www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Lexus GS 450h F SPORT – комфорт и техника от друг свят

22.01.2013 | Тест драйв | 19897 прочитания | Автор:
A+ | A-


Светът на GS - красив и динамичен

Смея да твърдя, че с всяка следваща крачка Lexus се стреми автомобилните фенове все по-малко и малко да асоциират марката с родителите от Toyota. В лигата на големите, където все още BMW, Mercedes-Benz и Audi командват, прилики с масови и народни коли се считат за неуместни. Предполагам точно това е била причината новото поколение на GS да бъде толкова открояващо се различно от предшественика си. Японците мятат в играта всички козове, с които разполагат, в стремеж за по-осезаемо присъствие в този клас и в Европа. 



Трудно бихме могли да асоциираме GS с предшествениците му, що се отнася до визията на предната част

Новият GS 450h разкрива едно доскоро добре прикривано умение на Lexus – да създава красиви автомобили, което ни се доказа и с LFA и последния IS, показан преди броени дни в Детройт. В близкото минало тестваният модел беше скучен, приличаше на евтино китайско копие на скъпо возило. Сега, обаче, визията е драстично променена, в резултат на което GS изглежда по-екслузивен от всякога, вдъхва респект и предизвиква фантазии за високи скорости още при пръв поглед. Не случайно, флагманът в линията на Lexus – супер луксозният LS, също последва модните тенденции на по-малкия си брат и получи почти идентична предница след последния си фейслифт. Лично за мен, най-радващо в дизайна е, че класическите пропорции на спортен седан най-накрая изглеждат на мястото си, заменяйки яйцевидната форма на „четириоката“ предишна генерация.



Лукс и комфорт по японски - много кожа, меки материали и безброй джаджи

С оглед на атрактивната визия отвън, с изненада установих, че GS е далеч по-впечатляващ, когато се намираш в салона. Стартирането на двигателя е придружено от жизнерадостна анимация на невероятно големия централен дисплей. Всъщност, „телевизорът“ по средата на централната конзола е източник на безброй информация за състоянието на машината, начина на трансфериране на енергията между различните компоненти на хибридната система, аудио източниците и други. В кожените кресла с подгряване и вентилация на предния ред ще се чувствате по-комфортно, отколкото седнали на семейния диван за следобедна почивка. Отзад позицията на стоене е малко спорна, тъй като не осигурява достатъчно пространство за по-високи пътници, макар и стоящи в кралски лукс. Куп екстри, мека кожена тапицерия по вратите и таблото, красиви декоративни елементи в ретро стил и убийствена озвучителна система допълват чувството, че сте зад волана на британски аристократичен автомобил. Допълнително премиум самочувствие добавят камерата за заден ход с перфектна видимост (само да се показваше от задната емблема и да беше винаги чиста...) и командването на задния капак с бутон.



Но ако споменатите возила от Острова обикновено разчитат на огромни бензинови двигатели, изхвърлящи тонове вредни емисии в околната среда, то GS 450h залага на прецизна и сложна хибридна технология. Основата идва от 3,5-литров V6 агрегат, който е подпомаган от електромотор, като общата им мощност достига пиковите 345 конски сили. Макар и двигателят да е добре изолиран, при пълно натоварване изпраща към салона красив и мощен рев, последван от мигновено ускорение. Режимите на движение, характерни за представителите на Lexus, ви предлагат изцяло електрическо, нормално или спортно предвижване. При Sport+, най-необузданият режим, мощността като че ли идва в повече на задните колела, които при тествания екземпляр бяха „обути“ все още с летни гуми. Машината губи сцепление по няколко пъти при бърз старт, след което, уж на помощ, идва електронна система, която предотвратява този ефект. На практика, обаче, тя напълно убива усещането за пъргавина и драстично намалява цялостното удоволствие. Изпитвайки това на няколко пъти, реших, че е най-уместно бързите маневри да стават с по-разумно контролиране на подаването на газ или режим Sport. Тогава резултатът е съвсем друг и точно според очакванията ми – лесно поддържане на правия курс и уверено набиране, което по каталог трябва да отнема 5,9 секунди в спринта от 0 до 100 км/час.



Много интересен за мен се оказа механизмът на задните колела, които могат да завиват в противоположна на предните посока до определена скорост. Тази екстра, с която се оборудва F-SPORT, си е направо налудничава! В завои със скорост близка до граничната за работата на технологията, автомобилът сякаш влиза плъзгайки се, а не описвайки кривата. В определени моменти имате лъжливото чувство, че губите контрола над возилото, но всъщност това далеч не е така. Не мога да преценя доколко тази идея спомага за по-бързо и прецизно преминаване на завоите, но категорично създава абсолютно ново усещане при динамично каране. Такова, каквото не могат да предложат BMW, Audi и Mercedes-Benz, които изглежда все още изчакват Lexus да наложи технологиите на бъдещето, за да ги използват.



Отварянето и затварянето на багажника става посредством копче и не изисква физическо усилие от шофьора

Поздравявам японците за дръзновението да създадат подобен автомобил. От първите хибридни опити на концерна минаха доста години и очевидно технологията вече може да се използва за нещо повече от „зелени“ намерения. GS 450h е едновременно спортен, луксозен и икономичен, макар и последното да не е винаги в сила. Тези три качества са нещо като скачени съдове – ако наблегнеш на едно от тях, другите две веднага остават на заден план. Точно там е основната сила на новия среден представител на Lexus – с него можете да бъдете изискани и делови, икономични и чисти или спортни и динамични. 



Без съмнение, луксът по японски струва много. От Lexus искат за отрочето си в модификация F-SPORT 152 900 лева, за които можете да се сдобиете и с немалък апартамент в столицата ни. Трудно бих нарекъл толкова изхарчени за кола пари добра инвестиция, тъй като на всички е известно невероятно бързото обезценяване на автомобилите, независимо от произхода и качеството им. Все пак, ако разполагате с наистина много средства и искате да избягате от скучния немски свят в премиум сегмента, то най-доброто определено ще ви даде GS 450h.

Ангел Сергеев

Снимки: Васил Николов, Sony NEX-5R



Още по темата

Toyota Verso - най-различният сред еднаквите

Volvo V40 Cross Country или по-добрият V40

Lexus CT200h vs. Toyota Yaris HSD: Два калибъра на едно и също оръжие

Toyota се върна при истинските спортисти с GT-86





Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ