www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Volkswagen Golf VII - едновременно иновативен и традиционен

16.01.2013 | Тест драйв | 7214 прочитания | Автор:
A+ | A-


Golf вече има по-спортно и агресивно излъчване

При изричането на думата Volkswagen веднага в главата ми изникват няколко асоциации. Немците са марката на народа от миналото, един от технологичните лидери в бранша и стабилни финансово играчи, въпреки задълбочаващата се криза. Но винаги първо в съзнанието ми проблясва думата Golf – онзи модел, който завладява прагматичните, но и все по-заможните в цяла Европа, колата, с която се сравняват. 



Отзад откриваме остри линии, подобни на тези в Passat и Jetta

Но каквото и да си говорим, Golf вече изобщо не е това, което беше преди години. Просто в гените му са заложени малко по-други ценности – стил, динамика, атрактивна визия и при възможност – високо качество. Наскоро фамилията получи седмия си наследник, идващ като че ли точно навреме след частичния провал на шестия. Пред нас е напълно нов автомобил, първия за компанията, изграден на модулната платформа MQB, която ще е в основата на куп модели на концерна. 



И толкова по-добре, че този Golf се строи на практика от нулата, защото поне на външен вид скъсва връзката с доста обикновените си два предшественика, които изглеждаха като клонинги на едно и също нещо. Най-накрая радостта на среднобогатия германец се откроява от масата автомобили, излъчва стабилност и изключителност, но и достатъчно агресивност. Разбира се, няма как да объркаме на коя фирма е дело колата, ако махнем емблемата й – силно изразената близост с Passat и Jetta прави Golf лесно разпознаваем член на семейството на Volkswagen. Пропорциите са характерните за машината, макар и лесно да се забелязва порасналата фигура. Тя пък осигурява прилично пространство за пътниците на втория ред седалки, което е рядко срещано явление в класа на хечбеците.



В салона атмосферата за първи път не е скучна

Друг, поне според мен, възлов момент при Golf VII – интериорът вече далеч не е толкова скучен, колкото в предишните генерации. Дали богато покритите с пиано лак елементи на тествания автомобил, стилната централна конзола или добрата инфотеймънт система допринасят най-много за по-приятното усещане от преди е трудно да се каже. Факт е и, че ергономията, с която се хвалеше Golf и преди, е запазена на доста високо ниво, с изключение на дребни усложнения при боравенето с адаптивния круиз контрол и многото бутони по волана. Много приятна подробност около споменатата навигационна система е автоматичната поява на бутоните за управлението й при доближаване на сензитивния тъч-скрийн дисплей с ръка. Екранът пък излъчва и невероятно чиста картина от камерата за заден ход, скрита в голямата емблема на задния капак. Учудващо лесна е и връзката с интелигентни мобилни устройства, с каквато не много от европейските автомобили могат да се похвалят. Всъщност, какво липсва в салона? Масажорът на шофьорската седалка можеше да отстъпи място на безключово стартиране на двигателя, например.



Тестовата кола с 2,0-литров TDI мотор и 150 к.с. беше брандирана с доста примамлив надпис – 3,8/100 дизел комбинирано. Както се оказа – да, ама не. Първо, че тази стойност се отнася за по-слабата модификация със 105 коня, а и второ, че двигателят е наистина далеч от обявеното– въпреки серийно поставения пакет от напредничави технологии BlueMotion, най-доброто постижение при извънградска езда надминаваше с малко 5/100, а при по-високи скорости потреблението започваше с числото 6 пред десетичната запетая. Жалко, защото от друга страна моторът е едно малко откритие – супер пъргав и отзивчив на командите от педала за ускорение, относително тих и доста спокоен в работата си. Изпреварванията, благодарение на него, са истинско удоволствие, а първото място на светофара е почти винаги гарантирано. С огромно любопитство очаквам тест и на новия бензинов агрегат със 140 к.с., активно управление на цилиндрите и обещан разход от 4,8/100.



След около 700 километра зад волана на Golf VII установих, че причината за височкия разход може би се крие в недотам прецизната скоростна кутия. Шест предавки, не винаги навременна намеса и странно „хъркане“ при низходяща смяна правят механизма по-скоро дразнещ, отколкото приятен. Дали заради старт-стоп системата или заради трансмисията, но потеглянето след изгасване на двигателя на светофар става с няколкосекундно забавяне и последващ „ритник в гърба“. Естествено, смяната на скоростите става без осезаем удар, но пък липсват перата за избор от волана. Чудно ми е и защо инженерите са избрали шест вместо седем предавки?



Пътното поведение на Golf VII е може би най-силната му страна

Шофирането на Golf VII доставя истинска наслада. Завоите се преминават с непоколебимо спокойствие, без това да е за сметка на комфортната возия, като това изцяло се дължи на окачването с адаптивна функция DDC (Dynamic Drive Control). Директното управление пък спомага за прецизното вписване в кривите участъци и бързо „шмугване“ из тесните улички и допълва като цяло спортното усещане зад волана на един от най-приятните за каране автомобили с предно предаване. Да се върнем за момент отново на адаптивния круиз контрол (ACC), за който стана дума по-горе. При версиите с автоматична трансмисия, този асистент може изцяло да поеме контрола на ускорението и намаляването от шофьора, като при нужда дори да спре до пълен покой. Така най-накрая карането по магистралата се превръща в спокойствие и за водача – системата поддържа определена дистанция спрямо предния автомобил, а когато такъв няма – достига зададената скорост и остава закована на нея. Като прибавим и функцията за аварийно спиране в градски условия, Golf стъпва в по-горната лига, където тези „помощници“ са добре познати отдавна. Сигнализация за наличието на автомобил в мъртвата зона щеше да допълни пакета по перфектен начин, но липсата й не е болка за умиране. 



Както напоследък е все по-актуално, говорейки за Volkswagen, трябва да обърнем подобаващо внимание и на цената. Около 46 000 лв за Golf 2,0TDI с 6-степенна DSG трансмисия и екстри за малко под 19 000 при тестовия автомобил. С други думи, 64 488 лева с ДДС за един доста красив, динамичен и удобен автомобил, с който поне още пет години ще се чувствате в крак с времето. Медалът, както винаги, има две страни – от другата стоят малките слабости на трансмисията и резервите по отношение на разхода на гориво. Дали си струва парите? Отговорът няма как да бъде еднозначен, но по-скоро клони към „да“. Особено, ако живеете в Германия, където от 38 години насам думата Golf е почти религиозна.

Ангел Сергеев 



3,8/100? Може би, но с 1,6 TDI със 105 к.с.

Още по темата

Ford Focus – обратно към върха

Skoda Kodiaq с лекота отговаря на всички изисквания в SUV класа (допълнено с видео)

Новият Citroen C3 – по-свеж дори и от кактус (допълнено с видео)

Ford Ranger – готов на всичко

Toyota Corolla XI - старата песен на нов глас





Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ