www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Dacia Lodgy – мечтата на мъжа на 50

26.10.2012 | Тест драйв | 10585 прочитания | Автор:
A+ | A-


Новата фамилна визия на Dacia, която вече видяхме и при Logan и Sandero

Наскоро присъствах на 50-годишен юбилей на член от семейството ми. Покрай него се замислих как виждам хората на такава възраст и по-скоро - мъжете. Единият тип, според мен, получават спонтанен прилив на енергия, купуват си спортен автомобил или яхват пистов байк, започват да „блъскат“ във фитнеса и се чувстват като на 20. Другите пък минават в още по-спокоен режим на съществуване, качват се в 7-местно возило и започват безкрайни пътешествия. Ако сте от първите, спокойно можете да затворите тази статия и да прегледате материала за Toyota GT-86, например. Ако пък сте от втората група или по някаква причина изпитвате симпатии към вановете, нека ви представя впечатленията ми от първия подобен автомобил на Dacia – Lodgy.



Отвън Lodgy може спокойно да бъде объркан с бус

Защо започнах с темата за 50-годишните господа – по време на целия тест единствените погледи, които привличах с автомобила, бяха тези на позакръглените спокойни татковци или понякога дори и дядовци. Това изглежда някак логично – Lodgy има приятелско излъчване и подканва към дълго пътуване с уверения си „поглед“. Не че някога вановете са били атрактивни във визията си, с някои малки изключения, но румънският представител изглежда по възможно най-очаквания начин. Не изтъквам това като минус, напротив – обикновената и ръбеста форма дава вид за една екстремно голяма кола. 



При влизане в салона въпросното впечатление бива напълно затвърдено. Lodgy е висок, широк и напълно достатъчен за седем пътника с малко багаж или пет пасажера и половината покъщнина. Товарният отсек е с доста правилна форма и няколко удобни ниши за допълнителни вещи. Критика тук търпят огромната пета врата и непрактичната  за дърпане с една ръка щора. Ако пък спуснете и третия ред седалки, за тях са предвидени холдъри за чаши. Звучи наистина като в скъп автомобил, нали?



Най-модерният интериор на Dacia до момента, за първи път салонът разполага с навигация

Около мястото за шофьора имаме доста семпъл и прегледен интериор. За първи път модел на Dacia се предлага с навигационна система, която съвсем скоро ще видим и в новите Sandero и Logan. 7-инчовият дисплей, тъч-скрий управлението, Bluetooth-връзката и други дреболии правят прекараното в автомобила време малко по-комфортно. Точно в обратната посока работят седалките. Те са тънки, доста твърди и без осезаема странична опора. При трите седла на втория ред ситуацията е дори малко по-неприятна, поради доста изправената поза за стоене. Иначе вътрешното пространство разполага с доста детайли от майчината компания Renault – скоростният лост, превключвателите на чистачките и мигачите, бутоните за заключване и активиране на аварийните светлини и други са често срещани при ниския клас на французите. Приличната среда за шофиране се допълва от бордови компютър с богата трип информация, електрически огледала, паркинг сензор и ограничител за максималната скорост. Имаме и подгрев на седалките срещу допълнилно заплащане, но лично на мен доста ми липсва темпомат. При нощно каране пък не ми допада и твърде ниската позиция на контролера за климатика и парното.



Тестовата машина се задвижва от най-мощния дизелов двигател в гамата – 1,5-литров dCi със 110 к.с. Наглед, скромна мощност за автомобил с такива размери, но, както се оказа в последствие, жизненият мотор на Renault е напълно достатъчен. Не осигурява, разбира се, впечатляващо ускорение, но пък движи MPV-то доста пъргаво. Приятно е усещането и при изпреварване, когато след задължително връщане на една предавка, Lodgy се справя с маневрата без никакви проблеми. Най-голямото удоволствие идва, когато дойде време за презареждане. Ако се вярва на бордовия компютър, дачията изразходи едва 5,2 л/100 километра с трима пътника и малко багаж. Във втория етап на изпитанието с посока Велико Търново – София, включително прехода по магистралата, ванът качи малко разхода до 5,4, но вече с петима на борда и доста вещи в багажника. Честно казано, това е един от най-икономичните ванове, които съм тествал. Наистина румънските или по-скоро – френските, инженери заслужават сериозно потупване по рамото за това постижение. С интерес ще очаквам да седна зад волана на същия модел, но с 1,2-литров турбо бензинов мотор със 115 к.с. Засега не се предвижда монтирането на най-новия компактен дизелов агрегат на Renault с работен обем от 1,6 литра и максимална мощност от 130 к.с. А това щеше да е върхът!



Макар и да е скучен във визуално отношение, Lodgy все пак изглежда модерно

Пътуването с Lodgy, дори и при по-висока скорост, не е натоварващо, шумоизолацията е на ниво. Малко разочароващо, поне за мен, се оказа окачването, което е далеч както от стандартите за ван, така и от „маниерите“ на френските возила. Ако „румънецът“ беше взел повече от гените на Grand Scenic, например, щяхме да се радваме на едно малко по-меко пътуване.



Отзад откриваме неочаквани препратки към Renault Modus

След около 800 километра с Dacia Lodgy мога спокойно да кажа, че автомобилът е най-силният, който румънците са вадили досега. Сигурен съм, че ще се радва на същия завиден интерес от клиентите на нови коли в България, както и предишните предложения на марката в други класове. Естествено, като бюджетна продукция, ванът има своите забележки, но нито една от тях не е по основен въпрос. А те, най-важните неща за една кола, тук са изпълнени по високи стандарти – икономичен и еластичен мотор, предостатъчно пространство и повече от минимума екстри. А цената? Ниво на оборудване Laureate с най-силния дизелов мотор започва от 29 400 лева с ДДС, като возилото може да ползва данъчен кредит. Тестваният екземпляр имаше няколко допълнителни екстри и струваше 31 780 лв. За такава сума не можете да се сдобиете дори с базов Renault Grand Scenic Collection 2012. Струва си!

Ангел Сергеев



Още по темата




Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ