www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Новият Ford Puma абсолютно отговаря на името си

27.07.2020 | Тест драйв | 23565 прочитания | Автор:
A+ | A-


Пумата е средно голяма котка с дължина малко над 2 метра, изключително пъргава и силна, но в същото време красива и грациозна. Новият кросоувър Ford Puma е неин брат-близнак и, като такъв, притежава същите качества.

Всъщност новият модел наследява един чисто спортен автомобил, който привличаше погледите по пътищата и пистите преди 20 години. Така че е напълно логично, че стойката на компактното SUV сега също да е като на приклекнала за спринт котка. Страничният силует има подчертано спортна линия, таванът в задната си част е силно снижен. Затова пък физиономията е симпатична, дори усмихната и с чаровни „очи“ – фаровете сякаш са гримирани с линията на дневните LED светлини. Външният дизайн, особено с покрива в различен цвят, е оригинален и силно се отличава от масата навъдили се в последните години градски кросоувъри.



Освен че впечатлява с външния си вид, Puma-та ми предложи няколко сериозни изненади: 

- Компактен автомобил като външни размери (по-малко от 4,20 м), но с учудващо пространство за пътници и багажник над 400 литра, който има и изключително удобна част под кората на пода.

- Двигателят е с обем под 1000 куб.см, но въпреки това колата е с обща мощност 155 коня. Бензиновият агрегат e от водещата технологична концепция EcoBoost, който 7 поредни години печели наградата „Международен двигател на годината“. Но при този нов модел на Ford неговата ефикасност е допълнително повишена, заради съчетаването му и с електрическа мощ. Принципно аз имам резерви към меките хибриди, които не могат да бъдат дозареждани от външен източник. Но в тялото на Puma всичко работи доста добре. Макар автомобилът да не може да се движи само на ток, електрическата тяга подпомага шофирането ми точно тогава, когато ми е най-нужно – при старт от място или при по-динамично изпреварване. Същевременно нивото на вредните емисии спада, а разходът при реално комбинирано шофиране по време на теста беше 5,4 литра бензин на 100 км пробег.



Е, изненада ме леко и цената на конкретната кола  – 55 865 лв. Все пак тя е с 6-степенна ръчна скоростна кутия и само предно предаване. Но пък съм длъжен да отбележа, че оборудването на тази модификация – ST-Line X - е богато и наистина модерно.


ST-Line Vignale, автоматик и дизелов двигател за Ford Puma


 



Говорейки за цената, няма как да не отбележим още няколко факта. Puma е сред най-добре екипираните модели в класа си – още като стандартно оборудване, а да не говорим и за екстрите. Изцяло дигитално табло, масажиращи седалки, отопление на волана, Android Auto/Apple CarPlay и куп други са сред глезотиите, които сме свикнали да виждаме в класа на Focus и компания, че и нагоре. Към това добавяме и като цяло една нотка по-качествените материали в сравнение с директни конкуренти като Volkswagen T-Roc и Skoda Kamiq. Е, може би карбоновите имитации няма да са по вкуса на всички, но пък в определени цветови комбинации изглеждат приятно.



През последните около две десетилетия неизменно новите продукти на Ford се свързваха с добро пътно поведение. За радост, Puma изобщо не прави разлика в това отношение – джипката се държи по-скоро като нисък и малък хечбек, отколкото като повдигнат кросоувър. Разбира се, с уточнението, че това касае както добрите страни на това, така и лошите – в завоите можете да влизате доста стегнато и агресивно, но пък комфорта на возене трудно може да се постави като еталон в класа. Но, отново, ако залагате по-скоро на добра обратна връзка от колелата, предвидимо поведение в завой и спортни нотки, то Puma ще бъде вашият най-добър приятел.

А и позицията на стоене не е толкова висока, колкото бихте очаквали при първата ви среща с модела. Да, все пак сте в кросоувър с всичките му привилегии по отношение на видимостта напред. Но усещането по време на шофиране е по-скоро за хечбек - и като маниери на автомобила, и като позиция на седене в кабината. Един интересен микс, който всъщност директно влиза в графата точни попадения на Puma.



Да не забравяме, че като един от най-новите модели на Ford, Puma се радва на непрестанно обогатяване на гамата. Първоначално се лансира само с 1.0 EcoBoost мотори, но вече наличен е и 1.5 дизел, както и автоматична кутия. Съвсем скоро пък очакваме и Puma ST, който би трябвало да получи 1.5-литровия EcoBoost мотор от актуалния Ford Fiesta ST.

Борислав Цаков и Ангел Сергеев



Още по темата

Ford Fiesta ST – могат ли три цилиндъра да задвижват спортна кола?

Зимна фиеста с новия Ford Fiesta Active

Ford Focus – обратно към върха

С компания на борда

Ford Mondeo Hybrid задълбочава вечния въпрос – дизел или бензин?





Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ