www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Toyota Auris сложи край на консервативния имидж

24.02.2013 | Тест драйв | 6878 прочитания | Автор: Angel Sergeev
A+ | A-


Toyota е една от компаниите с най-богата моделна гама. Винаги е било така – от просторни и компактни седани, през комбита, популярни хечбеци и градски мъници чак до малки и пълноразмерни високопроходими автомобили и спортни купета, японците предлагат по нещо за всеки. Но в резултат на многообразието, невинаги всички коли са получавали особено добър статут сред собствениците и медиите. Първият Auris, например, не може да се похвали с чара на Yaris, комфорта на Avensis или пословичния глобален успех на Corolla. Вместо да се намърда в една собствена ниша, той, в опита си да бъде малко по-различен, като че ли остана малко неразбран. Именно затова, предполагам, производителят смени драстично курса при втората генерация на возилото.



Колебливият дизайн на миналото поколение е заменен от устремена и динамична визия

Всичко започва от дизайна. Auris няма онова, честно казано – пенсионерско, излъчване на предшественика си. Облите форми са отстъпили място на по-остри линии, в които, разбира се, откриваме характерни и за останалите модели на Toyota елементи. Новата визия на автомобила е далеч по-устремена от преди, излъчва присъщата за марката сигурност и увереност. Версията хечбек, каквато бе и тестовата кола, има малко „внезапен“ завършек отзад, подобен на Renault Megane MK2. Японците не рискуват с оформлението на комбито, което присъства в модификациите на Auris за първи път, и залагат на класическия похват с удължаване на последните странични панели, без особени изменения на силуета.



Ергономичен и качествен интериор с някои забележки относно дребните детайли

Най-хубавото е, че драстичните промени при Auris не спират дотук. Интериорът също е преминал през цялостна ревизия, обхванала предимно централната конзола и зоната около водача. И тук овалните повърхности са заменени от разчупени многоъгълни компоненти, покрити с приятни материали. Пространството за пътниците и отпред, и отзад е напълно достатъчно и нехарактерно удобно за този клас. Всичко при боравене с екстрите е там, където интуитивно очаквате да бъде. Един от недостатъците на доста ергономичния салон са поостарелите графики както при навигационната система, така и при контролните уреди пред погледа на шофьора. Освен това, за жалост, Toyota все още широко използва определени детайли във почти всичките си модели – контролерите за страничните огледала, различните функции на климатичната система, бутоните по волана и други оставят впечатлението, че инженерите са спестили работа и са взели малките подробности наготово от други модели. Доста похвално е, все пак, че японците не се подлъгват като други производители да слагат шаблонни салони във возилата си. Така гарантират индивидуалността им.



Toyota не залита и по друга нова тенденция, поне засега – турбинираните бензинови мотори. Изглежда конструкторите в компанията са царе на извличането на максимална мощност от малък работен обем, дори и без използването на принудително пълнене. Така, в изпробваната кола работеше 1,6-литров висококомпресионен бензинов двигател със 132 к.с. Нормално за принципа на действие на този агрегат, мощността се разгръща изключително плавно още от ниските нива на оборотите на колянови вал, макар и въртящият момент да е в рамките на скромните 160 Нм. За разлика от някои други компании, тук не се афишира излишно висока икономия, а тя просто се постига – разходът при градски цикъл не преминава 8,5/100, а при извънградски режим спада до 5,5 на 100. В реални условия конкурентните турбо предложения невинаги достигат такива параметри, въпреки афишираната ефективност.



По-голям интерес, разбира се, предизвиква хибридното задвижване. Toyota започва вграждането му и в Auris Touring Sports, което е поредната японска иновация в сегмента – първото компактно комби, оборудвано с тази „зелена“ технология. Системата е добре позната от Prius и Lecus CT200h, но в Auris ще е настроена малко по-различно. Колата ще има водещи показатели за товарен обем - 1658 литра при спуснати задни седалки и 530 литра при нормално положение. Това е станало възможно, благодарение на поставянето на пакета от батерии под задните седалки, вместо в багажника, както при други хибриди.



Коренно различна задна част от преди

Стигаме и до трансмисията. Тук тя е от типа CVT или с други думи – безстепенна, без нужда от намеса на шофьора. Лъжливите лопатки за смяна на предавките зад волана са поставени само като отговор на навиците на много от клиентите и на практика генерират само компютърно симулирани намеси. Иначе за този тип механизъм е говорено много и всичко, според мен, опира до личното усещане. Високите обороти са често срещано явление, особено при движение с много изпреварвания. С оглед на това, а и сравнително нарушения комфорт, въпреки доброто шумоизолиране, лично аз бих се спрял на традиционна скоростна кутия с шест предавки и възможност за ръчно превключване.



Усещането при каране на автомобила е нещо, което японците развиват успешно с годините. Става дума за учудващо добрия баланс между спортно поведение на пътя и малко вибрации при спокойно пътуване с висока скорост. Добавяме и добрите реакции на кормилната система и получаваме подходящ автомобил за планински завои и магистрали.



Какво липсва на 2012 Auris? Надали ще изненадам някого - емоцията. Определено, типично за Toyota, с изключение на някои модели, колата не може да ангажира интереса ви за много дълго и възприемането й единствено като ежедневно превозно средство е въпрос на време. Японците отдавна възприеха прагматичността като своя водеща сила и това ги доведе до трайни световни резултати. Също както при първото си поколение, Auris няма да ви смае, нито дори ще ви изненада. По-скоро ще представи следващата уверена стъпка на компанията към глобална доминация чрез качество, надеждност и изпитани технологии. Междувременно ще ви върши разкошна работа дълги години.

Ангел Сергеев



Още по темата

Mitsubishi Eclipse Cross – повече Cross-оувър, отколкото Eclipse

Nissan Note – практичността във висшата й форма

Nissan Note – практичността във висшата й форма

Toyota Corolla XI - старата песен на нов глас

Toyota RAV4 – контролирано напълняване





Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ