www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

VW Golf 8 eTSI e мек хибрид, но с твърди предимства

18.08.2020 | Тест драйв | 35055 прочитания | Автор: Borislav Tzakov
A+ | A-


За 8-то поколение на най-продавания в Европа автомобил писахме и говорихме много през последните месеци. Той се появи на пазара тази пролет и това не стана с гръм и трясък, както каубой влиза в бар – с ритник по люлеещите се вратички. Първо, заради отклоненото внимание по посока коронавируса. И второ, защото просто характерът на Golf не е такъв. Той не е някакъв спортен суперавтомобил, не е скъп и лъскав, не блести. Това е компактен модел от средния клас, който обаче притежава такъв уникален микс от качества, че те го превръщат в бестселъра на Стария континент през последните 50 години.



Новото сега, което искам бързо да споделя, са впечатленията ми от един съвсем нов тип задвижване за този легендарен модел. Става дума за eTSI - така наречения Mild Hybrid – нова технология с ремъчен стартер-генератор, литиево-йонна акумулторна батерия с 48V и последно поколение бензинови TSI двигатели. Volkswagen предлага новия Golf eTSI в три варианта –110, 130 и 150 к.с.



Тествам версията с най-голямата мощност. Когато преди време карах Golf-а с конвенционален ДВГ, бях впечатлен от неговата ефективност – пъргав и динамичен, но в същото време икономичен и тих, с доста ниски нива на екологично замърсяване. При мекия хибрид всичко това би трябвало да е още по-отчетливо и забележимо, но си признавам, че не знаех какво точно да очаквам. Хибридната система eTSI разполага с мощна рекуперативна функция за оползотворяване на излишната енергия, докато намалявам скоростта със спирачката. Бордовата електрическа мрежа с напрежение 48V ми дава възможност да се движа по инерция, без никакво съпротивление и с напълно изключен двигател с вътрешно горене, което допълнително сваля разхода на гориво.

Благодарение на системата с високо напрежение, рестартирането на бензиновия агрегат от Stop/Start системата също е значително по-бързо и удобно. По каталог очакванията бяха хибридът да харчи с 10% по-малко от стандартната модификация, но при моя тест действителната разлика бе 8%. Което не е никак малко, нали? Не съм имал възможност да замервам нивата на вредните емисии, но съм сигурен, че и те са значително по-ниски. От друга страна ясно се усеща, че eTSI версията предлага повече хъс при стартиране от място и по-добри динамични характеристики при ускорение и изпреварване. Това се дължи на boost функцията на mild хибридното задвижване. Тази хибридна система, в комбинация със 7-степенна автоматична DSG трансмисия, демонстрират наистина добри работни характеристики по всички показатели.



Това е първият модел в историята на германския производител, който се предлага с пет вариации на хибридно задвижване, което е чудесно. Тази eTSI система е само една от новите възможности в разнообразието от задвижвания в Golf 8. И, въпреки че конкретно тя подобрява параметрите, аз лично по принцип имам сериозни съмнения към т.нар. меки хибриди при всички марки и дали си струва този зор по тяхното въвеждане? За автомобилните производители – категорично да! – заради напасването им по този начин към засилените екологични изисквания. Но за потребителите – не вярвам те чак така силно да могат да усетят и оценят ползата от този тип системи за себе си. Много по-важно е, че освен трите меки хибрида, за които ви разказвах досега, скоро чакаме и двата варианта с plug-in хибридно задвижване, които ще са много по-интересни и полезни. Икономичната версия на eHybrid е с максимална мощност 204 коня, докато GTE развива 245 к.с.

И двете модификации на новия Golf eHybrid използват изцяло нова литиево-йонна акумулаторна батерия с капацитет 13 кВтч, която дава възможност за изминаване на значително по-голям автономен пробег с изцяло електрическо задвижване и с нулеви вредни емисии. Невероятно е, че при новия Golf можем да избираме между 4 типа гориво - бензин (TSI), нафта (TDI), метан (TGI) или ток. Всички бензинови и дизелови двигатели използват принудително пълнене с турбокомпресор и директно впръскване на горивото. Диапазонът на мощността им се простира от 90 до 300 к.с.



Никой не би могъл да отговори кратко на простия въпрос: „Кое прави Golf най-продавания автомобил в Европа?“ Да, той е по германски прецизен и надежден, може да му се вярва. Но това не е достатъчно. Пропорциите и формата му са рационални и практични и го превръщат в универсален боец – хем компактен за града, хем удобен и за дълъг път. Но и това не стига. Разнообразието от двигатели винаги е било голямо и затова можем да срещнем тотално различни почитатели на модела – от улегнали хора, които търсят добър баланс, през семейства в напреднала възраст, които ценят икономията, и стигнем до нахакани младоци, които биха дали всичко, за да настъпят някой GTD или GTI.

Всъщност комбинацията от всички тези качества забърква тази печеливша формула, на която всеки друг производител се опитва да намери рецептата. Освен всичко това, сега 8-та версия на Golf е изключително интелигентен, тотално свързан и модерен автомобил. Дори си задавам въпрос: дали пък това не е даже малко прекалено? Все пак може би най-важната характеристика на Golf си остава неговата практичност и гъвкав отговор на нуждите на клиентите от най-различни типове, възрасти, образование и т.н. В този смисъл той не е само за младежи и активни хора на средна възраст. Според мен един човек на 60 години или повече трудно ще се оправи с всичките дигитални джаджи и няма да му е ясно защо трябва, за да усили звука на радиото, дълго да маже с пръст по невидими електронни плъзгачи, вместо лесно да врътне старото копче? Въпреки това моите прогнози са, че успешната 50-годишна история с над 40 милиона продажби ще продължи. На пръстите на едната ръка се броят моделите, които прехвърлят 250 хил. продажби годишно в Европа. VW Golf го прави постоянно, но е и единственият автомобил, който на 2 пъти през последното десетилетие е прескочил дори линията от половин милион бройки за една година.



Обещаваме, че когато в скоро време се появят и версиите с Plug-in хибридно задвижване, веднага ще споделим с вас впечатленията и коментарите на екипа на AUTOCLUB.

Борислав Цаков



Още по темата

Ford Focus – обратно към върха

Ford Fiesta заличава границите между класовете

Volkswagen Golf VII GTI - спортист с история

Уроци по фейслифт с Peugeot RCZ

Volkswagen Golf VII - едновременно иновативен и традиционен





Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ