www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Nissan Juke Nismo или Gangnam Style по японски

21.03.2013 | Тест драйв | 23231 прочитания | Автор: Angel Sergeev
A+ | A-


Nissan Juke Nismo с агресивен поглед на самурай

Един от класическите методи за запазване на интереса към остаряващ модел е непрестанното представяне на нови модификации на същия. Nissan прави точно това със своя мини-SUV – Juke – през годините видяхме Juke Ministry of Sound, демонстрационните Juke Box и Juke R, а сега и серийния Juke Nismo. Последният е вдъхновен от състезателните изяви на компанията и е минал през фина шлифовка от заводското тунинг ателие Nismo. Още по-интересен го прави фактът, че едва преди два месеца Северна Америка го видя за първи път на салона в Детройт, а в Женева машината беше част от изложбения щанд на фирмата. Тоест, имаме супер актуален японски спортен автомобил.



Заводското тунинг ателие Nismo е сложило още един ред светлини в предната броня

За дизайна на Juke е говорено и писано много, но е истината е проста – или го харесвате, или го мразите. Не мога да кажа чак, че съм от вторите, но определено не съм му фен. За радост, нещата са малко подобрени от Nismo, макар силуетът от стандартната версия да е напълно запазен. В предната част фаровете са вече на три реда, като новост е лента с LED дневни светлини. Няколко агресивни акцента по броните и праговете, също променени, пък ни подсказват какво можем да очакваме от колата или поне – на какво да се надяваме. Цялото купе е опасано е червен кант, а погледът ви неминуемо ще се спре поне за няколко секунди на красивите 18-цолови черни лети джанти. И така, изведнъж грозното пате се превърна в... спортно грозно пате.



Интериор с качествени материали и спортно излъчване

Макар и не за всеки приятна, провокативната визия поражда очаквания. Интериорът също с пълна сила поддържа това усещане, най-вече с подбора от качествени и приятни на докосване материали. Порядъчен брой надписи Nismo на различни места, кожа Алкантара, спортни корита, червена центрираща лента по волана и велурени седалки с червен шев дори успяват да повдигнат илюзията на още по-високо ниво – стоите в истинска бегачка! 



Функционалността на таблото е добро, а и всичко се натиска, завърта или регулира по приятен начин. Под малкия екран на навигационната система, която ви уведомява за наличието на камера за червен светофар или превишена скорост, стои още един цветен дисплей. Той ви дава информация за климатичната система, за режима на работа на двигателя и други. Салонът далеч не е практичен от гледна точка на размерите на втория ред седалки или пък багажното пространство, но пък това не е слабост на Juke Nismo в частност, а на модела като цяло.



Juke Nismo ускорява бързо, но плавно, благодарение на CVT трансмисията

С доволно покачен от вида на интериора адреналин стартирам двигателя. Откъм изпускателната система се чува приятно „боботене“ при ниски обороти, а при форсиране доминира „пискливият“ звук на задвижващия агрегат. Той е с работен обем от 1618 куб.см и разполага с 200 к.с. или 10 повече от преди намесата на Nismo. На хартия не звучи много, но при избран спортен режим реакцията на мотора е изненадващо своевременна. Усещането за ускорение е странно - равномерно и постепенно, без турбо ритник отзад, какъвто можем да очакваме от подобна машина. Това, по личното ми мнение, изцяло се дължи на безстепенната CVT трансмисия, която малко или много намалява удоволствието зад волана. Ех, да имаше проста, обикновена ръчна скоростна кутия...



Разходът на гориво и емисиите на изхвърляните в околоната среда вредни газове при подобен автомобил ми се струват някак маловажни. Все пак, за да съм обективен до край – в града Juke Nismo гори около 10,5/100, но при съвсем нормално и дори икономично експлоатиране. Натиснете ли здраво газта, независимо по какъв път карате, се гответе за още поне три литра отгоре.



Каква е любимата среда на малкия джип? Завои, завои и пак завои. Там Juke 4x4 показва страхотно поведение и стабилност, директно управление и наистина създаващо удоволствие ускорение и спиране. Благодарение на двойното предаване, сцеплението между колелата и асфалта винаги е на доста високо ниво, като по този начин вписването в криви участъци от пътя става по почти перфектен начин. Впрочем, карайки малката Годзила (б.ред. – Годзила е „галеното“ име на Nissan GT-R), почувствах почти същото картинг усещане, характерно за гамата на MINI. На практика, Nismo са пипнали окачването, настройките на двигателя и трансмисията и фините детайли, без да прекаляват с намесата. С други думи, опитали са се да вкарат малко повече фън в колата. И са успели!



Оказа се, че Juke Nismo е доста чудат – има си собствен характер и интересно мнение за някои неща. За това дали ще стартира двигателя си или не, например. Не, не се шегувам – по време на теста ми автомобилът на няколко пъти отказа да запали. Причината, която се установи след преглед в сервиза на Nissan и асистенцията на лице от компанията – при непосредствено близо спиране до трафопост джипката не успява да разпознае ключа си и съответно не може да използва системата за безключов старт и стоп. А авариен вариант не е предвиден. Никак не звучи по японски.



Пресилено казано, Juke е градски хулиган. По-скоро обаче той е бунтарът в клас на оф-роуд отличници като Qashqai, Pathfinder, X-Trail и Navara – няма истински амбиции да бъде полезен извън пътя, нито пък да предлага подобаващ комфорт. Напротив, той е странен отвън, изпипан отвътре и грубоват при каране. Показатели, характерни по-скоро за двуврато купе, отколкото за джип. Но такова купе не можете да купите за 54 500 лв, поне не чисто ново, което прави Juke Nismo дори изгоден. Естествено, няма да получите нито чиста спортна емоция, като при Nissan GT-R, нито практичността и функционалността на Qashqai. Ще сте някъде по средата.

Ангел Сергеев

Снимки: Пламен Димитров



Още по темата

Mitsubishi Eclipse Cross – повече Cross-оувър, отколкото Eclipse

Ford Ranger – готов на всичко

Nissan Juke Nismo RS: 214 коня, висока проходимост и як дизайн

Nissan Note – практичността във висшата й форма

Nissan Note – практичността във висшата й форма





Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ