www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Plug-in хибридни BMW забавления в блокирана София (2)

17.06.2020 | Тест драйв | 19778 прочитания | Автор: Borislav Tzakov
A+ | A-


В предишния материал споделихме впечатления от един различен баварец – BMW 225xe Active Tourer. Него го тествахме предимно в границите на града, защото по това време столицата беше опасана с КПП-та на изходите. А колкото и качества да притежава този универсален модел, все още не може да прелита над блокадите.

Сега вече свободно се пътува извън градовете, така че вдигаме категорията до най-високо - BMW X5. Оставаме обаче с най-смислената за момента система на задвижване – последната четвърта версия на eDrive технологията в модификацията xDrive45e, която ефективно използва заедно и поотделно чистата електрическа енергия и мощта на модерен бензинов двигател.



BMW X5 xDrive45e Plug-in Hybrid

Хубаво е да припомним, че това не е първата Х5-ца с такова комбинирано задвижване. Само че тази нова версия на внушителния германски SAV (Sports Activity Vehicle) е с два пъти по-мощна батерия, която осигурява три пъти повече чисто електрически пробег с нулеви вредни емисии. Бензиновият мотор също е по-голям с 50% от досегашния – на мястото на 2-литровия 4-цилиндров идва як бензинов агрегат с шест цилиндъра и обем 3.0 литра. Така общата мощност се повишава до почти 400 к.с., а системният въртящ момент е 600 Нм. Масивният високопроходим автомобил с лекота набира до 100 км/ч за 5,6 секунди, максималната му скорост е 235 км/ч.



Кому са нужни тези напъни за обновяване?

Всъщност този най-модерен вариант на Plug-in хибриден автомобил коригира всички недостатъци на ранните PHEV модели. Те страдаха от няколко неща. Батериите бяха малки, с тях се изминаваше незначителен пробег. Заради тяхното монтиране обикновено се орязваше сериозна част от обема на багажника, че даже и от пътническото пространство. Освен това не оставаше място и за нормални резервоари за гориво, така че и това ограничаваше нормалните усещания за свобода при пътуване. Сега, в новия SAV на марката батерията е два пъти по-мощна – 24 кВтч бруто енергиен капацитет, колкото, само за сравнение, беше батерията на първия чисто електрически бестселър Nissan Leaf. Тя е така умело вградена в конструкцията, че разликата във вътрешните обеми за пътници и багаж е несъществена спрямо конвенционалния модел. Резервоарът за бензин също е нормален като вместимост – 69 литра.



Може ли наистина една 2,5 тона джипка да мине за „зелена“?

Електрическият пробег е до 87 км при новия тестов цикъл WLTP, което е три пъти повече в сравнение с предшественика. Надали има много европейци, които в делник да изминават повече километри със служебната или семейната кола. В същото време средният разход на гориво и емисиите на СО2 на новото X5 е вече под два литра на 100 км при новия начин на измерване WLTP. Съответните стойности на емисиите на СО2 са понижени до под 44 г/км. Средният разход на електроенергия на новото BMW X5 xDrive45e е приблизително 25 кВтч/ 100 км, мощността е 113 к.с., като максималната скорост в чисто електрически режим на движение е повишена от 120 до 135 км/ч.

Успоредно с това мощността на модерният BMW EfficientDynamics бензинов агрегат е 286 к.с. Ускорението от 0 до 100 става за 5,6 сек, което е с 1,2 сек. по-бързо от предишния модел. Максималната скорост е 235 км/ч. Интелигентната система, която комбинира работата на двата двигателя, увеличава удоволствието при шофиране, като повишава динамиката и в същото време намалява разхода.

Понякога „истинската“ екологична равносметка на Plug-in хибридните автомобили се поставя под въпрос, особено на пазарите с нисък дял на „зелена“ електроенергия. За новият модел BMW Group е издала сертифициран СО2 доклад за целия цикъл - от снабдяването със суровини, веригата за доставки, фазата на производство и използване и чак до рециклирането.



Кои качества надделяват – градската ефективност, спортният дух или офроуд възможностите?

Най-голямото предимство, което второто поколение на Plug-in хибридният модел предлага, е именно неговата гъвкавост. Невероятно усещане е в града да караш електрическа кола – пъргава като оса, тиха, изключително икономична и с нулеви вредни емисии. На практика новата Х5-ца през работната седмица се движи почти като чиста електрическа кола.

Може би единственият проблем на новото Х5 е размерът, който може би е малко прекалено голям за града. Не е толкова лесно в центъра на София да маневрираш и паркираш. Голямо удоволствие обаче е на дълъг път през уикенда или почивката да управляваш мощен, сигурен и комфортен автомобил. Хубаво е и, когато стъпиш на хлъзгава и коварна настилка или пък излезеш извън пътя, да можеш да разчиташ на висока проходимост и 4х4 задвижване.

На практика имате три коли, събрани в една, подходяща за всякакви условия, стабилна и надеждна. Високоволтовата батерия е разположена в дъното на автомобила, което изнася центърът на тежестта по-ниско и това добавя усещане за още по-добра стабилност. Новото BMW X5 xDrive45e серийно се оборудва с въздушно окачване на предната и задната ос и амортисьори с електронно управление. Излишно е да отбелязвам, че второто поколение на модела е оборудван с всички асистиращи системи за безопасност и комфорт, които марката предлага и в модификацията със стандартно задвижване. Дигиталните услуги също са на най-високо ниво. 

Базова цена за България на BMW X5 xDrive45e: 152 500 лв. с вкл. ДДС

Борислав Цаков



Още по темата

5 неща, които НЕ трябва да правите зад волана на BMW i8

BMW X4 – шофьорският SUV

BMW i3S предлага допълнително удоволствие в града

BMW M5 бързо води към пристрастяване, не искаш да слизаш от него

BMW X2 e вече на пазара, за радост на юпитата





Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ