www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Opel Astra Sports Tourer – атлетичното спортно комби

10.11.2010 | Тест драйв | 4711 прочитания | Автор:
A+ | A-


- Спортен: Ярките, скулптурирани форми, отразяват динамичното поведение
- Първокласна практичност: Удобни системи и приспособления на най-високо ниво
- Широка гама от възможности: Богат избор от задвижващи агрегати оборудвани със Start/Stop технология


Новата Astra Sports Tourer съчетава стил, практичност и опазващи околната среда технологии в автомобил от сегмента на компактните комбита, осигурявайки на притежателите гъвкавостта да комбинират професионалните и личните си нужди. Пренасяйки стилистичните гени и името Sports Tourer от по-голямата сестра Insignia,  Astra Sports Tourer също се фокусира върху първокласното качество и функционалността.
Скулптурираните линии оформят интериор, който притежава всички важни и ценни качества на хечбек версията на Astra, добавяйки към това допълнителен товарен обем. Ефективно организираното багажно пространство, позволяващо достигането на впечатляващ обем от 1550 литра, е съчетано с интелигентни висококачествени приспособления и системи, като системата FlexFold, която позволява сгъването на вертикалните части на задните седалки само с натискането на бутон.
Атлетичната визия на Astra Sports Tourer е в пълен унисон с динамичното поведение  на автомобила. Новият комби модел е оборудван със същото иновативно задно окачване и механтронната ходава част FlexRide, както и хечбек модела. Другите водещи технологични решения са адаптивните предни светлини AFL+, сертифицираните от медиците ергономични предни седалки, които съчетават безопасността с комфорта и удоволствието от шофирането.
Широка гама от девет високоефективни двигателя осигурява диапазон на мощност от 70 кВт/95 к.с. до 132 кВт/180 к.с. Спестяващата гориво система Start/Stop ще бъде внедрена първоначално в двигателя 1.3 CDTI (70 кВт/95 к.с.) в началото на следващата година, с което емисиите на CO2  ще се намалят до 109 г/км.
Освен че са направили всичко възможно за намаляването на сметките за гориво, инженерите на Opel са водещи в понижаването на разходите за ремонт след инциденти с ниска скорост – най-често срещаните според данните на застрахователните компании. В резултат от това притежателите на Astra могат да очакват да плащат едни от най-ниските годишни застрахователни премии в сегмента.
В началото на 50-те години Opel е един от първите производители в Европа, който предоставя на клиентите си възможност за покупка на комби модел. Новата Astra Sports Tourer е създадена на основата на 50-годишния експертен опит на Opel в създаването и производството на комбита. 
Astra Sports Tourer ще използва импулса на страхотния пазарен успех на хечбек партньора си, за който вече са получени почти 200,000 заявки до момента. През последните години приблизително 25 процента от всички модели на Astra са комбита.
С концепция и стилистика, създадена от Международния технически и дизайнерски център в Рюселсхайм, Германия, Astra Sports Tourer ще бъде произвеждана в завода в Елесмир Порт в Обединеното кралство. Доставките започват през ноември тази година.

Новият стилистичен език на Opel прави своя дебют в класа на компактните комбита
Astra Sports Tourer пренася впечатляващия нов дизайнерски език, при който скулптурната артистичност се среща с германската прецизност, в сегмента на компактните комбита. Създаден паралелно с хечбек модела, комби вариантът има своя собствена идентичност. Атлетичните пропорции му придават уникално излъчване, далеч надхвърлящо представата за комби версия на хечбека.
От средните колони назад, каросерията е изцяло нова. Атлетичният характер на Astra Sports Tourer се подчертава от общата графика на прозорците, която се спуска и „заостря” към четвъртата колонка, както и могъщата линия на „раменете”, чиято кулминация са широките, пластични задни светлини, добавящи усещане за добре поддържани мускули.
Обтекаемите форми са подчертани от дълги и източени релси върху покрива, които плавно преливат в широкия спойлер на покрива, интегриран в горната част на задния капак. Овалната му извивка спомага за създаване на динамичен профил, който е в перфектен баланс с източената предна част. Знаковият мотив „острие” на Astra, пластично оформен в страничната част пред задните колела, допринася за цялостното чувство за движение. 

Просторен товарен обем с лесни за използване приспособления, които могат да бъдат открити в луксозните автомобили

Елегантната и стилна каросерия е скрила във вътрешността си изненадващо голям товарен обем. Дълбок и с плосък под, изцяло тапицираният багажник няма каквито и да било ръбове и ъгли, които да отнемат от пространството му. Липсват дори характерните кривини на задните калници, присъщи на подобен тип автомобили.
 Astra Sports Tourer е първият компактен комби модел извън луксозния сегмент, който предлага функция за дистанционно сгъване на седалките. Тази ергономична система на задните седалки, наречена FlexFold, позволява товарният обем да бъде увеличен от 500 на 1 500 литра с едно единствено натискане на бутон. Системата автоматично освобождава и сваля надолу всяка секция от разделената в пропорция 60/40 вертикална част на седалката. Инженерите от Opel са конструирали така системата, че да не е необходимо да се изместват предпазните колани. При сгънати седалки дължината на товарното пространство достига впечатляващите 1 835 мм – с 28 мм повече от това на актуалната Astra комби.
Astra Sports Tourer предлага и други аксесоари от луксозния сегмент, като например, автоматичното покривало на товарния отсек. Така нареченият Easy Access Cover се плъзга нагоре с помощта на дръжка, с което се улеснява поставянето на по-малки предмети в багажника. При необходимост от товарене на по-големи, покривалото се навива напълно в касета с едно бързо движение на ръката, като в крайно положение спира плавно и меко. Ако покривалото не е необходимо в момента, цялото съоръжение може лесно да бъде демонтирано и прибрано под товарния под на багажника.
Като допълнително оборудване за още повече гъвкавост може да се поръча:
- Специално изработена допълнителна облицовка, която се поставя отделно и защитава тапицерията на дъното на багажника, ъглите на задния отвор, задната броня и тапицерията върху гърбовете на сгънатите седалки.
- Адаптивната система за съхранение на предмети FlexOrganizer, включва мрежи и разделители, които дават възможност за създаване на различни конфигурации на товарното пространство.
- Ново поколение на иновативната интегрирана носеща конзола за велосипед  FlexFix, ще се предлага от следващата година.  
Тъй като се предполага, че на новата Astra Sports Tourer ще се налага да тегли и прикачен товар, електронната система за стабилизирането му Trailer Stability Assist (TSA) се активира при монтажа на одобрен от Opel теглич. Тя използва стандратната електронна стабилизираща програма Electronic Stability Control за да коригира всяка нестабилност, която може да се появи, например, при теглене на каравана.

Скулптурираният интериор предлага водещо в класа си място за съхранение на предмети
Astra Sports Tourer притежава същия хармонично скулптуриран и висококачествено изработен интериор, който може да бъде открит в хечбек версията. Обгръщащата арка в арматурното табло, преливаща в горните части на облицовките на вратите, създава топла и гостоприемна атмосфера. 
Чувството за пространство и динамика е подчертано допълнително от елегантната централна част на арматурното табло, плавно преливаща към конзолата с лоста за превключване на предавките между седалките. Декоративните детайли, като хромираните пръстени на уредите, контролните органи и рамките на централната конзола, са комбинирани с използването на меки материали и фина обгръщаща светлина, осигуряваща чувство за изисканост, качество и стил. 
Предлагат се четири нива на обзавеждане. На разположение сега е нов интериор с топли цветове и елегантна атмосфера във варианта Cosmo, включващ какао и различни нюанси като алтернатива на черното.
Интериорът е едновременно стилен и практичен. Никой друг компактен автомобил не предлага толкова достъпен обем от товарни пространства в интериора – като цяло 25 литра или два пъти повече от настоящото поколение на комби версията.  В Astra Sports Tourer има множество разположени по интуитивен начин пространства за съхранение на предмети, включително джобове на вратите, които могат да поемат големи 1,5 литрови бутилки, адаптивна централна конзола, позволяваща създаване на множество конфигурации, жабка с достатъчни размери и издърпващо се чекмедже от страната на водача.

Първокласен комфорт при пътуване на дълги разстояния 
Много от водачите на Astra Sports Tourer ще използват своя автомобил както ежедневно в работата си, така и за лични нужди през уикендите. Обикновено те изминават много по-дълъг пробег от средностатистическия шофьор в Европа. За да се подобри комфортът и безопасността при пътуване на дълги разстояния, Astra Sports Tourer предлага някои важни системи.
Предните седалки осигуряват най-добрия в автомобилния бранш диапазон на настройки в надлъжна посока; клиентите могат да поръчат единствените предни седалки в този сегмент, сертифицирани от независимото сдружение на експертите по здравето на гърба в Германия Aktion Gesunder Rücken (AGR).
Комфортът и безопасността се подобряват благодарение на последното трето поколение на адаптивната система на предните светлини Adaptive Forward Lighting  (AFL+). Тя осигурява девет различни функции, които се активират автоматично, в зависимост от пътната ситуация. Системата Opel Eye, базирана на камера, разчита и изобразява на таблото определени пътни знаци и предупреждава водача, ако непреднамерено напусне платното за движение – нещо изключително важно при дълги пътувания. Всяко едно от тези високотехнологични решения се въвежда за първи път в автомобил на Opel от компактния сегмент.  
   
Динамично поведение с високотехнологична ходова част

Astra Sports Tourer има същите настройки на ходовата част и поведението на пътя като хечбек версията. Задното окачване включва уникална по качества комбинация от съставна торсионна греда и лостов механизъм на Уат. Това решение не само има компактни размери, но допринася за намаляване на страничното клатене при завой, подобрявайки по този начин динамиката и управляемостта без компромиси по отношение на комфорта. 
Поведението на ходовата част допълнително се подобрява благодарение на модерната система FlexRide, адаптираща параметрите на окачването. Тя използва така наречената мехатронна ходова част, съчетаваща механичните функции с електронен контрол и е истинска рядкост в компактния сегмент.
Във всеки един момент FlexRide адаптира настройките в зависимост от пътните условия и стила на шофиране. В напълно адаптивния режим Standard тя включва целия диапазон от възможни настройки. В режимите Sport и Tour, избирани от водача, системата прилага респективно само най-спортните или най-комфортните настройки. Допълнително режимът Sport прави по-директни реакциите на педала на газта и кормилното управление, както и управлението на автоматичната трансмисия при наличие на такава.

Разширена гама от задвижващи агрегати с ниво на емисии на CO2 от 109 г/км

Гамата от задвижващи агрегати на Astra Sports Tourer включва четири дизелови, пет бензинови двигателя и една версия с втечнен петролен газ LPG (пропан-бутан), с диапазон на мощност от 70 кВт/95 к.с. до 132 кВт/180 к.с.
Гамата от дизелови мотори включва 1.3, 1.7 и 2.0-литрови агрегати – всичките оборудвани със система common-rail с многократно впръскване на горивото, турбокомпресори с променлива геометрия (VGT) и необслужваеми филтри за твърди частици. Всички те покриват ограниченията на стандрата Euro 5.
Технологията Start/Stop, наскоро въведена в Opel Corsa, ще се предлага в началото на следващата година за Astra 1.3 CDTI (70 кВт/95 к.с.). Тази версия ще има впечатляващ разход на гориво едва 4.1 л/100 км при комбиниран цикъл и емисии на CO2 109 г/км.
1.7-литровият CDTI се предлага с две мощностни разновидности - с 81 кВт/110 к.с. и 260 Нм или 92 кВт/125 к.с. и 280 Нм въртящ момент. Комбинираният разход на гориво и в двата случая е 4.5 л/100 км, с емисии на CO2 от 119 г/км.   
Най-мощният 2.0-литров CDTI двигател се предлага по избор с шестстепенна механична или автоматична трансмисия. С мощност от 118 кВт/160 к.с. и изобилие от въртящ момент от 350 Нм, налични още при 1 750 об./мин, той осигурява ускорение от нула до 100 км/ч за по-малко от десет секунди. Комбинираният разход на гориво с механична трансмисия е 5.1 л/100 км с емисии на CO2 134 г/км. 
Предложенията в бензиновата гама включват 1.4 и 1.6-литрови двигатели, всеки един във версии с атмосферно или принудително пълнене с турбокомпресор, с диапазон на мощност от 74 кВт/100 к.с. до 132 кВт/180 к.с. Всички двигатели с изключение на 1.6-литровия турбо са оборудвани с променливо управление на всмукателните и изпускателните клапани.
Изцяло новият 1.4-литров турбо бензинов двигател бе представен с новото поколение на Astra. Той се предлага в две разновидности. Версията с 103 кВт/140 к.с. заменя предишния атмосферен 1.8-литров агрегат с близка по стойност мощност. В унисон със стратегията на Opel за даунсайзинг той осигурява намаляване на разхода на гориво с почти 15 процента (6.1 л/100 км) при едновременно повишаване на въртящия момент с 14 процента. Предлага се с шестстепенна механична или автоматична трансмисия.  Версията с 88 кВт/120 к.с. прави своя дебют в гамата на Astra при моделна година 2011 с шестстепенна механична трансмисия. Консумацията на гориво е 6.1 л/100 км.
Базовият 1.4-литров атмосферен двигател е с мощност 74 кВт/100 к.с. и също има впечатляващо нисък разход на гориво 5.9 л/100 км и 139 г/км CO2. 1.6-литровият турбо мотор със 132 кВт/180 к.с. и 230 Нм въртящ момент е най-мощният в двигателната гама.
Шестстепенните механични предавателни кутии са стандартно оборудване за двигателите 1.4 Turbo и 1.6 Turbo, както и за 1.7 и 2.0 CDTI.  1.4 и 1.6-литровите атмосферни мотори и 1.3-литровият турбодизел се оборудват с петстепенни трансмисии.  Изцяло новата шестстепеннна автоматична трансмисия се предлага като допълнително оборудване за атмосферния 1.6 и 1.4 Turbo (103 кВт/140 к.с.), 1.6 Turbo и 2.0 CDTI.

Най-ниските в класа експлоатационни разходи са сериозен аргумент за избора на Astra Sports Tourer
Sports Tourer е подходящ избор за автомобилни паркове – именно те според прогнозите ще надхвърлят 50 процента от общите продажби на пазари като този в Германия. Компактният комби модел може да служи като многофункционален  автомобил, който да изминава дълги пробези и едновременно с това е стилно семейно решение за уикендите. 
Експлоатационните разходи са изключително важен фактор, но конструкторите на Opel са се фокусирали и върху намаляване на разходите при ремонти вследствие на инциденти. Въпреки че повечето катастрофи се случват при относително ниски скорости, те обикновено водят до сериозни повреди по каросерията и скъпи ремонтни дейности. Затова както броните, така и конструкцията на предните и задните компоненти на каросерията са така конструирани, че да намалят тези разходи, а това от своя страна означава по-ниски застрахователни премии, в резултат от което се  спестяват до няколко стотин евро на година. 
Индикатори за високата цена при препродажба са първите употребявани хечбек версии, които вече са на пазара. Експертите очакват че Astra Sports Tourer  ще има същия успех.
При взимане предвид на всички тези фактори Astra Sports Tourer предлага най-ниските експлоатационни разходи, в своя клас, което я прави наистина интелигентен избор.



Още по темата

Как се държи Skoda Octavia G-Tec на метан в ежедневието?

Новото Peugeot 2008 – малък SUV за градската джунгла

Subaru Forester e-Boxer - източна философия

Honda X-ADV – мотоциклет по мярка за мен, а и за теб

Peugeot 508 комби: да спасим D-сегмента!





Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ