www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Новата Dacia Logan - повече кола от преди, но за същите пари

14.02.2013 | Тест драйв | 67484 прочитания | Автор: Angel Sergeev
A+ | A-


Линиите на новата Dacia Logan са доста сходни с тези на предшественика

Всеки ден срещаме представители на румънската марка Dacia. Навсякъде – на служебния паркинг, на таксиджийската стоянка или в близост до строителната площадка. Така е, Logan и компания са добре известни с практичността си, ниската си цена и малките разходи за поддръжка. Сега обаче, компанията май се цели и към нещо повече или поне до такива изводи можем да стигнем след представянето на второто поколение Logan, Sandero и Sandero Stepway. Разбира се, най-голям интерес предизвиква семейното возило Logan, изпробвано във версия с 0,9-литров турбо мотор.



Колата е станала една идея по-нахъсана отпред

Дизайнът. Един винаги изоставащ фактор при бюджетните коли. Този на новия Logan се явява нещо като коректив на визията на предшественика. Имено поради това, основните пропорции са запазени – изчистен силует с висока линия на тавана и задния капак, които сега са примесени с по-модерно излъчване отпред, по-стройна осанка и големи стоп светлини. Благодарение на традиционните форми, видимостта във всички посоки е перфектна, а сега автомобилът за първи път внушава сигурност и увереност.



Интериорът е до голяма степен идентичен с този на Lodgy, сглобен е качествено с твърди материали

В салона, за радост, доста неща са се променили. За първи път Logan разполага с навигацонна система, предлагаща не особено голяма функционалност, но все пак покриваща всички изисквания. Абсолютна новост за гамата на румънците е и круиз контрола, който е придружен от ограничител на скоростта. Почти всичко изглежда, както при вана Lodgy, но като че ли е с една идея по-евтино – такава е централната конзола, върху която липсва пиано лак, например. Всичко е облицовано в твърда пластмаса, като детайлите са сглобени с изненадваща прецизност – нищо не скърца, не тропа или не издава гадни шумове.
Неприятно, но факт – ергономичността отново куца доста. Копчетата за предните и, особено - за задните, стъклоповдигачи са сложени на абсурдни места. В близост до предните се намира контролерът на автопилота и заключването на задните прозорци, а с регулатор до колената на водача можете да „наместите“ височината на светлинния поток от фаровете. Добавяме и вече архаичния панел за функциите на радиото, сложен заден волана до ключа за стартиране на двигателя, от който Renault, според мен, е крайно време да се отърве.



Отзад стоп-светлините са станали доста по-големи и с модерна текстура

Но всичко това е нормално, все пак става дума за кола с цена около 20 000 лева. Много по-важно тук е представянето на техниката, където не бива да се правят компромиси. И, за радост, Dacia не са допуснали такива – заложили са, поне при тестовия автомобил, на един от най-модерните двигатели на Renault – 0,9-литровия Tce, работещ с принудително пълнене. Максималната мощност е 90 конски сили, а неговата алтернатива е по-евтиният 1,2-литров атмосферен агрегат със 75 к.с. Вече стабилно застъпен и в гамата на французите, миниатюрният бензинов турбо мотор придава много нетипично усещане за евтин автомобил – приятна динамика, съчетана с приличен разход на гориво. Разбира се, не бива да очаквате геройства – изпреварванията стават задължително с минаване на една скорост по-надолу и са акомпанирани от сърдито ръмжене под предния капак.
Винаги, когато карам продукт на алианса Renault-Nissan, оставам с впечатлението, че той просто трябва да е дизелов. Французите правят наистина перфектни нафтови машини, а новото отроче на Dacia може да се възползва от оптимизирани 1,5 dCi агрегати. Звучат ми препоръчителни.



Впрочем, само няколко седмици преди теста на Logan имах възможността да карам Renault Clio със същия 0,9-литров двигател. С интерес установих, че макар и напълно еднакви, задвижващите мотори се държат по различен начин в двете коли. При Clio-то, явно поради желанието за изостряне на динамичните характеристики, разходът е осезаемо по-висок. Изпробваният сив седан Logan без особени затруднения постигаше стойност от около 7,2/100 в градска среда, докато френският чаровен мъник „гълташе“ поне с литър повече. Извън града съотношението се запази, като разходът спадна до около 5,5 - 6/100 при „румънеца“.



Но нека се върнем изцяло на евтиния семеен седан. Определено това не е емоционален автомобил, но пък от друга страна няма и да ви остави да скучаете. Този изненадващ ефект се получава благодарение на усещането за първична близост до техниката. Всеки един компонент от колата издава специфичен шум, който шофьорът долавя по време на каране. Моторът ръмжи, все едно сте зад волана на картинг, барабанните спирачки на задния мост стържат при първите няколко спирания за деня, а превключването на предавките е съпроводено от силни механични звуци от трансмисията. За момент оставаш с лъжливото впечатление, че стоиш в кокпита на Toyota GT-86, например. Е, при бърз поглед към информационното табло осъзнаваш, че скоростта ти е някъде малко над 100 км/час, но важно е удоволствието.



Пътуването с новия Logan може да бъде и далеч по-спокойно, обаче. Ако не гоните разписание, а просто се возите при най-икономичните режими на движение, ще получите подобаващ комфорт, напомнящ за френските корени на модела. Похвала заслужава и наистина огромният багажник, готов да побере просто всичко необходимо за един трип. Пространството за пътниците, както отпред, така и отзад, пък си остава водещо за класа.



Несъмнено, Dacia Logan от последно поколение има някои недостатъци - като започнем от спестяването на средства при оформлението на интериора, минем през за някои дразнещите шумове при движение и завършим с малките резерви относно динамиката. Но тук идва въпросът – какви трябва всъщност да са изискванията към автомобил с цена около 20 000 лева? Logan осигурява перфектно пространство за пътуване, широк багажник, прилична моторизация, няколко модерни джаджи, а всичко това е „опаковано“ в привлекателните форми на купето. Тестовата кола струваше 21 780 лв., като към нея бяха добавени екстри за 2990 лв. Тоест, отново непробиваема ценова политика, която неминуемо ще доведе до успех, а този път доста по-високи са шансовете за пробив и при личните автомобили. Ако погледнем базовия Logan, сумата е направо смайващо ниска – 12 990 лева, което гарантира и висок интерес от страна на фирми и таксиметрови шофьори. С други думи – Logan е подходящ за всеки!

 

Ангел Сергеев

 

Снимки: Пламен Димитров и авторът



Още по темата

И Duster се оборудва с модерна автоматична EDC6 трансмисия

Nissan Note – практичността във висшата й форма

Nissan Note – практичността във висшата й форма

Renault Twingo RS – последният мохикан

Dacia Dokker - всеотдаен партньор на разположение 7 дни в седмицата





Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ