www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Skoda Octavia - родена да бъде бестселър за пореден път

06.08.2020 | Тест драйв | 22065 прочитания | Автор: Angel Sergeev
A+ | A-


През 2019 година Skoda успява да реализира над 218 000 екземпляра от компактния си модел Octavia в Европа. Важно е да уточним, че тогава в продажба все още е предишното поколение на модела, а резултатите отреждат трето място на модела в може би най-конкурентния сегмент в Европа. Като цяло, през последните шест години, марката винаги продава по над 200 000 копия от модела, което говори за едно постоянство в представянето на Octavia на пазара. Сега на ход идва изцяло новото четвърто поколение Octavia, което ще има доста тежката задача да догони, че и да изпревари своя предшественик.



Ако трябва метафорично да погледнем към света на футбола, то Octavia в действителност няма нужда от кой знае какви промени. При колективния спорт с топка има една максима, че ако отборът печели, то титулярите не се сменят, а тактиката не се променя. И тук е така - добродетелите на модела са ясни и утвърдени, цялостната концепция е изчистена, а миксът просто се нуждае от една по-модерна шлифовка. Все пак годината вече е 2020, а предишното поколение излезе през относително далечната 2012 година.

И резултатът е точно това, което всички очакват - в най-добрия смисъл. Четвъртата генерация на модела няма как да бъде сбъркана - нито като марка, нито като модел - още на пръв поглед. Ясни, прави линии, без излишни заигравки или странни приумици. Компактният семеен автомобил в най-традиционния му вид - подчинен на практичността и ергономията и с фокус не върху ексцентричния дизайн, а върху визия, която изгражда доверие още при първа среща. Вашият сеемеен приятел, на който можете да разчитате за всякакви задачи.



Да, по подобен начин изглеждаха нещата и при предшественика, но тук размерите са по-големи. Което пък винаги е добре дошло в този сегмент, в който вътрешното пространство не винаги е подобаващо - а подобно нещо за новата Octavia просто няма как да бъде казано. Мястото на предните и задните седалки е повече от достатъчно, а ако ви поканят да седнете в колата със затворени очи, без да знаете марката и модела, вероятността да се заблудите, че стоите в автомобил от класа на VW Passat и Ford Mondeo.

За цялостното усещане за по-висок клас автомобил спомага и изцяло преобразеното табло, което разполага с два екрана (в по-високите нива на оборудване) - един за инфотейнмънт системата и един за инструментния панел пред погледа на шофьора. Централната конзола също е нова и сега намира място за няколко бутона, с които се управляват основни функции по колата. За перфектното ергономично усещане някак липсват копчетата за контрол на климатичната система, но управлението им през централния екран е въпрос на относително бързо свикване.



Позицията на седене зад волана е приятно ниска, но все пак предлага добър обзор във всички посоки и добра видимост. По-меката настройка на окачването пък предразполага към спокойно и уравновесено шофиране, а магистралата е нещо като втория дом на Octavia като високите скорости се понасят без особено напрежение от компонентите на окачването.

Octavia винаги е имала достатъчно богата гама от двигатели, за да може да задоволи желанията на практика на всеки един клиент. Положението не се е изменило и сега, но спокойно можем да кажем, че основните агрегати ще бъдат два - 2.0-литровият TDI и 1.5-литровият TSI. Двата мотора предлагат съизмерима динамика и представяне в ежедневна употреба, като изборът тук ще се определи най-вече от личните разбирания на всеки един клиент по отношение на типа гориво. С две думи, не можете да сбъркате с нито един от двата, а трудно можете да останете разочаровани и от автоматичната DSG кутия.



Логично с оглед на множеството подобрения, Octavia застава по-високо ценово спрямо своя предшественик. Скокът не е толкова осезаем, а е важно да споменем, че и марката редовно предлага атрактивни оферти за родния пазар. В момента, например, можете да изберете нова Octavia от налични автомобили на склад, като цената за много добре оборудвано комби с дизелов мотор и автоматична кутия е около 60 хиляди лева. Ако пък погледнете към по-евтините 1.5 TSI конфигурации, спокойно можете да останете около кота 45 хиляди лева.



Току-що излязлото поколение Octavia всъщност е точно това, което очаквахме и искахме. Чехите са истински традиционалисти по отношение на създаването на нови автомобили - запазили са всички добродетели на предшественика и са надградили, където е било възможно - с повече пространство, повече технологии, по-качествен интериор и по-атрактивна и внушителна визия. Проста, но безкрайно ефективна рецепта.

Ангел Сергеев



Още по темата

Как се държи Skoda Octavia G-Tec на метан в ежедневието?

Skoda Scala: хечбек или комби?

Ford Focus – обратно към върха

Каква да бъде Skoda Octavia – бензинова или дизелова?

Първо дефиле на новата Skoda Octavia





Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ