www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Lexus CT200h vs. Toyota Yaris HSD: Два калибъра на едно и също оръжие

13.09.2012 | Тест драйв | 10758 прочитания | Автор:
A+ | A-


Lexus CT200h vs. Toyota Yaris HSD: Два калибъра на едно и също оръжие

В България продължаваме да гледаме с леко недоверие към алтернативните системи за моторизация на превозните средства. И тук не говорим за газифицирането на бензиновите автомобили, а по-скоро за хибридните и електрическите машини. В глобален план пък, Toyota Motor Corporation се зае с мисията да популяризира този тип технологии още в края на миналия век и без съмнение има най-голяма заслуга за общото им позитивно възприемане по света. Именно заради това решихме да ви представим чрез съпоставка двата най-малки екологични представителя в гамите на двете марки, собственост на японския концерн – Toyota Yaris HSD и Lexus CT200h.



Ще започнем наобратно – с извода. Хибридните системи наистина работят и са ефективни! Доказват го и двата автомобила, всеки със своите предимства и недостатъци. По същество - на практика, Yaris Hybrid и CT200h използват абсолютно идентични задвижващи механизми – модерен бензинов двигател, електромор, пакет от батерии и интелигентна безстепенна скоростна кутия. Пестеливата технология е представена от 1,5- (Yaris) и 1,8-литрови (CT200h) агрегати, които, работейки в тандем с електрическата тяга, генерират максимално съответно 100 и 136 конски сили.



Абстрахирайки се от числения вид на нещата, който представя не чак толкова драстична разлика между двете коли, положението е доста различно. Дребната Toyota разполага с достатъчно мощност за спокойно придвижване и нищо повече. Основните добродетели на системата тук се проявяват в града, където Yaris HSD се нуждае от изключително рядка намеса на бензиновия двигател. На магистралата обаче „жуженето“ откъм моторния отсек се превръща в доста сериозно и натрапчиво „ръмжене“, без да е налична осезаема динамика. И всичко това, все пак, е нормално – малкият „зелен“ модел на Toyota няма и претенциите да бъде помощник за дълги пътувания, а по-скоро се цели към ангажираните в градската „джунгла“.



На другия полюс е лексусът – тук разполагаме с 36 конски сили отгоре, които обаче се държат като далеч повече в акция. И макар техниката да е едно към едно с тази на Toyota Prius, например, изглежда инженерите на луксозната марка са оставили следа, настройваки своето „отроче“ доста по-спортно. Точно обратно на Yaris Hybrid, CT200h обича високоскоростните отсечки и се чувства в свои води именно там. 150-160 км/час не натоварват системата, напротив – при рязко ускорение, дори и при такъв режим на каране, машината „залепя“ шофьора за седалката. Още по-впечатляващото е, че по-големият хибрид не се дава на нито една дизелова машина при изкачване на баири или доускорение след ограничение в скоростта. В града автомобилът е малко нервен и включва бензиновия си двигател с по-доловим тласък, отколкото малката Toyota.



Що се отнася до икономичността, очаквано Yaris HSD води в класацията. Невероятната стойност, зададена от производителя – 3,3 литра на 100 километра пробег, е на практика непостижима, но консумация от около 4/100 в каквато и да е среда на движение е съвсем реална. CT200h от своя страна качва около литър при спокойно каране, а тези с по-тежък крак ще изразходват още около 0,5 л. отгоре. 
Много интересен нюанс при карането на подобни возила внася скоростната кутия. И при двата модела тя е безстепенна от типа CVT и се приема от хората по различен начин – някои я намират за притеснителна при високи натоварвания, но други, като мен, по-скоро я окачествяват като удобна екстра. Лостът за смяна на режимите при Yaris HSD е стандартен за автоматична кутия, а при CT200h е по-скоро нещо като бутон със странна форма. Нетрадиционното при CVT е поддържането на постоянни обороти при ускорение, подобно на мотопед. Това води до плавно разгръщане на мощността и безударно движение, което определено е приятно в града. 



В графата за комфорт, визия и качество могат да се запишат доста повече положителни бележки за компактния хечбек на Lexus. И, естествено, това е продиктувано от разликата в цената, отразила се основно в материалите в салона, нивото на сглобка и отношението към дребните детайли. Лексусът приветства пътниците си с ефектен кожен салон, качествена аудио система, перфектно обезшумяване и меки материи по таблото и страничните панели. Ярисът предлага прилично пространство за размерите си, но залага на обикновена пластмаса, хлъзгав текстил за седалките и леко капризна инфотеймънт система. Огромен плюс за „мъника“ обаче е товарното пространство – то не е пострадало от наличието на допълнителни батерии, които са поставени под задните седалки. При CT200h решението е малко по-непрактично – пакетът от акумулатори е под нивото на багажника, като по този начин се отнема сериозна част от полезния обем.
В дизайнерско отношение по-скъпият автомобил е очевидно по-изпипан, като следва някои характерни за марката черти – агресивната предница, лентата от LED-светлини във фаровете и ниската линия на покрива са ни познати и от други модели на Lexus. Yaris HSD пък е традиционалист – хибридната система се издава само от перления бял цвят, характерен за екологичните возила на Toyota, и от по-свежите предни и задни светлини.



Какво всъщност обединява и разделя двата автомобила? На първо място общото между тях е перфектно работещото хибридно задвижване, което доказва, че тази технология определено има бъдеще. След това идват компактните размери и хитроумните технически решения. И спираме дотук – луксозният Lexus не изневерява на имиджа на бренда, предлагайки предостатъчно лукс, макар и в малка „опаковка“. Тойотата пък очарова с добро вътрешно пространство, изключително добри показатели за горивна икономичност и доста висока пригодност в ежедневието. Разбира се, най-драстичната разлика между двете сложни возила е тяхната цена. В България японците искат съответно 34 500 лв. и 56 900 лв. за най-ниските нива на оборудване на Yaris Hybrid и CT200h. При най-изпипаните версии сумите нарастват до 37 500 лв. и внушителните 76 900 лв., което представлява разлика от почти 40 000 лева. При тази сметка, всички предимства на първия в света компактен луксозен хибрид пред градския представител изглеждат напълно закономерни.
Ангел Сергеев



Още по темата




Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ