www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

MINI JCW Countryman - без еквивалент

17.04.2013 | Тест драйв | 57771 прочитания | Автор: Angel Sergeev
A+ | A-


Доста малко от чара на класическото MINI

Aко имаш MINI и те попитат каква кола караш, просто казваш MINI, без да поясняваш нищо повече. Всеки знае какво се крие зад тези четири букви и какво горе-долу да очаква. Но когато към тях прибавим още три – JCW, абревиатура от John Cooper Works, очакванията се покачват значително. Слагаме и едно име за цвят – Countryman.



Голям британски хулиган

Няма как да не го забележите на пътя – той е голям, доколкото едно MINI може да бъде такова, черно-червен и наперен. Стои на пътя по-скоро като джип, отколкото като лека кола, успява дори да респектира по-малките участници в движението.

Не, не. Опитах по класическия начин. Но нека го кажа честно – помните ли оригиналното MINI от средата на миналия век? Онова чаровно, дори смешно и доста чупливо возило, което задължително привлича симпатиите на почти всички и до днес. Погледнете отново горната снимка и се опитайте да намерите приликите. Няма ги. Просто ги няма. Дори основите в дизайнерската концепция – кръглите фарове и миниатюризма, са отстъпили място на странни заоблени светещи тела и гигантизъм. Свежият добряк е наследен от едър злобар.



Със сигурност няма как да скучаете тук - всичко е забавно и странно

Но както и да е, отдавна концепцията на британската марка е попроменена, за добро или лошо. Ще се примирим с това и ще гледаме на моделите й като на възможност за избягване на ежедневната скука. А такава на борда на Countryman JCW просто няма как да изпитате. След известно свикване с леко разместения спрямо MINI One интериор, той ще започне дори и да ви допада, което като доста практично настроен човек, честно казано, не съм очаквал. Като с голяма усмивка ви посреща централният дисплей, около който с големи цифри можете да следите моментната си скорост. В прозорчето откриваме инфотеймънт система почти идентична с тази на BMW, което определено е плюс. Приятно е и управлението на стъклоповдигачите от шофьорската врата, което заменя нетрадиционното и непрактично разположение на централната конзола, както в другите модификации. Изцяло черната тапицерия на тавана и силно изправеното челно стъкло създават странното усещане, че се намирате в кабината на едноместен военен самолет. Готови...



Макар и малко тежичък и висок, автомобилът запазва прекрасното си управление

...старт! След натискане на бутона за стартиране на двигателя купето получава приятно груби вибрации от към предната част. По-рано споменах, че някои участници в движението са респектирани от визията и осанката на Countryman John Cooper Works. Други обаче подценяват доста таланта му и се оказват разочаровани. „Тлъстите“ баварски роднини, например, на няколко пъти останаха изненадани какво може да направи един тунингован британец. И то само благодарение на 1,6-литровия турбо агрегат, развиващ мъничко под 220 к.с. Може би очаквате мотор с такъв работен обем по-скоро да пищи, отколкото да реве, но този на MINI намира златната среда – бълва леки, но звучни детонации от изпускателната система, точно като рали автомобил. 



Макар и по-тежък от One JCW, този Countryman също може да рита в гърба при ускорение. Е, няма го супер директното картинг усещане и реакция от пътя, но пък 4х4 задвижването помага за по-добра управляемост в завои. При добро желание, подходяща настилка и режим sport, черното MINI може дори да завърти задницата си, разбира се, в контролирани от стабилизираща система граници. Впрочем, не е и за изпускане фактът, че отдавна не бях сядал в спортен автомобил, който няма Eco бутон. Похвално! Ако трябва да обобщя ходовите характеристики – организиран хаос на пътя в перфектно изпълнение на BMW. 



Силует между комби, хечбек и SUV

Преди време, когато карах Nissan Juke Nismo, казах, че японецът има много MINI усещане. Предполага се, че сега трябва да кажа, че MINI има много Juke усещане. Но не, Countryman е уникален, без еквивалент, просто заради добрата симбиоза между прецизна немска техника и първично удоволствие при шофирането. Много добър подход на британските инженери е да оставят няколко грубовати нюанси, които да ви напомнят в какво стоите. Смяната на предавките, например, става с трудно прещракване в скоростната кутия, а преминаването през неравности е съпроводено от лесно доловими и шумни удари в окачването. Щях да забравя – никога не използвайте MINI Countryman JCW по магистрала! Сериозно, скоростите над 120 км/час по различна от идеална настилка са убийствени за пътниците.



Countryman John Cooper Works е много готино MINI. Но не е най-готиното. Оставам твърд защитник на тезата, че британската легенда не трябва да надхвърля размерите на офис бюро, независимо дали е оборудвана за супер спортно (MINI JCW) или просто спортно (MINI S) преживяване. За да не изгубя двойното предаване, бих избрал Paceman, който също ще си има наточена версия. Да, някои ще кажат, че Countryman предлага добра пригодност в ежедневието, но това не е напълно вярно. С изключение на големия багажник (около 350 литра) и достатъчното място на втория ред седалки, колата всъщност не дава комфорт в нито един момент. И това е добре за едно MINI. Проблемът, на практика, се крие в двойнствения характер на големия JCW – нито вярно на концепцията остро, разбиващо камъни в бъбреците MINI, нито пък автомобил с реални качества за пътуване извън града. Големият плюс, който обуславя приличния за родината ни интерес към модела, е липсата на директен конкурент. Споменатия по-горе Juke Nismo е близко, но пък в никакъв случай не е толкова директен и ударен.

Ангел Сергеев



Още по темата

С MINI Cooper SE край Северно море

MINI Cabrio Cooper S доставя усмивки дори и в дъждовно време

Новият Countryman е най-голямото и най-скъпо MINI в историята

MINI Cabrio - мощност и динамика за много емоции под открито небе

MINI Paceman – най-баварският британец





Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ