www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Първо дефиле на новата Skoda Octavia

22.01.2013 | Тест драйв | 49220 прочитания | Автор:
A+ | A-


Новата Skoda Octavia продължава да носи стабилния ген на предшественичките си, но е по-лека, по-голяма и още по-практична.

Новата Skoda Octavia продължава да носи стабилния ген на предшественичките си, но е по-лека, по-голяма и още по-практична. Освен това е работено много по фигурата  и сега тя има по-силно изразен спортен силует, наподобяващ купе. Само преди часове тя беше динамично представена пред журналисти в южна Португалия.



Първото впечатление е, че тя е наистина пораснала – уголемила се е във всички посоки. Качена е и на по-масивни колела /18 цола/, междуосието също е по-голямо. Има вид на спортен седан от по-висок клас. Но в същото време е по-лека от предишната версия с цели 102 кг.



Новата Skoda Octavia е наследила  всичко най-добро от кака си – здравина, сигурност и надеждност, а и рационалните решения, които правят живота лесен, пак изобилстват. Багажникът е още по-голям от предишния, макар това да е трудно да си го представим /590 литра, 1580 литра със сгънати облегалки, включително на предната пасажерска седалка/. Така че тук изненадите са само приятни. По-важното обаче е, че някои от малкото слабости, са отстранени – например мястото за краката отзад вече е напълно достатъчно за мъж с ръст 1,90 метра. Изобщо всички вътрешни размери също са нараснали.



Сигурността на пътниците и другите участници в движението се гарантира от множество асистиращи системи. Multi-Collision Brake автоматично намалява скоростта на движение след катастрофа, независимо дали шофьорът е спрял да натиска спирачката, което намалява риска от следващи удари. Тя е въведена като стандарт за колите от този модел, произведени за Европа. Front Assistant се задейства при опасност от фронтален удар: първо предупреждава със знак на таблото, после и звуково, като накрая задейства частично спирачките – точно какъвто е принципът на работа и на Адаптивния Круиз Асистент.



При шофиране в града със скорост между 5 и 30 км/ч, заедно с Front Assistant работи и системата за автоматично окончателно спиране на автомобила, ако шофьорът не реагира на предмет пред колата. Тя предпазва най-вече пешеходци, а и предотвратява леки удари при разсейване на вниманието. А Lane Assistant чрез камера следи маркировката пред колата и просто ни вкарва в пътя, ако се отклоним. Най-новият и интересен помощник е този, който анализира постоянно състоянието на шофьора и веднага сигнализира, ако той започва да задремва на волана /Driver Activity Assistant/.



В новата Octavia се вграждат 8 двигателя – 4 бензинови и 4 дизелови. Най-икономичният е дизелов 1.6 TDI Green tec  с мощност 105 к.с., със старт/стоп система. Неговият разход е 3.8 л/100 км пробег и въглеродни емисии 99 гр./км.  Най-мощният пък е бензинов 1.8 TSI Green tec с мощност 180 к.с. и въртящ момент 250 Nm при  1250 -  5000 оборота в минута. Със 7-степенната DSG скоростна кутия на този перфектен двигател е 5.7 л/100 км.



Моделът Octavia 3-то поколение на Skoda е невероятно важен за марката. До момента, от 96 г. насам, 40% от всички продажби на чешките коли се вписват на сметката на Octavia. През току що завършилата година марката отбелязва рекорд по продажби в световен мащаб с 6.8% повишение спрямо предишната година. Така че през тази, когато ще стартират продажбите и на новата версия на бестселъра  Octavia, се очакват нови рекорди.



Още информация за този нов модел, както и за годишните резултати на Skoda и други автомобилни производители можете да намерите в Икономическото списание за автомобилния бизнес  AUTOCLUB.
Борислав Цаков



Моделът Octavia 3-то поколение на Skoda е невероятно важен за марката. До момента, от 96 г. насам, 40% от всички продажби на чешките коли се вписват на сметката на Octavia.

Още по темата

Skoda Scala: хечбек или комби?

Ford Focus – обратно към върха

Каква да бъде Skoda Octavia – бензинова или дизелова?

Rapid – може би идва най-типичната Skoda

Ford Mondeo – класикът на изпроводяк





Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ