www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Toyota се върна при истинските спортисти с GT-86

01.08.2012 | Тест драйв | 7606 прочитания | Автор:
A+ | A-


С времето в автомобилната индустрия са се наложили някои трайни максими, които остават почти неизменени през годините. Една от тях е добре позната на японските производители - да се завърнеш в класа на спортните машини след редица успешни модели не е никак лесна задача. Знаейки това, Toyota реши да не рискува при разработката на условния наследник на Celica – GT-86, и потърси помощ от колегите си от Subaru. И, както се оказа от пробното шофиране на малкото купе – резултатът напълно покрива очакванията, дори в някои отношения поднася приятни изненади. 
Нека поговорим накратко за дизайна. При него всичко е далеч от всичко серийно на Toyota, което познаваме от последните години – имаме ниска линия, агресивна предница и „наперена“ задница с два огромни накрайника на ауспуховата система. Класическите спортни пропорции се подчертават от почти симетрично разположените в двата края на машината четири плавни, но „мускулести“ арки на калниците. Усещат се и съвсем леки препратки към невероятното купе на „братския“ Lexus - LFA. Черните алуминиеви джанти пък допълват идеално цветово ярко червения цвят на каросиерията, който, впрочем, стои най-добре на GT-86. Декоративните прибавки, като баджове “GT-86”, стилните въздухозаборници и карбона между двата ауспуха, слагат финален щрих на визията. 
В салона цветовите нюанси отвън продължават, а практичността е на прилично ниво – посрещат ни черно-червен кожен салон, перфектни облицовки на скоростния лост и волана и опростена, но функционална средна конзола. За по-разглезените е налична и навигационна система, която обаче не бих сложил в графата задължителни. Отново в духа на класическата концепция за спортен автомобил са и задните седалки – напълно неизползваеми, но все пак - приятно оформени. Позицията на стоене в предните „кресла“ е доста ниска - седалките са на 440 мм от земята, тялото е почти неподвижно, краката и ръцете са напълно изпънати, а мястото над главата – оскъдно.
Бързам от купето да мина към най-важното – двигателя и движението на GT-86. Връзката между интериора и мотора – въздействащата гледка към оборотомера, който ви позволява да „изцедите“ машината до невероятните 9000 об/мин. А звукът при тези стойности е наистина впечатляващ – моторът „ръмжи“ като при ралиджийски автомобил и клатейки се при форсиране на място сякаш се опитва да се „откъсне“ от захвата си към коша. Едно от най-ценните предимства на агрегатите с директно впръскване – равномерното разгръщане на мощността в голям диапазон от обороти, се усеща прекрасно и тук. Още при потегляне с малко газ 2,0-литровият боксер с 200 „атмосферни“ конски сили показва готовност за изстрелване, а след 5000 об/мин настъпва истинска „буря“ в моторния отсек. Въпреки „услужливостта“ на двигателя от малкия регистър на оборотите, звукът и постоянното желание за бързина не оставят шофиращия GT-86 да ги свали под 3000-3500 за минута. 
Продължаваме с останалите механизми. С точното си, но грубовато превклюване, скоростната кутия напомня отново на състезателен автомобил, макар и лостът за смяната на предавките да е на стандартното за серийна машина място. Едно от най-големите удоволствия, заедно с мотора, е задвижването на задните колела посредством диференциал с ограничено приплъзване. Тази изпитана технология дава невероятно усещане в завоите, особено, ако системите за сигурност са деактивирани. Дори и при такъв режим обаче, колата прави истински „танц“ на пътя доста трудно, поради особено ниския си център на тежестта. Директното управление и леко забавените откъм реакция спирачки допринасят отново и отново за усещане като в истинска машина за писта.
За разход на гориво, комфорт на возене или пригодност в ежедневието за такъв автомобил е някак непрофесионално да се говори. Само за протокола – потребление по време на двучасовия тест от 12,7/100, емоции за дни напред и най-накая нещо радикално от японците. Ясно е, че GT-86 винаги ще се кара на пълна газ, ще вози максимум двама и няма да се използва за практични нужди. Новата малка Toyota създава едно коренно различно усещане за марката, която сме свикнали да разпознаваме като спокоен, стандартен и сигурен начин за превоз. Добре дошъл, GT-86, много се радваме на присъствието ти!
Ангел Сергеев



Още по темата

Toyota Verso - най-различният сред еднаквите

Новата Dacia Logan - повече кола от преди, но за същите пари

Dacia Lodgy – мечтата на мъжа на 50





Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ