www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Malibu ни изкушава… Това е предложение от Chevrolet, а не от туристическа агенция

12.03.2013 | Тест драйв | 6793 прочитания | Автор: Borislav Tzakov
A+ | A-


Цяла седмица бях на Malibu! Знам какво веднага си представяте - слънчева Калифорния, 28 градуса, безкрайни плажове, дълги крака с мек кафяв тен… 
Е, не беше чак така, но пак бе интересно и приятно.



Наистина бях на Malibu, но всъщност седнал на шофьорската седалка в последната версия на този модел от Chevrolet. Колата е типично американска - голям, сериозен, луксозен седан, със стабилно поведение и мускулеста фигура. Но всъщност само дотук са американските черти. Всичко останало повече ухае на Европа – предно предаване, дизелов двигател, при това само с 4 цилиндъра.



Това наистина бе перфектния тест. Няколко дни из градските задръствания, по-спокойно шофиране, без много трафик, през уикенда, след това към 400 км извънградско, половината по магистрала. Валя ме дъжд, наложи се да карам доста и по сняг, беше ту студено, ту пък слънчево. Рядко ми се е случвало да мога за едно пробно шофиране да усетя толкова добре разнообразните качества и възможности на някой автомобил.
От първата секунда усещането е за лукс и комфорт. Разположих се в кожено кресло и натиснах Старт/Стоп бутона.



Двигателят, който карах, бе дизелов, Common Rail с мощност 160 к.с. и въртящ момент 350 Nm/ 1750 оборота. Максималната скорост, която без затруднение успях да достигна на един добър участък, беше 214 км/ч (само не казвайте на полицията – беше заради теста!). Лимузината е с предно предаване, разпределението на теглото е оптимално и поведението на пътя е добро. Автоматичната скоростна кутия е 6-степенна и се сработва чудесно с този мощен двигател и тежкото купе. Ако четем характеристиките в брошура, може би ще остане впечатлението, че колата малко се забавя на старта – трябват и 9.9 сек. за да достигне 100 км/ч. Но реалното ми усещане беше, че, като настъпих педала на газта, гърбът ми се залепи за облегалката.



Другото ми предварително притеснение беше свързано с разхода на нафта. Тежък, голям автомобил с автоматична кутия, каран тестово по магистрала, по сняг и повечето време в пълзящите колони из града… Но равносметката беше интересна и много приятна – реалният среден разход, при този тестов микс от условия, бе 7.4 л/ 100 км.



Интересен е начинът, по който, ако решим, можем ръчно да сменяме предавките. Това става посредством бутони + и - , разположени отгоре на ръкохватката на лоста за скоростите. Изненада ме и прецизността, с която функционира системата за следене на налягането в гумите. Измерването е непрекъснато, с голяма точност и информацията веднага е достъпна на дисплея.



Колата е богато оборудвана с всичко, което мажем да очакваме в един луксозен седан и е удобна за всичко – учудващо икономична в града, бърза и стабилна за дълъг път, с огромен багажник. Впечатлих се и от още едно хитро решение – тайна жабка под огромния подвижен дисплей на комуникационната система, която предлага богати възможности за информация и развлечение.



Името е Malibu, но това по никакъв начин не означава, че това е модел само за Калифорния или за Щатите. Държи се чудесно и на сняг, с предно предаване и дизел – това е пореден глобален модел от Chevrolet, в който клиентът ще се чувства добре, независимо в коя част на Планетата. Нека не забравяме, че марката от тази година ще предлага някои от моделите си на пазара в Северна Америка и с дизелови двигатели, което си е почти революция.
И да не забравя да ви кажа – в Malibu не се пуши! Няма запалка, няма дори и пепелник.

Борислав Цаков



Още по темата

Peugeot 2008 - между града и офроуда

Chevrolet Cruze SW - въпрос на вкус

Opel атакува смело премиум средите с Insignia BiTurbo

Chevrolet Camaro – намръщен, див звяр, който лесно се опитомява





Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ