www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Mitsubishi Outlander - за града, магистралата и планината

09.03.2013 | Тест драйв | 46875 прочитания | Автор: Angel Sergeev
A+ | A-


Първото поколение на Mitsubishi Outlander се появи на пазара през 2002 година, като в началото не отбеляза рекордни продажби – малко над 67 000 екземпляра за първите 24 месеца и постоянен спад до края на съществуването си. С представянето на Outlander II, обаче, търсенето се повиши значително, като достигна пика си през 2007 година – над 170 000 бройки, реализирани по целия свят. Дойде времето и на третото поколение на модела, което скъсва с доста от традициите на предшествениците си, да атакува пазара. Дали ще успее задмине конкурентите и серия I и II, предстои да разберем.



За какви традиции стана дума по-горе. На първо място – дизайнът. Лично според мен, Mitsubishi не сбърка изобщо, като заряза предницата в стил Lancer, която лепваше на всичките си коли. Няма я и цялостната ръбеста концепция при екстериора, отстъпила е място на по-меки и плавни черти. Поне засега, с новия, малко по-скромен и ненатрапчив дизайн на предната част, Outlander е доста разпознаваем и отличим от цялата гама на японците. Цветовата палитра също е доста обогатена, като, за радост, тестовата кола беше в Silky White, а не в доста разпространения и безличен Copper Red или пък някоя от скучните сиви бои. Като цяло, Outlander изглежда по-внушителен от преди, въпреки „олекотяването“ на радиаторната решетка. Това е постигнато основно с нарастването на джипа в почти всички направления. Една бърза вметка - ако откривате немалко сходства с визията на Subaru Forester, спокойно – не сте единствените.



Както стана дума, Outlander е пораснал. Ревизирането на концепцията за вътрешното пространство е осигурило възможност за поставянето на три реда седалки. Всъщност, подобна екстра съществуваше и при предходното поколение на автомобила, но не може да се каже, че беше на практика използваема. Сега, мястото отзад е повече, а с правилен реглаж на втория ред седалки можете да достигнете до достатъчна ширина за превозване на седем пътника. Естествено, предвидете последните две места за най-малките.



Японците са поработили доста и по качеството на салона. Използвали са доста по-добри материали, които, поне при тестовата машина, бяха подбрани по грижовен начин – много черна кожа, мека пластмаса и карбоново фолио. Outlander не изостава от конкуренцията с предлагането на цветен информационен дисплей пред погледа на шофьора и многофункционална инфотеймънт система. Навигационната й част е лесна за обслужване и предлага всичко необходимо за едно пътуване и то на български език. Озвучаването пък е черешката на тортата - девет тонколони с перфектна настройка и възможност за богата индивидуална настройка на тона. Към пакета от екстри добавяме вече задължителните за класа двузонов климатроник, безключов достъп и стартиране на двигателя и удобен контрол на темпомата и аудио системата от волана. Получавате и премиум докосване с отварянето и затварянето на задния капак електрически с бутон в близост до волана и автоматичната камера за маневриране назад. Финалният щрих е даден с модерни технологии за безопасност и улеснение на водача – адаптивна Cruise Control система (ACC), система за ограничаване на последствията при челен удар (FCM) и система за предупреждение при отклоняване от пътната лента (LDW). Общото впечатление от интериора е, че е изработен качествено, всичко се намира на мястото, на което интуитивно очаквате да бъде и функционира добре.



Всичко дотук изглежда добре. За радост, става и по-добре – задвижването. То е поверено на 2,2-литров Clean Diesel агрегат, развиващ 150 к.с. Без да съм изпробвал бензиновата версия със същата сила съм почти 100 процента сигурен, че изборът трябва да пада само върху нафтовия мотор. Той е силен като мечка, макар и да предлага по-малко (!) мощност от предходното поколение със 177 к.с. Не може да се каже, че това се е отразило изобщо на динамиката, но пък е дало положителното си влияние върху разхода на гориво и количеството на изхвъярляните в околната среда вредни емисии. Не само вследствие на намаления работен обем, но и благодарение на малко нервната старт-стоп системата, имаме CO2 в количество от 126 г/км срещу 165 г/км преди. Разбира се, разходът на гориво по време на теста надмина заводските показания осезаемо, но това е нормално - неразработен автомобил, атмосферни и пътни условия различни от лабораторните и постоянно променящ се маниер на шофиране. Ако теглим чертата и вземем предвид тези фактори, потреблението при градски режим трудно може да падне под 10,5 л/100 км, а при дълго пътуване моде да очаквате 7,5-8/100. Дори и така, Outlander поставя добри резултати в тази графа.



При изпитвания екземпляр предаването на мощността от дизеловия агрегат към колелата ставаше посредством 6-степенна механична скоростна кутия и 4х4 система, работеща в три режима. Можете да избирате между Auto, Lock или Eco действие на двойното предаване посредством елегантен превключвател до скоростния лост. Нямах възможност да изпитам оф-роуд възможностите на колата в екстремни условия, но поне базовите препятствия бяха преминавани с лекота. Имайки предвид и добрия просвет, можем да окачествим Outlander като нещо повече от „паркетен лъв“, каквито спокойно могат да бъдат наречени част от предложения в този сегмент. Но все пак - не очаквайте героизми извън пътя. От гледна точка на комфорта бих заложил на автоматична трансмисия, въпреки прецизната работа на 6MТ и рядката нужда от смяна на предавките поради еластичността на двигателя.



Новият Outlander не обича високите скорости. До 120 км/час всичко е спокойно, шумът е нисък, а возията приятна. При задминаване на тази граница комфортът намалява значително, а звукът на мотора става леко дразнещ. На моменти може да бъде усетена дори лека колебливост в устойчивостта по магистрала при над 140 км/час, особено ако тя не е напълно равна. Но всички тези реакции на окачването са в рамките на допустимото за толкова висока машина. Задължително трябва да отбележа чудесното поведение на автомобила при неприятна ситуация по време на теста. Оставена на пътя спукана гума от тир бе „преглътната“ от белия джип при максимално допустимата скорост на аутобана между Пловдив и София, без това да се отрази по какъвто и да е начин на сигурността на пътуващите.



Хубаво е, че инженерите на модела са запазили част от грубоватостта на по-големите джипове на компанията. Става дума за леко „сърдитото“ чукане на двигателя, тежичкия съединител и леко капризната работа със спирачките. Всички тези малки неточности не са достатъчно силни, за да подразнят модерния шофьор, но пък успяват да върнат част от емоцията на класическите оф-роуд возила. Намерен е подходящ баланс между удобството на лека кола и пригодността на високопроходимо возило.



Почти всичко по Outlander е готино, добре скроено и обмислено. Колата е практична, комфортна, сигурна, достатъчно динамична и икономична. Всичко това има своята модерна и запомняща се „опаковка“ в лицето на отличаващия се нов дизайнерски език на Mitsubishi. Стигаме и до факторът, който най-често определя пазарните тенденции – цената. Тук тя е около 70 000 лв при топ оборудването INSTYLE+ с всички изброени по-горе глезотии, дизелов двигател, седем места и 6-степенна трансмисия с ръчна смяна на предавките. За да изберете версията с автоматик, ще трябва да се бръкнете с още почти 8000 лв. Ако можете да се задоволите с по-малко - бензинов двигател 2.0 MIVEC, 2WD задвижване и 5 места, то сумата спада почти наполовина до 39 990 лв с ДДС. С други думи, Mitsubishi иска доста за най-модерните си нововъведения, но остава достъпен при по-нискотехнологичните алтернативи. Дали си струва? Ако можете да спазарите отстъпка от няколко хилядарки, определено да.

 

Ангел Сергеев



Още по темата

Mitsubishi Eclipse Cross – повече Cross-оувър, отколкото Eclipse

Nissan Note – практичността във висшата й форма

Nissan Note – практичността във висшата й форма

Toyota RAV4 – контролирано напълняване

Японско сърце в скъпи френски одежди - Peugeot 4008





Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ