www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

2012 Renault Megane – много повече от фейслифт

22.08.2012 | Тест драйв | 5831 прочитания | Автор:
A+ | A-


Един от доста популярните в Европа и често срещани и в България модели от компактния среден клас – Renault Megane, наскоро получи обновление за навлизането си в нова моделна година. Навсякъде в рекламните брошури и журналистическите материали бе използвана думата фейслифт, което с оглед на визуалните промени, изглеждаше логично. След около 800 километра с френската машина в комби версия се оказа, че споменатата дума е твърде слаба за работата, която инженерите са свършили.
Макар и не сериозно променен, дизайнът на 2012 Renault Megane е станал някак по-свеж от този на предшественика. За това най-много допринасят новите фарове с вградени LED дневни светлини и леко променената радиаторна решетка, дребните декоративни детайли и не на последно място – изключително свежите цветове за каросерията. Тестваният екземпляр бе оцветен в небесно син металик, който, както се оказа в последствие, подхожда идеално на екологичната същност на автомобила. В салона пък атмосферата е подобрена с малко по-качествени материали, а глезотиите като електрически стъклен покрив и автоматична климатична система спомагат за постигане на цялостен уют. Много приятен и премиум, макар и малко скъпичък, детайл е аудио система на фирмата BOSE. Именно тя хвърля Megane като усещане за комфорт една категория по-нагоре. За съжаление на французите обаче, там камерата за заден ход, парктроника и навигационната система са далеч по-добри.
Освен с приятните на допир повърхности и съвременните развлекателни и обезопасителни технологии, интериорът на комбито може да се похвали и с напълно задоволително по размери вътрешно пространство. Багажното отделение остава непроменено спрямо pre-facelift версията и предлага достатъчно място дори и при по-сериозни пътешествия.
Идва и частта, която чаках с най-голямо нетърпение – задвижването. След леко разочароващата ми в тази насока среща с Renault Twingo, очакванията ми бяха занижени - макар и далеч като концепция и размери, малкият градски автомобил разочароваше с анемичния си 1,2-литров бензинов мотор. За моя огромна изненада, моторът на Megane Collection 2012 се оказа истинско откритие. С работен обем от 1,6 литра и мощност от 130 конски сили, той трябва да замени поостарелия 1,9-литров dci. И го прави по възможно най-добрия начин – работи тихо и много спокойно, защитавайки славата на френските дизели, мощен е и създава усещане за 2,0-литров агрегат. Доускорението е завидно, а високите скорости и градския цикъл на движение костват неочаквано малко гориво – средното потребление по време на целия тест не надхвърли 5,8 л/100 км, като в него се включват около 300 километра по магистрала, 300 в София и 200 по пътищата в посока Боровец. Интересно е, че бордовият компютър отчете съвсем малки разлики (0,1-0,2 л/100км) при разхода в трите цикъла. В комбинация с мотора работи и прецизна start-stop система, която в никакъв случай не натоварва или изнервя водача в града със забавени реакции. Единственият й минус, който важи за всички такива технологии, е, че климатичната система преустановява работа и при високи температури салонът се стопля доста бързо. 
Окачването, типично по френски, осигурява мека возия и филтрира много голяма част от неравностите по пътя. Поради това обаче идва и една от малкото забележки към поведението в движение – при динамично шофиране купето се накланя малко повече от очакваното от шофьора и оставя малка несигурност у него. Megane трудно може да бъде наречен спортен, но никой от френската марка не афишира такива амбиции. Управлението отново следва идеята за „меко“ пътуване – „намества“ колата точно по избраната крива, но е недостатъчно директно при желание за спортно шофиране.
В най-високото ниво на оборудване Privilegе, с каквото беше екипиран и тестовият Renault Megane, цените за модела стартират от 42 600 лева с ДДС. Като прибавим към тях всички желани екстри и удължена гаранция, сумата нараства до около 50 000 лева. За тях обаче купувачът получава един добре оборудван автомобил с просторен салон, модерна визия и излъчване и, най-важното – динамично и икономично задвижване. Конкурентите на Megane в класа, най-вече останалите френски и немски представители, определено трябва да „натиснат газта“, ако искат да запазят актуалното съотношение на пазара на компактни автомобили.
Ангел Сергеев



Още по темата

Renault Megane Sedan комбинира практичността със стил и престижно излъчване

Toyota Auris сложи край на консервативния имидж





Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ