почивка, нито пък да настаните спокойно петима в салона. Търсеното тук е спокойно и много комфортно пътуване, когато сте на магистрала или междуградски преход, но за най-много четирима. Интериорът е облицован в подобаващи за марката материали с няколко изключения около централната конзола и особено – евтините светлини по скоростния лост. Истинска атракция е таблото пред водача, което може да се оформя по няколко различни начина в зависимост от режима на движение. Задължително трябва да се отбележи и качествената аудио система, която елиминира в пълна степен шумовете от работата на мотора и триенето на гумите с асфалта. Но, както казах, по-често ще изберете volume-то да е на нула, а оборотите на двигателя на макс. Забележки търпи инфотеймънт системата – затруднено управление, повече от обикновеното време за свикване с навигирането й и твърде малък дисплей. Под нея, върху алуминиева платформа, се намират контролерите за вентилационната система, които са познати от моделите на Volvo в последните десетина години – малко полузилегнало се човече и стрелки с посоката на навлизащия въздух.



Струва ли си разликата в цената от V40? Определено да, тъй като просто тя е много малка. В случая на тестваната кола – около 3-4 хиляди лева за топ ниво на оборудване с добавени различни забавни екстри. Разликата се запазва при всички двигатели и пакети от екипировка. Казано директно – Cross Country T5/254 к.с. Powershift AWD Summum почва от 73,790 лв. с ДДС, а V40 T5/254 к.с Summum ще ви коства точно 70,080 лв. с ДДС.



Обобщеният поглед показва, че в XC гамата си остават истинските планинари на Volvo. Философията на Cross Country модификациите е и ще бъде малко по-различна – увеличена пригодност, възможност за малко по-смели изяви извън пътя и красива външност. С оглед на това, V40 CC има повече характера на спортен гражданин, отколкото на окалян скален катерач. Ако това е окей за вас, можете да сте сигурни, че няма как шведите да са допуснали драстични грешки при разработката на модела – гените идват от многократния победител в различни конкурси Ford Focus, а изработката е по скандинавски перфектна.

Ангел Сергеев



Още по темата

Троен успех за Volvo

Volvo XC60 – Кои германци...?

Insignia Country Tourer е най-добрият Opel, който съм карал





Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ