www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Hyundai Veloster Turbo - повече удоволствие в ежедневието

28.03.2013 | Тест драйв | 5584 прочитания | Автор: Angel Sergeev
A+ | A-


Veloster Turbo е доста по-агресивен във визията си от стандартния модел

Преди няколко месеца четох информация, че Hyundai успява да продаде всички произведени екземпляри от модела си Veloster за момента. Корейците обаче искали да пласират по-голяма бройка от спортното купе, в резултат на което на пазара вече се предлага и трубо версия. Видяхме я дебютно преди повече от година по време на автомобилния салон в Детройт, а още от преди Нова година се продава и у нас. 



Отпред корейците са сложили нова радиаторна решетка и LED-дневни светлини

Основната цел на теста ми бе да се запозная с новия 1,6-литров бензинов мотор с директно впръскване и принудително пълнене. Но преди да стигна до него, ще ви споделя какво още може да ви впечатли във Veloster, като цяло. Разбира се, дизайнът заслужава най-широко обсъждане, тъй като преди появата на модела концепцията с три странични врати звучеше немислима за всички. Корейците успяха да съчетаят по приятен начин практичността на задна врата от дясната страна с красивия силует на купе. Макар и малка сензация, идеята остава недоразбрана от някои, а и фактът, че в годините след появата на Veloster не видяхме повече такива разработки говори, че засега одобрението на феновете не е голямо. Иначе, турбо модификацията се отличава от стандартната предимно по двойния накрайник на ауспуховата система, поставен този път в средата на задната броня. Отпред пък зее огромна радиаторна решетка, заобиколена от фарове с лента LED-дневни светлини.



Характерното за Hyundai качество в интериора, съчетано с приятни материали

В салона на спортната машина са пренесени всички добродетели от останалите представители на корейската марка. Интериорът е почти перфектно проектиран и сглобен, като за целта са използвани меки, приятни на допир и качествени материали. Ергономичността е характерната за Hyundai – приборите са там, където ги очаквате, с навигацията се работи лесно, връзването на смартфон или друг носител на музика става за секунди, а най-приятният детайл е камерата за задно виждане. Да, много производители от години насам предлагат такава, но във Veloster тя дава кристално ясно широкоъгълно изображение, дори и през нощта. Задължително при настаняване в купето впечатление ще ви направят някои нестандартни елементи. Такива са дръжките на вратите, синьо-черната кожа върху спортните предни кресла и невероятното количество светлина, което пропускат стъклените покрив и заден капак.



Най-накрая, стигаме и до двигателя. Той е оборудван с компактна турбина, вързана директно към олекотения изпускателен колектор от неръждаема стомана. Мощността нараства от 136 к.с. на 186 к.с. във версията за България. В зависимост от пазара, силата варира с няколко конски сили, но като цяло ефектът е почти идентичен. Благодарение на турбинирането на агрегата, спринтът от 0 до 100 км/час вече отнема около 6,5 секунди, с което подобрява значително мудничкото ускорение на стандартния Veloster. Намесата на компресора не е внезапна, което дава усещането за непрестанно равномерно засилване. Скоростната кутия, в случая на теста – автоматична, може да се управлява с пера зад волана, като реакцията й е мигновена и ненатрапчива. Хубаво е, че Hyundai е предвидил и ръчна скоростна кутия за класически настроените клиенти. Само можем да съжаляваме, че на този етап за Европа не се планира поставянето на 1,6 GDI с турбо на други модели на компанията.



Отзад разлика прави предимно централният двоен накрайник на изпускателната система

При движение Veloster Turbo се различава с малко от атмосферния модел. Окачването е леко втвърдено, като изпраща доста по-директно вибрациите от неравностите на асфалта към пътниците. Кормилната система е сравнително директна, но невинаги дава достатъчна информация за случващото се под колелата. Въпреки това, контролът на сивото в случая спортно купе е повече от лесен и карането му доставя удоволствие. Ако сте на планински завои и разчитате изцяло на ръчния режим на смяна на предавките, кефът става двоен.



Един от големите плюсове на колата е, че тя на практика има две лица - спортното, което е очевидно още при пръв поглед, и ежедневното, което се крие под ламарините. С изключение на оскъдния по големина багажник, всичко друго по Veloster е пригодено за нормална ежедневна експлоатация – просторен салон, приличен комфорт при нормално шофиране и повече от достатъчни глезотии, като 7-инчова навигация, стъклен покрив и кожена тапицерия. Не бива да се пропуска и нелошата горивна икономичност, която е почти еднаква с тази на 1,6 GDI без турбо. По време на теста потреблението в града не надхвърли 11 литра, а извън София падна до нормалните 6,5-7 на сто. Разбира се, става дума разумно, но не чак целенасочено икономично, шофиране.



Hyundai премахна една от основните пречки за привличане на нови клиенти за Veloster – относително ниската мощност на стандартната версия и тромавото сукорение могат да бъдат избегнати с поръчката на трубо модела. Освен това, ако търсите ексклузивност, Батмобилът ще ви я даде в огромни дози – ще бъдете забелязан на всяко едно кръстовище от почти всеки минувач. При стартова цена под 50 бона с ДДС тази ексклузивност е сравнително достъпна, а и със сигурност няма да изпитвате сериозни затруднения при евентуална продажба след години - тогава Veloster Turbo ще е култ.

Ангел Сергеев



Още по темата

Hyundai Ioniq Electric – бъдещето е страхотно!

Новият Hyundai Tucson надскача всички очаквания

Новият Hyundai Santa Fe: футуристични технологии, облечени изискано от топ дизайнер

KIA cee’d - на прага на нещо голямо

Hyundai i40 – кореец с европейски нрави





Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ