www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Renault Clio IV с нови сили след програма „Пълна промяна”

04.11.2012 | Тест драйв | 9600 прочитания | Автор: Borislav Tzakov
A+ | A-


По принцип, ако нещо е доказало, че е добро, по-правилно е да не го променяме. Да, но при колите тази максима не важи. Clio не просто се продава добре – 12 милиона от деня на появяването му на пазара до сега - то се е превърнало в знаков модел за френската марка и съм сигурен, че още дълги години ще виждаме около нас в движение представители и от трите досегашни поколения. Само че пазарът се променя, кризата още повече деформира тенденциите за развитие и представите на клиентите. Така че, още при пръв поглед , виждам, че Новото Renault Clio IV е променено чувствително.



Какво е включвала програмата „Пълна промяна”
Стречинг: Сякаш някой е понатиснал отгоре досегашното „топчесто” Clio - сега то е по-ниско от старото , по-дълго и по-широко. Колелата, освен че са по-големи, са и изнесени навън с 15 мм. Всичкото това разтягане е довело до желан ефект – издължени елегантни форми и динамичен силует на спортно купе. А и багажното пространство е раздуто и е нараснало съществено.
Пилинг:  Цялото купе е по-фино  и завършено, сякаш всички щръкнали детайли на прототипа са загладени. Дръжките на задните врати са вградени в техните рамки и не са издадени встрани, за да не дразнят окото.
Макиаж: Стилистът не само е поработил добре по трите възможни тематични линии – Trendy, Sport и Elegant, но е на разположение на клиентите и по-нататък. Новото Clio IV дава широки възможности за персонификация. Можем сами да изберем стила, комбинациите от цветове и детайли измежду голямо разнообразие. Защото знаем, че красавиците може и да са много, но точно някой оригинален аксесоар или уж дребна добавка ще приковат погледите  точно към една от тях . Двуцветни могат да бъдат както джантите на колата, така и интериора.
Фитнес: Първото и най-важно за всяка красавица е да отслабне. Новото Clio е свалило 100 кг. от предишното си тегло. „Сърцето” на колата – двигателят - също вече е в много по-добра форма. За първи път се появява 3-цилиндров бензинов двигател с работен обем 898 куб. см. Мощността му е като на предишните 1.4-литрови  атмосферни двигатели – 90 конски сили. Новият мотор е с верига и не се изисква нейна поддръжка или смяна. Бързата реакция на малкия двигател при ниски обороти се осигурява от нискоинерционно турбо, което достига 90% от въртящия момент още при 1650 об/мин. И този двигател, както и добре познатият ни дизел 1.5 dCi, са оборудвани със Старт/Стоп система, която допълнително пести гориво. Нафтовият агрегат показва впечатляващи резултати, като например среден разход от едва 3,6 литра на 100 километра и емисии в размер на 93 грама CO2 на километър.



И така, след тази сериозна програма, Renault Clio IV е пълно с нови сили и се появява на сцената. Някои предишни екстри вече са стандартно вградени в него: отключвам колата, без да вадя от джоба си картата „свободни ръце”. Воланът се регулира по дължина и височина, а и предните стъкла и страничните огледала са с електрическо задвижване. Стандартното оборудване включва още  круиз контрол и система, която ще ми помага при потегляне по наклон. Тя задържа колата за 2 секунди неподвижна, след като съм вдигнал крака си от спирачката.



Дизайнът на модела е подчинен не само на красотата, но и на постигането на възможно най-високото ниво на активната и пасивна безопасност (5 звезди по новия рейтинг на Еuro NCAP ). За по-добра видимост през зимата отопляеми могат да бъдат дори и страничните стъкла, а камерата за движение на заден ход ще се появи на малко по-късен етап.



Комуникационната система в Новото Clio сериозно променя представите ми за мултимедия в автомобил. 7-инчов тъчскрийн дисплей, Bluetooth радио , навигация и връзка с Интернет чрез системата  R-Link – интегриран в автомобила таблет с безброй функции. В купето, благодарение на иновационната система Bass Reflex, можем да се наслаждаваме на чудесен саунд. В колоните на предните врати са интегрирани дюзи /клапи/, които чувствително намаляват изкривяванията и неутрализират паразитните шумове. 



Единственото, което малко ме учуди, е 5-степенната скоростна кутия, която е вградена и в бензиновия, и в дизеловия вариант. Някак вече сме свикнали да имаме и шеста скорост на разположение, да не говорим за 7-ма, че дори и 8-ма. Но техническите специалисти от френския производител твърдят, че всичко е изчислено и тази кутия напълно съответства на нуждите на двигателя и колата. Освен това ме успокоиха, че през първата половина на 2013 ще е възможно да се поръчва Новото Clio с двигател dCi 90 и с EDC предавателна кутия с двоен съединител – така гамата на модела ще осигури на купувачите удоволствие от шофирането и за тези, които предпочитат автоматичните трансмисии.

Борислав Цаков



Още по темата

Новото Renault Clio: технологии, облечени в дизайнерски костюм

Nissan Note – практичността във висшата й форма

Nissan Note – практичността във висшата й форма

Renault Clio RS – всичко се променя

Peugeot 208 GTi – легендата се завърна!





Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ